سوء استفاده از دختران

من از دختران بسیاری پیام دریافت می کنم که در مورد قربانی شدن خود در یک رابطه عاطفی توضیح می دهند.

یک عبارت در همه این پیام ها وجود دارد که همیشه تکرار می شود و آن این است:

من بازیچه عشق شدم. بعضی از این دختران بار اولشان نیست که چنین تجربه ای کسب کرده اند و باور دارند مردها همیشه از آنها سوء استفاده عاطفی می کنند.

البته بعضی مردها بد هستند و با شما بازی می کنند. احساس ناامنی، شک داشتن نسبت به خود، کمبود اعتماد به نفس و تمایل به اثبات خود باعث می شود مردان شما را به بازی بگیرند.

چرا دختران مورد سوء استفاده قرار می گیرند

با این وجود در بسیاری موارد این احساس که از ما سوء استفاده عاطفی شده است یک نوع فرار از مسئولیت و توجیه اشتباهاتی می باشد که ممکن است در یک رابطه دچار آن شده باشند.

باور به بازیچه شدن می تواند باعث شود ناخودآگاه رفتاری از ما سر بزند که واقعا باعث بازیچه شدن ما در عشق شود.

اما این موضوع توضیح نمی دهد چرا بعضی زن ها تصور می کنند همه ی مردها آن ها را به بازی می گیرند.

توضیح ساده این است که بعضی زن ها نمی توانند طرز فکر مردها را درک کرده و معتقدند همه ی مردها با آن ها بازی می کنند.

سوء استفاده از  دختران چگونه رخ می دهد

بعضی از دلایل آن به شرح زیر است:

  • هدف اصلی مرد رابطه ی جنسی است: یکی از شکل های سوء استفاده از دختران وقتی است که آن ها تصور می کنند بازیچه عشق شدند. اگرچه موارد بسیاری در یک رابطه عاطفی اهمیت دارد اما برای مردها رابطه جنسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع هم خوب است هم بد. همانطور که می دانید نیاز شدید به هرچیزی باعث ضعف می شود. پس از این نیاز و ضعف در مردان می توانید به نفع خود استفاده کنید. وقتی در مورد نفع صحبت می کنم منظورم ایجاد یک رابطه بلند مدت و پایدار است که فقط با ازدواج کامل می شود. به یاد داشته باشید حتی اگر بعد از وابستگی، پسری به شما پیشنهاد رابطه جنسی بدهد و در صورت امتناء ورزیدن، شما را تهدید به جدایی کند باز هم نباید به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهید. اگر این پیشنهاد را رد کنید شاید بتوانید رابطه خود را به پایداری و ازدواج برسانید ولی در صورت پذیرش آن قطعا نخواهید توانست.
  • مردها جذب زنان زیبا می شوند حتی وقتی مجرد نباشند: مردها به ظاهر اهمیت زیادی می دهند. به همین دلیل است مردان حتی زمانی که متاهل هستند جذب زنان زیبا می شوند. این جذب شدن خیانت نیست و تنها بر اساس تمایلات جنسی اتفاق می افتد. (نگاه کنید به نقش زیبایی چهره در عاشق شدن). اگر پسر مورد علاقه شما به صورت مقطعی به سمت دختری جذب می شود به این معنای سوء استفاده از دختران نیست. این موضوع کاملا ناخودآگاه و طبیعی است اما تبدیل آن جذابیت به یک عشق بستگی به رابطه و ارتباط شما دارید. به عبارت دیگر مهارت های شما در حفظ و استحکام رابطه تان است که مشخص می کند طرف مقابل در آینده به شما خیانت خواهد کرد یا خیر. این موضوع در مورد شما نیز صدق می کند و طرف مقابل اگر نتواند رابطه موفقی با شما داشته باشد ممکن است بدون اینکه خود بخواهید عاشق فردی دیگر شوید.
  • مردها نمی خواهند فقط با یک زن باشند: بسیاری از مطالعات نشان داده اند مردها واقعا نمی خواهند فقط با یک زن باشند. این موضوع نیز می تواند منجر به سوء استفاده از دختران شود. در بسیاری از کشورها پذیرفته شده نیست مرد بیش از یک همسر داشته باشد؛ نمی توان این حقیقت را انکار کرد. اما این بدین معنا نیست که همه مردان چنین می کنند. بسیاری مردان نسبت به آسیب ها و خطرات احتمالی چنین روابطی آگاه دارند و هرگز به آن تن نخواهند داد. تنوع طلبی و اعتیاد به عشق دقیقا مثل اعتیاد به مواد مخدر است. شاید در کوتاه مدت لذت هایی را به همراه داشته باشد اما در نهایت باعث نابودی خواهد شد. دختران نیز بهتر است از اول به سمت مردانی بروند که چنین خودآگاهی در آنها وجود داشته باشد در غیر این صورت باید به او کمک کنند که نسبت به خطرات این نوع از اعتیاد آگاهی پیدا کند.
  • برطرف شدن یک طرفه نیازهای ضمیر ناخودآگاه: وقتی نیازهای ضمیر ناخودآگاه ما در یک رابطه برطرف نشود علاقه و احساس خود را به آن رابطه از دست خواهیم داد. اگر شما فردی هستید که ترد شده اید ولی همچنان نسبت به طرف مقابل احساس دارید پس طرف مقابل به خوبی نیازهای ضمیر ناخودآگاه شما را برطرف می کرده ولی شما در این فرایند موفق نبوده  اید. اگر فردی به این دلیل احساساتش را نسبت به شما از دست بدهد به این معنا نیست که سوء استفاده از دختران رخ داده است.

مقابله با سوء استفاده از دختران

اولین چیزی که یک زن باید به خودش آموزش دهد شناخت مردان و طرز تفکر آن ها بر اساس روانشناسی می باشد.

اگر می خواهید به تصور خود بازیچه عشق نشوید و مورد سوء استفاده قرار نگیرید باید آگاهانه و زیرکانه قدم بردارید.

توصیه من این است که روابط خود را با اطلاع خانواده ها و به شکلی که مورد پذیرش جامعه و فرهنگ ما است شکل بدهید تا دوران آشنایی شما به سرعت تبدیل به ازدواج شود.

افرادی که از همان اول با اطلاع خانواده و با قصد ازدواج به سمت شما قدم برمی دارند معمولا افرادی هستند که خودآگاهی لازم نسبت به تمایلات آسیب رسان خود مثلا تنوع طلبی دارند.

برای مثال اگر تمایل به تنوع طلبی داشتند از همان اول قصد ازدواج نیز نداشتند.

اما اگر اصرار شما به مدتی آشنایی بیشتر قبل از ازدواج است – اگر چه بهتر است به طول نینجامد – حداقل سعی کنید از همان ابتدا با نگرش و تفکرات شخص مورد نظر خود آشنا شوید که چقدر نسبت به خود و هدف خود از یک رابطه آگاهی دارد.

به یاد داشته باشید در آغاز یک رابطه معمولا دختران تسلط بیشتری دارند و بهتر می توانند با ایجاد یک هدف برای رابطه در ذهن فرد مورد نظرشان از ابتدا برای آماده کردن شرایط ازدواج تلاش کنند ( نگاه کنید به جذب مرد مناسب برای ازدواج).

نکته بعدی افزایش آگاهی، مهارت ها و توانایی خود در زمینه روابط عاطفی است.

هر چقدر  تسلط خود را درمهارت های متقاعد کردن، جذب، عشق، برطرف کردن نیازها و غیره بیشتر کنید، احتمال موفقیت شما در روابط عاطفی تان نیز بیشتر می شود. مطالعه مطالب سایت نوین بینش می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

نوشته ی شاهین زند محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. با شرکت در دوره های آکادمی عشق در زمینه ازدواج، جذب و عشق مهارت های علمی و روانشناختی را یاد خواهید گرفت و یا هزینه پرداختی بازگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق واقعی مردان چگونه است

آیا می توان مردهای بد را تغییر داد

نشانه های مردی که عاشق نیست

چرا عشق در مردان از بین می رود

چرا مردها روراست نیستند