چرا نمی توانم عشق قبلی خود را فراموش کنم

چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم؟

چگونه رابطه گذشته را فراموش کنیم؟

چرا‌ بعد‌ از جدایی دلتنگ عشق قبلی خود می‌شوم؟

چرا وقتی با افراد جدید ملاقات می‌کنم به‌ یاد عشق سابقم می افتم؟(نگاه کنید به شروع رابطه جدید بعد از شکست عشقی)

یکی از‌ خواننده های نوین‌بینش به‌ من پیام‌ داد که برای فراموش‌ کردن عشق قبلی خود می‌ خواهد با مرد دیگری وارد رابطه شود اما هربار با دیدن آن مرد به یاد رابطه گذشته اش می‌افتد. (نگاه کنید به آیا رابطه ی واکنشی به بهبودی شما کمک می کند؟)

فراموش کردن عشق قبلی

اگر می خواهید پاسخ این پرسش را پیدا کنید که چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم باید بدانید دلیل این‌ موضوع ساده است.

پس لازم‌ نیست نگران باشید، عشق سابق تان که مدام در ذهن شما بیاد آورده می شود خارق العاده نیست و‌ همه چیز مربوط به ذهنتان است.(نگاه کنید به دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم)

وقتی فرد جدیدی را می بینیم حتی اگر با او‌ دوست معمولی باشیم‌ او‌ را با عشق قبلی خود مقایسه می‌کنیم.

اگر قصد از ملاقات با این فرد برقراری‌ رابطه ی عاطفی باشد این مقایسه خیلی قوی تر‌ خواهد بود.

اگر عشق قبلی شما در این مقایسه پیروز شود دلتنگ او خواهید شد و در نتیجه فراموش کردن عشق قبلی سخت خواهد شد.(نگاه کنید به فراموش کردن عشق نافرجام)

چرا نمی توانم عشق خود را فراموش کنم

آیا پاسخ این پرسش که چرا نمی توانم عشقم را فراموش کنم این است که عشق شما عالی بوده است و هیچ کس با او‌ قابل مقایسه نیست؟ (نگاه کنید به چرا فراموش کردن عشق اول سخت است)

البته که نه، در واقع شما هنگام فراموش کردن رابطه گذشته خود اشتباهات زیر را مرتکب می شوید:

  1. فقط سعی‌ دارید او‌ را فراموش‌ کنید: ملاقات شما با فرد‌ جدید به این دلیل نیست که او را دوست دارید، تنها می‌خواهید عشق‌ سابق خود را فراموش‌ کنید. اما ضمیر ناخودآگاه متوجه این حیله می‌شود و کاری می کند دلتنگ عشق سابقتان شوید.
  2. استانداردهای خود را پایین می آورید: اگر بعد از جدایی استانداردهای خود را پایین‌ بیاورید یا برای اینکه به خود ثابت کنید با ارزش هستید به دنبال تایید باشید با دیدن افرادی که به اندازه ی کافی خوب‌ نیستند دلتنگ عشق سابقتان می‌شوید.
  3. رابطه را به درستی پایان‌ نمی‌دهید: پایان دادن به رابطه به شیوه ی درست روند بهبودی شما را سریع تر می کند. (نگاه کنید به نحوه پایان دادن به رابطه و تاثیر آن در بهبودی)
  4. به تازگی جدا شده اید: اگر به تازگی جدا شده اید دلتنگی برای عشق سابقتان امری کاملا طبیعی است. برای اینکه بعد از جدایی بهبودی خود را به دست آورید باید اتصالات بین شما و عشق سابقتان از بین برود. این پروسه زمان‌ بر است و یک شبه اتفاق نمی افتد.
  5. با افرادی ملاقات می‌کنید که نمی‌توانند نیازهایتان را برآورده کنند: ما عاشق افرادی می‌شویم که نیازهای ناخودآگاه مهم مان را برآورده کنند. مهم‌ نیست افرادی که ملاقات می‌کنید چقدر خوب هستند اگر نتوانند نیازهای شما را برآورده کنند دلتنگ عشق سابق خود می‌شوید. (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

موفقیت در فراموش کردن عشق قبلی

ابتدا بدانید بعد‌ از جدایی دلتنگی طبیعی و فراموش کردن عشق قبلی بسیار سخت است. اما اگر کارهای درستی انجام دهید و از اشتباهات بالا دوری کنید خیلی زود این دلتنگی ها و یادآوری ها از بین می روند.(نگاه کنید به مراحل عبور از شکست عشقی)

رابطه‌ را به درستی تمام کرده و افرادی که می توانند نیازهای مهم‌ شما را برآورده کنند پیدا کنید. همانطور که در کتاب مدار جذب و ازدواج توضیح داده ام با رعایت چند نکته ساده می توانیم فردی مناسب و حتی بهتر از عشق قبلی خود پیدا کنیم و خیلی زود رابطه خود را به ازدواج برسانیم. با اینکار دیگر هرگز دلتنگ عشق سابق خود نمی‌شوید، احساس بهتری خواهید داشت و حتی از این جدایی خوشحال خواهید شد زیرا باعث افزایش تجربه و پیدا کردن یک رابطه عاطفی بهتر شده است.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند با تضمین بازگشت وجه برای اولین بار در نوین بینش منتشر شده است. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در پیج اینستاگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تجربیات من در برگرداندن معشوق

در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

فراموش کردن عشق در چند روز

راههای فراموش كردن عشق يک طرفه

فراموش كردن عشق قديمی

چطور عشقم را فراموش کنم

چگونه فراموشش کنم

چگونه بعد از شکست عشقی شاد باشیم

آیا عشق اول فراموش می شود

جملات عاشقانه شکست عشقی

جملات فراموش کردن عشق