چرا همسرم درخواست طلاق داد

چرا همسرم درخواست طلاق کرد

قطعا بسیاری از شما بعد از جدایی درگیر احساسات ناخوشایندی شده اید زیرا تصور می کنید دلیل این جدایی وجود عیب ها و کاستی هایی درون شماست. برخلاف باورهای رایج عامل احساسات بد و ناخوشایند بعد از طلاق عشق نسبت به همسرتان نیست بلکه عدم اطمینان شما نسبت خودتان است. این آسیب شخصیتی وارد شده به شما است که باعث درد و رنج های بعد از طلاق می شود نه عشق و علاقه به طرف مقابل!(نگاه کنید به فراموش کردن عشق نافرجام)

تصور کنید همسرتان جدایی از شما را به دلیل وجود عیب و نقص های غیر قابل جبران خود و سزاواری شما برای ازدواج با فرد بهتری انتخاب کند، فکر می کنید آیا بازهم احساس بدی خواهید داشت؟

مشخصا پاسخ این سوال منفی است. زیرا در این مورد اطمینان دارید که دلیل این جدایی کمبود های ظاهری و شخصیتی شما نیست.

البته منظور من این نیست که عشق و علاقه در ایجاد احساسات بد و ناخوشایند پس از جدایی تاثیری ندارد اما عوامل روانی دیگری هستند که تاثیر بیشتر و جدی تری در ایجاد این احساسات ناخوشاند خواهند داشت. با مقابله با این عوامل روانی در مدت کوتاهی می توان از سخت ترین و شکننده ترین جدایی ها عبور کرده و بهبودی تان را به دست آورید.

چرا همسرم از من جدا شد؟

بعد از جدایی و طلاق این سوال را بارها و بارها از خودتان خواهید پرسید زیرا نسبت به دلایل این جدایی اطمینان نداشته و سردرگم هستید. بعضی از احتمالات شما به عنوان دلایل جدایی می تواند به صورت زیر باشد:

  • همسرم مرا ترک کرد زیرا فرد خسته کننده ای هستم.
  • احتمالا همسرم واقعا به من علاقه ای نداشت و عاشق من نبود.
  • من ظاهر و اندام خوبی ندارم و به همین دلیل همسرم مرا ترک کرد.

دلیل وجود این احتمالات در ذهن شما این است که نسبت به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی ندارید. اگر ضعف ها و توانایی های خود را به خوبی بشناسید اعتماد به نفستان هنگام جدایی آسیب نمی بیند.(نگاه کنبد به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)

اعتماد به نفس و نقش آن در جدایی

به این مثال توجه کنید:

فرض کنید همین لحظه که در حال استفاده از رایانه خود و گشت و گذار در اینترنت هستید فردی به شما بگوید وسیله ای که اکنون در اختیار شما قرار دارد یک هلیکوپتر است نه یک رایانه! آیا شما حرف او را باور می کنید؟ مسلما حرف او را نمی پذیرید زیرا با وسیله ای که در اختیار شماست آشنایی کامل داشته و مطمئن هستید که این وسیله یک رایانه است نه یک هلیکوپتر!

اکنون فرض کنید تا به حال رایانه ای را از نزدیک ندیده باشید و فردی ادعا کند وسیله ای که در اختیار شماست یک هلیکوپتر است. در این مورد قطعا حرف او را باور می کنید زیرا تا به حال هیچ رایانه ای ندیده و اطلاعاتی از آن ندارید.

همین اتفاق برای شخصیت شما خواهد افتاد. اگر شناخت و درک خوب و کافی نسبت به خود داشته باشید هیچ چیزی نمی تواند به اعتماد به نفس شما آسیبی وارد کند حتی اگر پای طلاق و جدایی از همسرتان در میان باشد.(نگاه کنید به تاثیر خودشناسی در ازدواج)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مدل لوح سفید برای معذرت خواهی از همسر

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

دلیل و درمان بداخلاقی زنان

دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق