چگونه با تنهایی کنار بیاییم

چگونه با تنهایی کنار بیاییم

مردم به دلایل مختلفی از جمله گوشه گیری و یا تناقض های اجتماعی با دیگران احساس تنهایی می کنند. بعضی افراد نیز ممکن است با وجود افراد  زیادی که اطرافشان را احاطه کرده اند بازهم احساس تنهایی کنند زیرا هیچ وجه مشترکی با این افراد نداشته و نمی توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. کنار آمدن با تنهایی می تواند به اشکال مختلفی صورت بگیرد، از جمله معاشرت با افراد جدید یا اختصاص دادن زمان بیشتر به بودن در کنار خانواده. در این مقاله قصد دارم راه های مختلف کنار آمدن با تنهایی را به شما آموزش دهم. پس تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

چگونه تنهایی خود را پر کنیم

  1. چرا احساس تنهایی می کنید؟: در قدم اول باید دلیل احساس تنهایی را متوجه شوید. فرض کنید احساس تنهایی شما به دلیل کمبود دوستان در اطرافتان است. ابتدا باید این مسئله را درک کرده و متوجه شوید.

 

  1. احساسات خود را در یک دفترچه یادداشت کنید: یک مکان مشخص انتخاب کنید و در روز مدت زمان مشخصی را به نوشتن احساساتتان اختصاص دهید. این کار باعث می شود احساساتتان واضح تر شده و راحت تر بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. در نتیجه دلیل وجود آن ها را بهتر درک خواهید کرد و می توانید برای از بین بردن احساسات بد خود تلاش کنید.

 

  1. مدیتیشن(ورزش ذهنی) را در برنامه ی روزانه خود قرار دهید: مدیتیشن به آرامش فکری شما کمک زیادی خواهد کرد و با تمرین روزانه ی آن می توانید به روشنی از بین رفتن احساسات بد و ایجاد احساسات خوب را در خودتان مشاهده کنید. لازم نیست حتما در مسافت های طولانی را برای رفتن به کلاس های مدیتیشن زمانتان را هدر دهید. می توانید از کلیپ ها و فیلم های موجود در اینترنت برای تمرینات مدیتیشن در منزل خود استفاده کنید.

 

  1. با مشاور مشورت کنید: ممکن است نتوانید دلایل احساس تنهایی را در خود پیدا کرده و درک کنید. بهتر است در چنین شرایطی از یک پزشک مشاور کمک بگیرید. او می تواند دلایل احساس تنهایی را در پیدا کند و شما را در راه مقابله با این احساسات یاری کند. (نگاه کنید به نیاز به مشاور یا روانشناس)

 

  1. شما تنها نیستید!: شما خانواده دارید. همکار و همکلاسی دارید. دوست های مجازی دارید. پس شما تنها نیستید!(نگاه کنید به عشق در شبکات مجازی)

 

  1. کارهایی که حوشحالتان می کند انجام دهید: یک لیست از کارهایی که باعث خوشحالی تان می شود تهیه کنید و برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید. زمانی که به خودتان اختصاص می دهید کنار آمدن با تنهایی و مقابله با احساس تنهایی را برای شما آسان تر خواهد کرد.

 

  1. در انجام کارهای چالش بر انگیز داوطلب باشید: خودتان را به چالش بکشید. این چالش مزیت های زیادی برای شما خواهد داشت. با به چالش کشیدن خودتان به شدت سرگرم خواهید شد و دیگر درگیر احساسات ناخوشایند نمی شوید. به علاوه مهارت ها و تجربه های جدیدی کسب خواهید کرد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می شود تنها زندگی کرد

چگونه از تنهایی لذت ببریم

راه مقابله با تنهایی

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

چرا زندگی مجردی گاهی مفید است