ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

چگونه با حرف زدن، ضمیر ناخودآگاه را پاکسازی کنیم

چگونه با ضمیر ناخودآگاه حرف بزنیم که باعث موفقیت شود؟

چگونه صحبت کنیم که در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه موفق شویم؟

چرا عدم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه باعث می شود ضمیر ناخودآگاه بر خلاف خواسته ما عمل می کند؟

چگونه باور های منفی باعث آلوده شدن و در نتیجه شکست خورد ما به دلیل هدایت غلط ضمیر ناخودآگاه می شود؟

همانطور که در مقاله قبلی خود در مورد ضمیر ناخودآگاه چیست توضیح داده ام، ضمیر ناخودآگاه همانقدر که نیرومند است و می تواند ما را به هر هدفی برساند اگر در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه خوب عمل نکنیم و نتوانیم به درستی با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم، می تواند باعث شکست و پسرفت مان شود.

در این مقاله روش های ارتباط با ضمیر ناخودآگاه را به شما می آموزم و توضیح خواهم داد چگونه وقتی یک باور منفی باعث می شود ضمیر ناخودآگاه ما را از رشد و موفقیت دور کند و با نیروی هدایت پنهان ما را به سمت شکست پیش ببرد.

ارتباط با ضمیر ناخودآگاه به چه معناست

قبل از اینکه به پرسش چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود حرف بزنیم پاسخ دهم و در مورد پاکسازی ضمیر ناخودآگاه توضیح دهم اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که ارتباط با ضمیر ناخودآگاه عاملی صد در صد موثر در کشف قابلیت ها و و هدایت ضمیر ناخودآگاه به سوی موفقیت در هر هدفی است.

قبلا در بسیاری از مقالات تاکید کرده ام که ارتباط با ضمیر ناخودآگاه؛ یعنی صحبت و مذاکره با ضمیر ناخودآگاه و متقاعد کردن وی به پذیرفتن باور های جدید.

به عنوان مثال، اگر بخواهید زود از خواب بیدار شوید اول از هم باید سعی کنید در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه به نتیجه برسید و آن را متقاعد کنید که شما را زود از خواب بیدار کند در غیر این صورت هر کاری بکنید به هدف خود نخواهید رسید.

غیر از این مورد اختلاف و درگیری ناخودآگاه و خودآگاه هم می تواند یک مانع دیگر باشد که به ما می گوید چرا به پاکسازی ضمیر ناخودآگاه نیاز داریم. وقتی درگیری بین ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه رخ دهد، انیگزه ی خود را برای انجام برنامه هایتان از دست می دهید و ضمیر ناخودآگاه نیز بدون اینکه خود متوجه شوید شما را مسیر صحیح برای رسیدن به هدف دور می کند.

به یاد داشته باشید مسیر صحیح رسیدن به هدف و بدست آوردن انگیزه فقط زمانی ایجاد می شود که برای انجام برنامه های تان، بین ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه توافق وجود داشته باشد. اینکار را نیز فقط به وسیله ارتباط با ضمیر ناخودآگاه می توانید انجام دهید.

همانطور که قبلا هم گفته ام استفاده از عبارات تاکیدی روش خوبی نیست که ضمیر ناخودآگاه را متقاعد کند که با شما همکاری کند زیرا ضمیر ناخودآگاه به اندازه ی کافی باهوش است که تفاوت راست را از دروغ تشخیص دهد. مگر اینکه روش صحیح استفاه از این عبارات را بدانید.

تاثیرات مخرب عدم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

به یاد داشته باشید اگر در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و پاکسازی آن شکست بخورید، ضمیر ناخودآگاه در مقابل اهداف شما مقاومت می کند. زیرا در صورت عدم پاکسازی ضمیر ناخودآگاه ممکن است اهدافی در آن شکل بگیرد که از آن اطلاع ندارید و دقیقا متضاد با اهداف شما است یا حداقل مسیری که برای رسیدن به هدف مورد نظر پیش می گیرد به صورت غلط در آن برنامه ریزی می شود.

مثلا اگر هدف تان یک رابطه عاطفی و ازدواج باشد اگر مسیر و گزینه صحیح به درستی برای ناخودآگاه تعریف نشود، ممکن است با ایجاد ترس و رفتارهای ناخوشایند جذابیت شما را کاهش دهد.

یا اگر قصد مطالعه ی درس های تان را داشته باشید اما ضمیرناخودآگاهتان باور داشته باشد که در هر صورت امتحانات خود را خراب خواهید کرد، انگیزه ی خود را از دست خواهید داد حتی اگر واقعا بتوانید مطالعه کنید.

حتی اگر به صورت خودآگاه تمایل داشته باشید موفق شوید، ضمیر ناخودآگاه همچنان می خواهد مانع مطالعه کردن تان شود یا حتی کاری کند که در امتحان شرکت نکنید. دقیقا به دلیل همین اهداف متضاد است که به پاکسازی ضمیر ناخودآگاه نیاز داریم.

ممکن است پیش خود بگویید چه فایده ای در عدم مطالعه کردن است که ضمیر ناخودآگاه به این اندازه روی آن پافشاری می کند. دلیل چنین هدفی این است که ضمیر ناخودآگاه می داند اگر به اندازه ی کافی مطالعه نکنید و سپس در امتحان موفق نشوید در نتیجه هیچ آسیبی به اعتماد به نفس و ارزش هویت فردی تان وارد نخواهد شد. زیرا ضمیر ناخودآگاه مثل یک کودک رفتار می کند ( نگاه کنید به درمان کودک درون).

در این شرایط اگر در امتحانات موفق نشوید هیچ احساس بدی نسبت به خودتان پیدا نمی کنید چرا که مشخص است دلیل قبول نشدن، عدم مطالعه ی کافی است.

پس همانطور که مشاهده می کنید، عدم ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و غفلت از پاکسازی ضمیر ناخودآگاه باعث شده هدف شما با ناخودآگاه تفاوت داشته باشد. ناخودآگاه به دنبال اثبات اعتماد به نفس و شما به دنبال قبولی در امتحان هستید.

البته تفاوت اهداف تنها دلیلی نیست که ناخودآگاه را از مسیر خود منحرف می کند. بلکه محدود بودن گزینه ها نیز می تواند باعث شود ناخودآگاه ما را از مسیر موفقیت منحرف کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد محدود بودن گزینه ها و عدم موفقیت نگاه کنید به مقاله چگونه با تسلط بر ضمیر ناخودآگاه موفق تر عمل کنیم.

تنها راهی که در این موقعیت دارید این است که در ارتباط با با ضمیر ناخودآگاه خود موفق شوید.

مدل کانال سازی ارتباطی در ضمیر ناخودآگاه

فرایند صحبت کردن با ضمیر ناخودآگاه به سادگی صحبت با خودتان است. نگران نباشید چنین کاری باعث نمی شود که به نظر دیوانه باشید. با اینکار می توانید شاخت بیشتری نسبت به منبع مقاومتی که در ذهن تان است بدست آورید و در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه موفق شوید.

برای اینکه بتوانیم در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه به نتیجه برسیم و با ضمیر ناخودآگاه حرف بزنیم،تکنیکی را معرفی میکنم به نام مدل کانال سازی ارتباطی در ضمیر ناخودآگاه.

مدل کانال سازی ارتباطی به معنای ایجاد یک خط ارتباطی بین شما و ضمیر ناخودآگاه است که می تواند ناخودآگاه شما را به سوی اهداف مورد نظرتان متقاعد کند و به شما کمک کند در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و پاکسازی ضمیر ناخودآگاه موفق عمل کنید.

در نتیجه  بدون اینکه دیگه نیازی به چیزی داشته باشید، ناخودآگاه خود به خود شما را به سوی موفقیت هدایت کن و از نیروی خارق العاده خود در جهت منافع شما استفاده کند.

برای ایجاد این خط ارتباطی یک قلم و کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن نگرانی ها، ترس ها، استرس ها و اضطراب های خود. به این فکر کنید که در چه شرایطی احساس ترس و  نگرانی پیدا می کنید و همه را یادداشت کنید.

سپس دلیل احساسات منفی خود را نیز بنویسید. دقت کنید که وقتی این دلایلی را می نویسید باید مربوط به شما و خودتان باشند؛ به عبارت دیگر این دلایل بایددرونی باشند نه اینکه دیگران را عامل بدانید.

مثال برای ارتباط با ضمیر ناخودآگاه

برای مثال من وقتی برای کنکور می خواندم، نسبت به مطالعه بعضی درون حس خوبی نداشتم و از آن فراری بودم. وقتی بیشتر بررسی کردم متوجه شدم آن دروس برای من سخت بود و باعث می شود درست توضیحات را متوجه نشوم. در نتیجه ناخودآگاه برای اثبات هوش و توانایی هایش، من را از خواندن آن قسمت از کتاب دور می کرد.

می توانستم بگویم آن دروس مفید نیست، یا نباید در کتاب درسی باشد و صد ها دلیل بیرونی برای عدم مطالعه آن پیدا کنم. اما واقعیت این است که هر گونه تناقضی در هدف من و عملکرد من ریشه در خودم و ناخودآگاه دارد.

در نهایت وقتی این دلایل را پیدا کردید، شروع کنید به نوشتن دلایلی که شما را به ناخودآگاه تان ثابت می کند و باعث شود ناخودآگاه با شما همگام تر شود. به همین سادگی در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و پاکسازی آن موفق شده اید.

در مورد مثال خود که مرتبط با مطالعه کنکور بود، شروع کردم به ارائه دلایلی برای خود که اثبات می کرد چرا نباید از نفهمیدن یک درس نگران باشم زیرا به خود گفتم حتی اگر در اولین تلاش و مطالعه متوجه نشوم می توانم با خواندن مجدد دروس یا استفاده از کتاب های کمک درسی و یا منابع دیگر، هر مبحثی را یاد بگیرم.

پس هم یک گزینه دیگر در مقابل یاد نگرفتن به خودم معرفی کردم و هم با تعریف یک هدف مشترک بین خود و ناخودآگاه توانستم ناخودآگاه خود را در جهت همکاری تقویت کنم. در نتیجه همیشه به مباحثی که سخت تر بود علاقه ی بیشتری داشتم زیرا مدرکی بود بر اثبات اینکه حتی سخت ترین دروس هم می توانم یاد بگیرم.

سخن آخر

به صورت خلاصه برای اجرای تکنیک کانال سازی ارتباطی و ارتباط با ضمیر ناخودآگاه جهت پاکسازی ضمیر ناخودآگاه باید اول ترس ها و نگرانی خود را پیدا کنید، سپس دلیل این ترس ها را به شکلی که ریشه در خود دارد کشف کنید و در نهایت با ارائه دلایل و مدارک کافی، ثابت کنید شکست ناپذیر هستید و حتی اگر موقتا در چیزی نتیجه نگیرید یا موفق نشوید، گزینه های دیگری برای موفقیت دارید.

نیاز دارید با خودتان یا ضمیر ناخودآگاه خود به شکلی ارتباط برقرار کنید که گویی با شخص دیگری صحبت می کنید. طی این بحث ها و مذاکرات که با خود انجام می دهید می توانید دلیل مقاومت ضمیر ناخودآگاه خود را کشف کنید.

به عبارت دیگر وقتی متوجه ی دلیل مقاومت ضمیر ناخودآگاه تان شدید، باید روی تغییراتی جدی کار کنید تا بتوانید کاری کنید ضمیر ناخودآگاه تان به شما اطمینان پیدا کند.

گذشته از این صحبت ها، در بعضی موارد فقط صحبت کردن کفایت نمی کند. تصور کنید ضمیر ناخودآگاه تان به برنامه ها و اهداف شما اطمینان ندارد. در چنین شرایطی باید برنامه های خود را مجدد بررسی کنید تا متوجه شوید آیا واقعا نیازی به تغییر ندارند یا باید تغییراتی روی آنها ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید، ارتباط با ضمیر ناخودآگاه، تسلط بر ضمیر ناخودآگاه و در نهایت برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه فقط برای انگیزه دادن به شما نیست بلکه می تواند صد برابر قدرت، هوش، استعداد، خلاقیت، مهارت، جذابیت و توانایی های شما را افزایش دهد.

حتی می تواند بدون اینکه شما متوجه شوید به دلیل قدرت بالایی که در تحلیل داده های بیرونی دارد، شما را با ارسال احساسات شهودی به سویی هدایت کند که دقیقا هدف شما است.

و آن لحظه ای است که اگر با کارکرد ناخودآگاه آشنا نباشید تصور می کنید فرد خوش شانسی هستید اما خیر اینگونهنیست. ناخودآگاه بدون اینکه شما متوجه شوید می تواند مسیر شکست یا موفقیت را برای تان هموار کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد ضمیر ناخودآگاه در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آشنایی با ان ال پی: برنامه ریزی عصبی کلام

مقایسه ی ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه

می خواهم بدانم چگونه مثبت فکر کنم

چگونه خود و دیگران را بهتر بشناسیم

4 مرحله ساده برای تقویت هوش هیجانی