برای جذب مردان چه باید کرد

آیا آموزشی در مورد راه های جذب مردان وجود دارد؟

قویترین عامل جذب مردان به خود چیست؟

آیا می شود مردان را برای ازدواج جذب کرد؟

این مقاله را به این دلیل نوشتم که پیام های فراوانی از طریق تلگرام یا واتس آپ به دستم می رسید که در آن ها با پرسش های بالا رو به رو می شدم. پس تصمیم گرفتم مقاله ای بنویسم و توضیح دهم مهمترین عامل جذب مردان چیست و برای جذب مردان چه باید کرد.

جذب مردان

در مطالب قبلی خود توضیح داده ام چه راه هایی باعث جذب کردن زنان می شود. مواردی همچون قدرت و سلطه در کنار جذابیت فیزیکی از جمله ویژگی های جذاب برای زنان می باشد.

ولی داستان در مورد راه های جذب مردان  متفاوت است. درست است که ذهن مردان به گونه ای برنامه ریزی شده که به ویژگی های دیداری مثل زیبایی و قشنگی بیشتر دقت می کنند اما نمی توان گفت مردان ظاهر بین هستند و ظاهر تنها راه جذب مردان است.

در حقیقت ویژگی های فیزیکی و ظاهر هم برای جذب مردان و هم زنان اهمیت بالایی دارد اما وقتی در مورد جذب مردان صحبت می کنیم ظاهر اهمیت بیشتری پیدا می کند و در صدر لیست معیار هایشان قرار می گیرد ( نگاه کنید به روانشناسی جذابیت ظاهر).

مردان ذاتا به شکلی آفریده شده اند که ویژگی های مربوط به باروری و سالم بودن برایشان اهمیت بسیاری داشته باشد؛ یعنی اگر به صورت ناخودآگاه احساس کنند زنی می تواند فرزاندان سالم و توانمند به دنیا آورد، به شدت جذب وی می شوند. اما چی عواملی و از طریق چه راه هایی این پیغام به ضمیر ناخودآگاه مردان ارسال می شود که شما فردی سالم و مناسب برای باروری هستید؟

قویترین عامل زیست شناختی در جذب مردان

بدون شک هرگز نشنیده اید که مردی به دختری جذب شود و دلیل آن را سلامت و باروری وی عنوان کند. البته کاملا طبیعی است زیرا مردان با عملکرد سیستم شناختی ذهنی خود آشنا نیستند.

در واقع مردان دقیقا به سلامت و باروری جذب نمی شوند بلکه به عواملی جذب می شوند که نشان دهنده ی سلامت و باروی باشد مثل داشتن هورمون های زنان کافی، مریض نبود، سرحال بودن، پر انرژی بودن و شاد بودن.

بر اساس تحقیقات روانشناسان، از دیگر عواملی که باعث جذب مردان به خود می شود شامل این موارد است: باریکتر بودن دور کمر نسبت به باسن ، داشتن لب های کامل، متقارن بودن چهره، داشتن اندامی باریک با چهره ای زنانه.

البته بعضی از تحقیقات نشان می دهند که جذابیت داشتن اندامی باریک برای مردان به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز مرتبط است ( نگاه کنید به جذابیت و فرهنگ). طبق تحقیقات انجام شده، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در بعضی از قبایل زنان سنگین وزن و چاق برای مردان جذابیت بیشتری دارند نسبت به زنان لاغر اندام.

در این ارتباط نظریه ی دیگری نیز وجود دارد که می گوید جذب شدن مردان به زنان سنگین وزن در فرهنگ هایی بیشتر شایع است که با کمبود غذا مواجه هستند و در فرهنگ هایی که چنین مشکلاتی نیست مردان به زنان لاغر اندام جذب می شوند. دلیل آن این است که در مورد اول سنگین بودن نشان دهنده ی ثروت مند بودن است در صورتی که در مورد دوم دلیل جذابیت زنان، سلامت و تندرستی آنان می باشد.

همانطور که مشاهده کردید از راه های جذب مردان انجام آرایش های غلیظ یا درست کردن مدل های عجیب و غریب لباس نیست.

اگر می خواهید مردی به شما جذب شود مراقب تناسب اندام خود باشید و ورزش را بخشی از برنامه های روزمره خود کنید.

همه تکنیک های جذب مردان مربوط به ظاهر نیست و بیشتر آن مربوط به اقدامات شما است. برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به جذب مردان – قانون جذب مردان بر اساس روانشناسی.

قویترین عامل فرهنگی در جذب مردان

همانطور که گفتیم فرهنگ یکی از عوامل مهم در جذب مردان است. پس اگر می خواهید بدانید برای جذب مردان چه باید کرد تا به ازدواج برسید با هنجارهای فرهنگ ایران که ارتباط مستقیم با اعتقادات مذهبی دارد آشنا شوید.

به ازدواج اشاره کردم زیرا شما ممکن است بدون در نظر گرفتن هنجارهای فرهنگی ازدواج برای مردی جذاب به نظر برسید اما این جذابیت اگر با هنجارهای فرهنگی ناخودآگاه مردان مطابقت نداشته باشد به احتمال زیاد نمی تواند رابطه شما را به ازدواج منتهی کند.

اگر هم هدف شما ازدواج نباشد باید بدانید یک رابطه صمیمی عاطفی بدون ازدواج می تواند آسیب های عاطفی جدی به شما وارد کند زیرا وقتی روابط عاطفی منجر به وابستگی شما شود و بدون ازدواج نتوانید از پایداری رابطه خود مطمئن شوید، دچار افسردگی خواهید شد ( نگاه کنید به چگونه مردان را عاشق خود کنیم – با هدف ازدواج).

بدون ازدواج هیچوقت نمی توانید در مورد فردای رابطه خود مطمئن شوید و از آنجایی که وضعیت فرهنگی ایران به زنان حساسیت بیشتری نشان می دهد پس برای زنان رابطه بدون ازدواج با آینده ای نامشخص می تواند نسبت به مردان سخت تر باشد.  قطعا دوست ندارید وارد رابطه ای عاشقانه شوید وقتی از پایداری آن مطمئن نیستید ( نگاه کنید به ازدواج سفید یا ازادی سیاه).

به هر حال اگر هدف شما آشنایی قبل از ازدواج است باید بدانید رعایت اصول فرهنگی از مهمترین راه هایی است که در جذب مردان به ازدواج تاثیر گذار خواهد بود. رعایت اصول فرهنگی ساده مثل زود به خانه رفتن، رعایت خط قرمز های دینی و مذهبی و حتی رعایت حجاب می تواند نقش عمده ای برای رسیدن به هدف تان بازی کند.

باز هم تاکید می کند ناخودآگاه انسان بر اساس گذشته و تجربیات او شکل می گیرد و ممکن است کاملا با خودآگاه او متفاوت باشد. به عبارت دیگر فردی ممکن است فکر کند برای هنجار های فرهنگی اهمیتی قائل نیست اما اگر این هنجار شکنی را ترفند وی برای رسیدن به منافع خود در نظر نگیریم حداقل می توانیم بگویم معیارهای خودآگاه و ناخودآگاه وی در جذب متفاوت است.

و از آنجایی که جذب مردان با هدف ازدواج به همراهی همزمان ناخودآگاه و خودآگاه نیاز دارد پس عدم رعایت چنین قوانینی در جذب مردان می تواند کار شما را در رسیدن به اهداف تان پیچیده و دشوار کند.

راه های جذب مردان با هدف ازدواج 

غیر از عوامل فرهنگی که قبل تر به آن اشاره کردم راههایی نیز وجود دارد که می تواند در جذب مردان به خصوص اگر هدف شما ازدواج باشد به شما کمک کند. در ادامه به بعضی از این تکنیک های اشاره می کنم:

اجازه دهید به شما کمک کنند: ممکن است بارها اتفاق بیفتد که دیگران به شما پیشنهاد کمک بدهند و شما نیز به کمک آن ها نیاز داشته باشید اما تصمیم می گیرید که پیشنهادشان را رد کرده و خودتان به تنهایی کار ها را انجام دهید تا اسباب زحمت نشوید. اما باید بدانید مردان هرچقدر بیشتر روی زن مورد علاقه خود سرمایه گذاری کنند بیشتر به حفظ رابطه و پایداری آن فکر می کنند. پس یکی از راه های جذب مردان برای ازدواج این است که پیشنهاد آن ها را برای کمک به خودتان قبول کنید و سپس با یک تشکر ساده از آن ها سپاس گذاری کنید.

مردان را تشویق به کمک کردن کنیداگر مردی که قصد جذب او برای ازدواج را دارید به شما پیشنهاد کمک نمی دهد خودتان به وی پیشنهاد داده و کمکش را طلب کنید. ممکن است فکر کنید اگر دردسر کوچکی برای وی درست کنید دیگر به شما علاقه نخواهد داشت. این تفکر کاملا اشتباه است. درواقع یکی از راه های جذب مردان به ازدواج  این است که روی شما سرمایه گذاری کرده و برای شما کاری انجام دهند. در این صورت زمان و توجه بیشتری به شما اختصاص می دهند و همانطور که اشاره شد همین موضوع می تواند یکی از راه های جذب مردان و رسیدن به ازدواج باشد.

زمانی را به فعالیت های مشترک اختصاص دهید: یکی از راه های جذب مردان این است که می توانید او را به انجام کاری لذت بخش و دو نفره دعوت کنید. در چنین موردی هر دو شما از این برنامه لذت می برید و برای هم وقت می گذارید. در واقع این باعث می شود احساسات مثبت خود را با هم شریک شده و خواهید دید که به یک اندازه به یکدیگر وابسته می شوید و در نتیجه به ازدواج نزدیک تر خواهید شد.

خلاصه ای از راه های جذب مردان

غیر از رسیدگی به ظاهر راه های بیشتری برای جذب مردان وجود دارد. ارتقای طبقه اجتماعی ، شخصیت مرتبط با نیازهای ضمیر ناخودآگاه مردان، شیوه ی صحیح لباس پوشیدن و رفتار های زنانه، جزء راه هایی هستند که منجر به جذب مردان می شود حتی اگر زنی با ظاهر متوسط باشید.

اما باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید باشید که یکی از راه های جذب مردان اهمیت به ظاهر است. زنان اگر می خواهند جذابیت خود را برای مردان از دست ندهند باید به ظاهر خود اهمیت دهند و سعی کنند اندام خود را متناسب نگاه دارند. در بعضی فرهنگ ها زنان از ظاهر خود قافل می شوند و ادعا می کنند که شخصیت همه چیز است.

ممکن است که این گفته به نظر خردمندانه بیاید اما کاملا برخلاف سیستم زیست شناختی جنسیت مرد است. اغلب خانم هایی که می خواهند از انجام تمرین های روزانه برای متناسب بودن فرار کنند و نمی خواهند اشتهای خود را کنترل کنند به این فلسفه رویی می آورند و با گفتن چنین جملاتی می خواهند به خود احساس بهتری دهند.

حتی اگر شما دختری با ظاهر متوسط هستید با پیروی از یک برنامه ی سالم در زندگی و بدست آورد یک اندام متناسب می توانید نسبت به دختران دیگر که چنین کار هایی انجام نمی دهند برتری پیدا کنید.

یک خبر خوب نیز وجود دارد. جذابیت جسمی کاملا نسبی است و تعریف آن از شخصی به شخصی دیگر متفاوت می باشد. یعنی این که ممکن است زنی به نظر یک مرد جذاب نباشد ولی به نظر مردی دیگر جذاب باشد. پس هیچوقت نگران نباشید همیشه مردانی وجود دارند که فکر می کنند شما جذاب هستید و با شما ارتباط برقرار خواهند کرد. سپس می توانید آشنایی تان را به ازدواج ختم کنید.

جذب مردان تنها نصف راه است. برای اینکه وی را عاشق خود کنید و در نهایت به ازدواج برسید تکنیک های فراوانی وجود دارد. برای اطلاع بیشتر مقالات زیر را مطالعه فرمایید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به رابطه و عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی جذب مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

4 مرحله عشق در قانون جذب

حذب مردان – قانون جذب مردان از دیدگاه روانشناسی

راه های عاشق کردن پسران مغرور

زنان جذاب از نگاه مردان

تکنیک اثر مجاورت برای افزایش جذابیت