چگونه یک کسب و کار آنلاین راه بیندازیم

آیا قصد دارید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید و برای نحوه ی شروع آن سردرگم هستید؟

در این مقاله با نکات ساده ای از اصول اولیه ی راه اندازی یک کسب و کار آنلاین آشنا خواهید شد. هر فردی، از مبتدی تا کارآفرین، می تواند با پیروی از این نکات ساده کسب و کار موفقی در اینترنت راه اندازی کند.

 نیاز مهم بازار را پیدا کنید

اشتباه بیشتر مردم هنگام راه اندازی یک کسب و کار این است که ابتدا محصول خود را تولید می کنند و پس از آن به دنبال مشتری می گردند.

اگر می خواهید در کسب و کار موفق شوید ابتدا باید بازار فروش و مشتریان خود را پیدا کنید. سعی کنید گروهی از مردم با یک مشکل خاص را تشخیص داده و راه حلی برای مشکل آن ها ارائه دهید. پیدا کردن مشکلات مردم کار خیلی سختی نیست:

  • از سوالات رایج مردم در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف کمک بگیرید.
  • کلیدواژه های گوگل می توانند منبع خوبی در این مورد برای شما باشند. کلیدواژه هایی که بیشترین سرچ را دارند پیدا کنید.
  • وبسایت های رقیبان را بررسی کرده و از روش وبسایت های رقیبان برای برطرف کردن نیاز های مشتری ها و ارائه خدمات شان یادداشت برداری کنید. سپس می توانید از چیزهایی که یاد گرفتید برای تولید یک محصول یا خدمات بهتر استفاده کنید؛ خدمات و محصولات بهتر برای بازار فروشی که از قبل وجود داشته است.
  1. طراحی و ایجاد وبسایت

بعد از پیدا کردن بازار و محصول مورد نیاز مردم برای ایجاد یک وبسایت آماده هستید. به یاد داشته باشید که محتوای سایت تان ساده و قابل فهم باشد. شما کمتر از 5 ثانیه برای جذب مشتری خود وقت دارید، اگر مشتری از وبسایت شما برود دیگر برای بازدید از آن باز نخواهد گشت. در این مرحله نکات مهم زیر را به خاطر داشته باشید:

  • یک یا دو فونت ساده برای پس زمینه ی وبسایت خود استفاده کنید.
  • از گرافیک، ویدیو و صدا فقط برای اینکه پیام شما بهتر به مشتری برسد استفاده کنید.
  • اگر وبسایت شما محصولی برای فروش دارد سعی کنید روند کار برای مشتری ساده و نهایتا با دو کلیک امکان پذیر باشد.
  • این وبسایت فروشگاه شما است، پس آن را طوری طراحی کنید که مشتری پسند باشد.
  1. از موتورهای جستجو برای جذب مشتری مورد نظر استفاده کنید

می توانید برای افزایش ترافیک سایت خود از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. تبلیغات کلیکی دو مزیت دارد: اول اینکه این تبلیغات بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می شوند و دوم اینکه تبلیغات کلیکی به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی مختلف، عنوان ها، قیمت ها و روش های فروش را آزمایش کنید.

شما با این روش خیلی زود ترافیک قابل توجهی برای سایت خود پیدا می کنید و با بهترین کلیدواژه های مربوط به کار خود آشنا می شوید. پیدا کردن این کلیدواژه ها و استفاده از آن ها در محتوای سایت، رتبه بندی وبسایت شما را افزایش خواهد داد ( نگاه کنید به چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم).

  1. برای خود شهرت ایجاد کنید

مردم برای پیدا کردن اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. غیر از وبسایت اصلی خود، وبلاگ ها یا سایت های دیگری نیز داشته باشید و برای آن ها به شکل های مختلف محتوا تولید کنید ( نگاه کنید به کسب درآمد آسان با تولید محتوا).

سپس با قرار دادن لینک بهترین و اصلی ترین صفحات خود در دیگر وبلاگ ها و سایت ها، ترافیک سایت اصلی خود را افزایش دهید.

اجازه دهید بازدید کننده در سایت ها و وبلاگ های مختلف اسم شما، محصولا یا برندتان را بشنود تا بتوانید برای خود و برندتان شهرت ایجاد کنید.

لینک صفحات اصلی خود را فقط در سایت ها و وبلاگ های دیگر قرار ندهید بلکه در شبکات اجتماعی نیز باید فعال باشید و از آنجا نیز بازدید کننده جذب کنید تاکید می کنم باید بتوانید در شبکه های اجتماعی و وبسایت های پر بازدید مختلف برای خود شهرت ایجاد کنید.

  1. درآمد خود را از طریق افزایش طول عمر مشتری افزایش دهید

یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، افزایش طول عمر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که مشتری های تان بوده اند با پیگیر صحیح ممکن است مجدد از شما خرید کنند. استفاده از تکنیک فروش خوشه ای و فروش جانبی در این مرحله بسیار کارآمد است. فروش خوشه ای یا back – end selling به فروش گفته می شود که مشتری پس از خرید اول ترغیب به خرید های بعدی از شما شود و فروش جانبی یا Upselling به فروش گفته می شود که مشتری در جهت کامل کردن خرید قبلی انجام دهد. رعایت نکات زیر برای اجرای این دو تکنیک بسیار موثر است:

  • محصولاتی ارائه دهید که خرید اصلی را تکمیل کند.
  • برای خرید دوم تخفیف در نظر بگیرید.
  • در صفحه ی پایان خرید محصولاتی مرتبط با خرید شان قرار دهید.
  • به مشتریان خود برای وفاداری شان پاداش دهید. (مثلا محصولاتی را با تخفیف بالا یا به صورت رایگان در اختیار آن ها بگذارید)

سخن آخر

دنیای اینترنت در حال تغییر است اما اصول اولیه ی راه اندازی یک کسب و کار آنلاین به همین صورت می باشد. پس با دنبال کردن این قواعد احتمال موفقیت شما در کسب و کار خود بیشتر می شود. اگر قبلا کسب و کاری به صورت آنلاین راه اندازی کرده اید بهتر است یک بررسی کلی روی وبسایت خود داشته باشید و ببینید آیا این قواعد را رعایت کرده اید یا خیر.

تکنیک ها و روش های بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد که با یادگیری آن ها می توانید شانس موفقیت خود را تا صد در صد افزایش دهید. ( برای یادگیری تکنیک های بیشتر نگاه کنید به 5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت).

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چطور می توان یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد داشت؟

چگونه در کسب و کار موفق شویم

چگونگی تداوم در کسب و کار

دلایل شکست افراد باهوش در کسب و کار

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

کسب و کار اینترنتی. انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی. چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم