گام های رسیدن به هدف

گام های رسیدن به هدف

چگونه در 5 قدم به هدف خود برسیم 

برای رسیدن به هدف چه باید کرد؟

این عنوان بسیار امیدوار کننده و در عین حال برای بعضی افراد غیر واقع بینانه به نظر می رسد. درست است؟

حقیقت این است که برای رسیدن به خواسته هایتان نیازی نیست قدرت فوق العاده یا ژن خاصی! داشته باشید. پس چگونه می توان به اهداف خود رسید؟

اگر هرکس بدون توجه به توانایی هایش از این 5 مرحله به طور صحیح و کامل پیروی کند، به اهداف خود خواهد رسید.

دست پیدا کردن به خواسته ها با اعمال این 5 مرحله تضمین شده است. با این حال بعضی افراد از عهده ی آن بر نمی آیند به این دلیل که این 5 مرحله را به درستی دنبال نمی کنند.

اگر این مراحل را درک کرده و به طور کامل و بی نقص آن ها را اعمال کنید، دست پیدا کردن به آرزوهایتان برای شما امکان پذیر خواهد بود.

در این مقاله چگونگی رسیدن به هر هدف را در 5 مرحله به شما توضیح خواهم داد.

5 گام تا موفقیت

5 راه رسیدن به موفقیت در زندگی به شرح زیر است:

 

گام اول: اشتیاق سوزان داشته باشید: “وارن بافت” که در حال حاظر دومین ثروتمند جهان محسوب می شود زمانی گفته بود :”اگر تا قبل از 30 سالگی میلیونر نشوم خودم را از بلندترین ساختمان اوماها پرت خواهم کرد” . با این مثال می خواهم به شما نشان دهم که برای رسیدن به هر هدفی ابتدا باید چنین اشتیاق سوزانی را در خود پرورش دهید. اولین قدم در راه های رسیدن به هدف و خواسته هایتان کشف این اشتیاق و آگاهی از آن است.

گام دوم: دانش و مهارت های لازم را به دست آورید : قدم دوم برای رسیدن به هر هدفی کشف و به دست آوردن مهارت های لازم برای رسیدن به آن هدف است. فرض کنید که می خواهید ثروتمند شوید، در این صورت لازم است با همه ی میلیونر های خودساخته ای که می شناسید ارتباط برقرار کرده و در مورد دانش و مهارت های لازم برای جمع آوری پول از آن ها ایده بگیرید. درواقع بهترین پاسخ برای سوال ” راه های رسیدن به موفقیت چیست” در دست افرادی است که این راه را پیموده اند و اکنون در جایگاهی که شما برای خودتان تصور می کنید قرار دارند.

گام سوم: باور هایتان را اصلاح کنید:  سومین و مهم ترین قدم برای رسیدن به هر هدفی این است که باور هایتان را در مورد موفقیت اصلاح کرده و درک کنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. تنها عامل مهم برای رسیدن به آرزوها و موفقیت، میزان تلاش شماست و دو ویژگی مهم برای رسیدن به هر هدفی صبر و مقاومت است.

گام چهارم: عملکرد خود را تعیین کنید: گام چهارم و بسیار مهم در رسیدن به هر هدفی این است که بعد از هر شکست، تعیین کنید که چه روشی پیش خواهید گرفت؛ هر زمان شکست خوردید مجدد روش و رویکرد خود را بازنگری کنید و برنامه های جدید برای خود مشخص کنید. رسیدن به هر هدف به این معنی است که آنقدر شکست بخورید تا به هدف خود برسید. اگر متوجه اشتباهی که در روش قبلیتان وجود داشت نشوید، به تکرار آن ادامه می دهید. به همین دلیل این مرحله برای رسیدن به اهداف شما بسیار مهم است. هر زمان که شکست می خورید، اقدامات خود را تعیین کنید، هر مورد اشتباهی را اصلاح کرده و یک بار دیگر تلاش کنید.

گام پنجم: شکست ها را بپذیرید و یاد بگیرید از آن ها عبور کنید: رسیدن به موفقیت راهی مملو از آزمایش و خطا است. این مرحله برای رسیدن به هر هدفی لازم است. شما باید یاد بگیرید شکست را پذیرفته و با همه ی رد شدن ها رو به رو شوید. بعضی افراد صلاحیت موفقیت را دارند اما هیچ وقت به آن نمی رسند چون بعد از رو به رو شدن با چندین شکست متوقف شده و نمی توانند آن ها را مهار کنند

آیا این 5 مرحله شما را به هدفتان می رساند؟

قطعا این 5 مرحله به شما برای رسیدن به هدفتان کمک می کنند. در واقع تمایز بین افراد شکست خورده و موفق در اعمال این  5 مرحله است.

شکست به معنای عدم صلاحیت شما نیست؛  به این معنی است که شمادرک روشنی از موفقیت به دست نیاورده اید. این 5 مرحله به شما نشان می دهند که برای رسیدن به موفقیت ها، اهداف و آرزوها چه باید کرد و قطعا در رسیدن به هر هدفی شما را یاری خواهند کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

موانع رسیدن به هدف

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه در خود شجاعت و اعتماد به نفس ایجاد کنیم

آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود

گام های رسیدن به هدف