10 قانون حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

10 قانون حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

برای موفقیت در ارتباط با ضمیر ناخودآگاه و تسلط بر آن نیاز دارید با قوانین ضمیر ناخودآگاه آشنا شوید. ضمیرناخودآگاه بسیار نیرومند تر از خودآگاه است؛ در نتیجه با حکومت بر ضمیرناخودآگاه خود می توانید بر همه ابعاد زندگی خود تسلط داشته باشید.

اگر بتوانید یاد بگیرید چگونه ضمیر ناخودآگاه را آموزش دهید و از آن استفاده کنید، می توانید معجزه ضمیر ناخودآگاه را مشاهده کنید؛ معجزه ای در کنترل رفتار، کنترل احساسات، آزاد کردن پتانسیل های خود و یادگیری مهارت هایی کاربردی و موثر.

قوانین ضمیر ناخودآگاه به شما کمک می کند در پاکسازی ضمیر ناخودآگاه خود پیروز شوید و سپس با نصب برنامه های جدید در آن، به ناخودآگاه مسلط شده و بر آن حکومت کنید. یکی از روش های برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه، هیپنوتیزم پنهان از طریق مطالعه است.

قوانین ضمیر ناخودآگاه

نوین بینش با به کارگیری تکنیک هیپنوتیزم پنهان به شما کمک این برنامه های کابردی و موثر را در ناخودآگاه خود نصب کرده و بر آن مسلط شوید.  برنامه تسلط و برنامه ریزی ناخودآگاه خود می توانید از همین مطلب شروع کنید. درادامه نگاهی خواهیم داشت به قوانین ضمیر ناخودآگاه.

1. قانون خیال و واقعیت در ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین تصویر تخیلی را با تصویر واقعی تشخیص نمی دهد. یکی از جالب ترین قوانین ضمیر ناخودآگاه این است که تفاوت بین خیال و واقعیت را تشخیص نمی دهد. آیا تاکنون برای تان پیش آمده است که با مشاهده یک فیلم ترسناک احساس ترس پیداکنید.

اگر تجربه مشاهده یک فیلم ترسناک را داشته باشید پس باید توجه کرده باشید که چگونه ضربان قلب تان افزایش پیدا می کند و احساس ترس و وحشت می کنید با وجود اینکه با هیچ خطر واقعی مواجه نیستید. به زبان ساده دلیل این موضوع این است که ضمیر ناخودآگاه تفاوتی بین شرایط واقعی و تخیلی قائل نمی شود.

این بخش از ذهن اینگونه تصور می کند که شما واقعا با یک خطر جدی رو به رو هستید نه یک خطر تخیلی. تصور کنید که باید یک سخنرانی انجام دهید.

احتمالا اگر خود را چند بار در حال سخنرانی تصور کنید حتی قبل از اینکه واقعا این کار را انجام دهید، ضمیر ناخودآگاه باور می کند که شما قبلا یک ارائه ی خیلی خوب از مبحث سخنرانی خود داشته اید.

در نتیجه به احتمال زیاد در سخنرانی واقعی نیز موفق تر خواهید بود و نگرانی شما کمتر می شود. پس استفاده از قانون تخیل می تواند کمک کند در نفوذ به ضمیر ناخودآگاه خود موفق شوید.

2.  قانون زمان در ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه احساس می کند زمان خیلی سریع می گذرد. یکی دیگر از قوانین ضمیر ناخودآگاه مربوط به زمان است. آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا وقتی در حال انجام فعالیتی جالب و خوشایند هستید زمان خیلی سریع می گذرد؟

دلیل این موضوع این است که شما هر چند دقیقه به ساعت خود نگاه نمی کنید. کاری که در عکس این شرایط انجام می دهید و به همین دلیل زمان آرام می گذرد.

از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه، درک دقیقی از زمان ندارد، وقتی کار لذت بخشی انجام دهید اینگونه احساس می کنید که زمان به سختی می گذرد. همین اتفاق وقتی در خواب هستید نیز رخ می دهد.

زمانی که به خواب می روید، ضمیر خودآگاه در حالت ساکن قرار می گیرد در حالی که ضمیر ناخودآگاه همچنان بیدار است. به همین دلیل است که وقتی در حالت خودآگاه نباشید، زمان بسیار  سریع می گذرد.

3. قانون ماندگاری باور در ناخودآگاه

هرچه ضمیر ناخودآگاه به مدت طولانی تری به چیزی باور داشته باشد، این باور نیز سخت تر تغییر خواهد کرد. اگر به مدت طولانی به یک اعتقاد خاص چسبیده باشید، تغییر این اعتقاد بدون شک دشوارتر از اعتقادی است که به تازگی پیدا کرده اید.

پس سومین مورد از قوانین ضمیر ناخودآگاه، ریشه کردن باورها در ناخودآگاه است. زیرا باور نیز مثل ریشه یک درخت هرچه مدت زمان بیشتری رشد کند، جدا کردن آن از زمین که همان ناخودآگاه است دشوار تر می شود.

4. قانون افکار و رفتار در ناخودآگاه

افکار شما رفتار شما را تعیین می کند. اگر تصور کنید که در سخنرانی قرار است عملکرد بدی داشته باشید، به محض اینکه شروع به صحبت کردن کنید، ضربان قلب و میزان سرعت تنفس تان شروع به افزایش پیدا کردن می کند.

ناخودآگاه شما به شدت تحت تاثر خودآگاه تان و افکاری است که به آن ارسال می کنید. به عبارت دیگر ناخودآگاه شما به سمت اثبات افکار شما پیش می رود.

اگر تصور کنید شخصی بی عرضه هستید، ناخودآگاه نیز برای اثبات بی عرضگی شما مدام شما را سمت اتفاقات بد هدایت می کند و اینجاست که تصور می کنید بد شانس هستید.

5. قانون انتظارات در ضمیر ناخودآگاه

چیزی که انتظار دارید، اتفاق خواهد افتاد: اگر مطمئن باشید که قرار است در امتحان شکست بخورید، پس واقعا شکست خواهید خورد حتی اگر برای موفقیت همه کاری انجام داده باشید.

افکار و انتظارات شما، همان قانونی است که به شما کمک می کند به ناخودآگاه خود مسلط شوید. به عبارت دیگر هر موقع به چیزی فکر می کنید، ضمیر ناخودآگاه همه ی سعی خود را می کند که آن چیز واقعا اتفاق بیفتد.

مثالی دیگر در مورد وقتی است که تصور می کنید فردی شما را چشم کرده است یا طلسم شده اید، در این شرایط ناخودآگاه شما را به سمت یک رویداد بد هدایت می کند تا باور تان اثبات شود.

زیرا همانطور که در مقاله ناخودآگاه چیست گفتیم، وظیفه اصلی ناخودآگاه هدایت انسان است. پس انتظارات نیز یکی دیگر از قوانین ضمیر ناخودآگاه است که کنترل آن به تسلط و حکومت ما بر ناخودآگاه تاثیر می گذارد.

6. قانون مدارک معتبر در ضمیر ناخودآگاه

پیدا کردن مدرک و شواهد باعث می شود باورهایتان قوی تر شود. یکی دیگر از قوانین ضمیر ناخودآگاه برای تسلط بر آن پیدا کردن مدرک و شواهد است.

اگر باور کنید که ظاهر خوبی ندارید و شخصی این تردید شما را تایید کند، به احتمال زیاد باور شما نسبت به این موضوع که ظاهر خوبی ندارید شدید تر خواهد شد.

این قانون یکی از اصلی ترین قوانین است که نوین بینش برای نفوذ به ناخودآگاه شما و ایجاد یک برنامه کاربردی در ذهن تان از آن استفاده می کند؛ یعنی ارائه شواهد و مدارک معتبر برای برنامه ریزی ناخودآگاه شما در جهت روابط بهتر، ارتباطات قوی تر و مهارت های موثر تر.

7. قانون غلبه ناخودآگاه بر خودآگاه

ضمیر ناخودآگاه همیشه در مبارزه ضمیر خودآگاه را مغلوب می کند. اگر فردی آکلوفوبیا /achluophobia داشته باشد ( ترس از تاریکی) و وارد یک اتاق تاریک شود بدون شک احساس ترس و نگرانی پیدا می کند حتی اگر تلاش کند به صورت خودآگاه خود را متقاعد کند چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که ضمیر ناخودآگاه قوی تر از ضمیر خودآگاه است.

8. قانون جایگزینی ایده در ضمیر ناخودآگاه

یک ایده وقتی پذیرفته شود تا وقتی یک مورد جدید جایگزین نشود در جای خود باقی خواهد ماند. مثلا، تا قرن 15 انسان ها باور داشتند که زمین صاف است.

وقتی ثابت شد که زمین گرد بوده و انسان ها باور کردند که زمین گرد است، باور جدید جایگزین باور قبلی شد. پس یکی دیگر از قوانین ضمیر ناخودآگاه پیدا کردن یک باور جدید و جایگزینی آن با باور قبلی است.

این قانون نیز در نوین بینش به صورت پنهان استفاده شده است تا به برنامه ریزی ناخودآگاه شما کمک کند.

9. قانون تلاش و پاسخ در ضمیر ناخودآگاه

هرچه ضمیر خودآگاه بیشتر مستقیم تلاش کند، ضمیر ناخودآگاه کمتر پاسخ خواهد داد. این قانون ضمیر ناخودآگاه توضیح می دهد چرا شخصی که از بی خوابی رنج می برد ( اینسومنیا / insomnia) هر چه بیتشر برای خوابیدن به صورت خودآگاه تلاش کند، بیشتر بیدار  می ماند.

رها کردن تلاش خودآگاه و فکر نکردن، خوابیدن را بسیار ساده تر می کند. البته تلاش غیر مستقیم خودآگاه بر اساس قوانین که توضیح دادیم می تواند بر تسلط شما و حکومت بر ناخودآگاه موثر باشد اما این تلاش باید به صورت غیر مستقیم باشد نه مستقیم.

البته روشهایی در هیپنوتیزم وجود دارد که بر اساس قوانین ضمیر ناخودآگاه در هیپنوتیزم به شما یاد می دهد چگونه به ناخودآگاه خود فرمان دهید. در مورد بعد بیشتر در مورد آن صحبت می کنم.

10. قانون فرمان به ضمیر ناخودآگاه

یکی دیگر از این قوانین دستور یا فرمان به ضمیر ناخودآگاه است. فرمان و انتقال باور می تواند برای برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه مورد استفاده قرار بگیرد. این مهمترین ایده ی موجود برای هیپنوتیزم است.

روش این تکنیک ارسال فرمان به ضمیر ناخودآگاه می باشد. ضمیر ناخودآگاه همه ی پیشنهادات و فرمان ها را که برایش فرستاده شده است در صورتی که نظارت ضمیر خودآگاه وجود نداشته باشد می پذیرد.

یکی دیگر از قوانین ضمیرناخودآگاه که نوین بینش از آن استفاده می کند همین قانون است. برای اطلاعات بیشتر به بخش هیپنوتیزم بروید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد ضمیر ناخودآگاه در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

می خواهید بیشتر بدانید؟

آشنایی با اصول هیپنوتیزم

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

دلیل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

نقش نیاز های روانی در ایجاد احساس عشق

تشخیص شخیت و افکار دیگران از طریق حرکات دست و زبان بدن

شناخت شخصیت از طریق ویژگی های چهره ( چهره خوانی)

جنون وابستگی چیست

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم