مفاهیم اولیه در برنامه ریزی عصبی کلام

برنامه ریزی عصبی کلامی چیست(NLP)

 ان ال پی به معنی برنامه ریزی عصبی کلامی است. ان ال پی به شما کمک می کند متوجه شوید ذهن انسان چگونه کار می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید:

این دانش باعث بهبود عملکرد شما و رسیدن به اهدافتان می شود و همچنین به عنوان یک روش درمانی می تواند برای درمان ترس، فوبیا، اضطراب ها و بسیاری از اختلالات دیگر شخصیتی مورد استفاده قرار بگیرد.

کلمه ی ” عصبی” به معنی مسیر حرکتی عصب می باشد و کلمه ی کلامی، اشاره به استفاده از زبان برای برنامه ریزی ذهن دارد؛ به همین دلیل است که اسم این دانش برنامه ریزی عصبی کلامی است.

به ذهن خود به عنوان یک کامپیوتر بنگرید

برای اینکه ان ال پی را درک کنید باید به ذهن خود به عنوان یک ابر کامپیتر بیولژیکی نگاه کنید و رفتار خود را نیز به عنوان نرم افزار هایی در نظر بگیرید که به صورت ناخودآگاه در ضمیر ناخودآگاه شما نصب شده اند.

ان ال پی، استفاده ها و کاربرد های بسیاری دارد و می تواند برای پیشرفت در همه ی زمینه های زندگی به کار گرفته شود. قبل از اینکه به صورت عمیق به ان ال پی نگاه کنید، باید با مفاهیم اولیه ی این دانش، یعنی پیش فرض ها آشنا باشید:

مفاهیم اولیه یا پیش فرض های برنامه ریزی عصبی کلام ( ان ال پی)

  • کیفیت ارتباطات، بستگی به نوع انجام آن دارد: این نکته به این معنی است که انجام یک ارتباط موثر، مسئولیت شما است. اگر پاسخ درستی از ارتباط خود نگرفتید پس از روش غلطی استفاده کرده اید.
  • هیچ شکستی در ارتباط برقرار کردن وجود ندارد، فقط بازخورد است: این بدان معنا است که شکست فقط رخدادی است که یک راه حل غلط را نشان می دهد و به معنی ممکن نبودن نیست.
  • این نقشه ی همه ی قلمرو نیست: این بدین معنی است که هر شخصی واقعیتی متفاوت در ذهن خود دارد که کاملا با وقعیت یکی نیست. به عنوان مثال شما ممکن است فکر کنید دیگران از شما متنفر هستند در حالی که اصلا اینگونه نیست. هر شخصی نظام فکری خود را دارد.
  • بهترین انتخاب انسان ها همیشه بر اساس گزینه هایی است که در دسترس هستند: این موضوع بدان معنا است که شما نباید خودتان مقصر بدانید یا احساس گناه کنید. با توجه به منابعی که داشتید نمی توانستید بهتر از این عمل کنید.
  • انسان ها همه ی منابع لازم را برای هر گونه تغییر دارند: به هیچ چیز دیگر برای موفقیت نیاز ندارید پس عوامل بیرونی را سرزنش نکنید.
  • موانعی ( یا مقاومت هایی) که با آن رو به رو می شوید، مربوط به عدم انعطاف پذیری شما به عنوان برقرار کننده ارتباط است: اگر از کاری که می کنید جواب نمی گیرید پس کاری متفاوت را امتحان کنید. در ارتباط متقابل بین افراد، کسانی که بیشترین انعطاف پذیری و تنوع رفتاری را داشته باشند می توانند نتیجه ی ارتباطات خود را تحت کنترل در بیاورند. ارزش مثبت یک فرد همیشه پایدار است در حالی که ارزش و صحت رفتار بیرونی و/یا درونی است که مورد بازخواست قرار می گیرد. هویت ما با رفتارم ما تعریف نمی شود. شما جدایی از رفتارتان هستید.

شاهین زند –  محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین مرجع اختصاصی در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

صفحه ی اول: آموزش برنامه ریزی عصبی کلامی /ان ال پی

چگونه برنامه های نصب شده در ناخودآگاه خود را کشف کنیم

چگونه می توانیم با تونایی های ذهنی دیگران را تحت کنترل خود در بیاوریم

آیا با تمرکز کردن می توانیم به چیزی که می خواهیم دست پیدا کنیم

چگونه می توانم ضمیر ناخودآگاه را برنامه ریزی کنم

ارتباط قانون جذب و انتقاد های دیگران

چگونه با تکنیک ان ال پی می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy