تکنیک ها و مفاهیم برنامه ریزی عصبی کلامی ( NLP)

تکنیک ها و مفاهیم برنامه ریزی عصبی کلامی ( NLP)

ان ال پی شامل مفاهیم و تکنیک های بسیار زیادی می باشد که می توانید در زمینه های متفاوت زندگی از آنها استفاده کنید. نکته ی مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که فقط مطالب بخش ان ال پی مختص به ان ال پی نیست بلکه اکثر مطالب سایت نوین بینش بر اساس تکنیک ها و روش های ان ال پی نوشته شده است برای مثال: نفوذ به ضمیر ناخودآگاه، شناخت شخصیت خود و دیگران، تصویر سازی، مثبت اندیشی، کنترل دیگران، و غیره.

بهترین روش برای آشنایی با ان ال پی، فهمیدن هر مفهوم به صورت منحصر به فرد و سپس آگاهی از ارتباط این تکنیک ها با یکدیگر است. در نهایت می توانید از تکنیک هایی ان ال پی که فکر می کنید برای شما مناسب تر است استفاده کرده و در حوزه های مختلف زندگی به کار بگیرید

ان ال پی: نشانه های حرکتی چشم – ذهن خوانی

نظام های تجسمی در برنامه ریزی عصبی کلامی ( ان ال پی / NLP)

ایجاد همگامی در ان ال پی: علاقه مند سازی دیگران در سطح ناخودآگاه

مفاهیم اولیه در دانش برنامه ریزی عصبی کلام ( ان ال پی)

استراتژی nlp برای ایجاد عشق

ادامه دارد …

ان ال پی چه می گوید؟

ان ال پی توسط متخصصینی بیان شده است که مطالعاتشان مرتبط با عملکرد ذهنی انسان بوده است و در نتیجه توانسته اند به روش ها و تکنیک هایی دست پیدا کنند که می تواند به انسان ها کمک کند تا از ذهن خود بهتر استفاده کنند.

آن متخصصین متوجه شدند بعضی تجربیان انسان همراه با حالت ها و نشانه هایی ( مثل رنگ ها، صداها و غیره) در ذهن ثبت می شوند. سپس روی این موضوع تحقیق کردند که چگونه تغییر در آن نشانه می تواند بر احساسات و هیجانات انسان ها تاثیر بگذارد.

در نتیجه به یک سری روش ها و تکنیک ها دست پیدا کردند که کمک می کرد تا با تغییر این نشانه ها توسط ان ال پی بتوانند شدت عاطفی مرتبط با تجربیات بد را کاهش دهند.

بسیاری از مفاهیم ان ال پی، جدید است اما این مفاهیم فقط یک تلاش موفقیت آمیز برای زنده کردن روانشناسی قدیم می باشد که از قبل وجود داشته است.

آن ال پی چگونه به شما کمک می کند؟

ان ال پی می تواند به شکل های مختلف به شما کمک کند. مثلا می توانید از ان ال پی برای شناخت بهتر خود یا دیگران استفاده کنید. همچنین می توانید شیوه ی پاسخ روانی خود را نسبت به موقعیت ها و شرایط بد تغییر دهید و یا بدانید چگونه می توانید دیگران را تحت تاثیر و کنترل خود در بیاورید.

اما شاید مهمترین کاربرد تکنیک های ان ال پی برای کنترل ضمیر ناخودآگاه باشد. اگر بتوانید کنترل ضمیر ناخودآگاه را بدست بگیرید می توانید به هر هدفی دست پیدا کنید؛ چه ثروتمند شدن باشد، چه موفقیت تحصیلی، چه عاشق کردن یا برگرداندن عشق.

ان ال پی می تواند در اعتماد به نفس، برگرداندن عشق به رابطه آسیب دیده یا شروع دوباره رابطه تمام شده، اجیاد علاقه در دیگران، موفقیت در سخن رانی، مصاحبات شغلی، ترک عادت های مخرب، علاقه مند سازی دیگران، متقاعد کردن دیگران، ایجاد روابط پایدار، شناخت حالت های روانی و عاطفی دیگران و در نتیجه ایجاد همدلی و همکاری، مفید واقع شود. ان ال پی باعث افزایش هوش هیجانی شما (Emotional intelligence)نیز می شود که یکی از تئوری های چند گانه ی هوش است.

با آشنایی با روش های ان ال پی می توانید ذهن خود را به درستی برنامه ریزی کنید. به عبارت دیگر با یادگیری ان ال پی شما سلطان تحول ذهن خواهید بود، شما سلطان تحول در خود و دیگران خواهید بود، شما انسان های صاحب نفوذی خواهید شد که بر لحظه به لحظه ی احساسات و اندیشه های خود تسلط دارید. شما انسان هایی خواهید بود که برنامه ریزی ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه ذهن خود را آنچنان زیبا انجام می دهید که تغییر و تحولات شما را دیگران از بیرون مشاهده می کنند و بدون شک از این موضوع لذت خواهید برد.

اگر مصمم به ایجاد یک تغییر بزرگ در زندگی خود هستید به تیم روانشناسی نوین بینش پیام ارسال کنید و هدف خود را از یادگیری این تکنیک ها توضیح دهید تا دوره های آموزشی شما شروع شود و از همین امروز یک انقلاب در زندگی خود ایجاد کنید. البته مطالعه ی مطالب سایت نوین بینش نیز می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

استراتژی nlp برای ایجاد عشق

تکنیک های NLP برای برگرداندن عشق 

چگونه از تکنیک پوزیشنینگ برای ایجاد یک برداشت مثبت از خود استفاده کنیم

آشنایی با زبان بدن و مفاهیم مربوط به حالت های مختلف در زبان بدن

چگونه با تحریک تخیلات دیگران یک تصویر مثبت از خود ایجاد کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم