تیپ های شخصیتی A و B

تیپ شخصیتی A در مقابل تیپ شخصیتی B

طبقه بندی های فراوانی برای تعیین شخصیت دیگران وجود دارد اما شخصیت تیپ A و تیپ B از معروف ترین این طبقه بندی ها می باشند زیرا میزان دقت بالایی دارند.

در این طبقه بندی انسان ها به تیپ های شخصیتی A، B و همچنین C و D تقسیم بدی می شوند اما معروف ترین آنها تیپ شخصیتی A و B می باشد. در ادامه همه ی اطلاعات مربوط به این دو تیپ شخصیتی ارائه شده است.

تیپ شخصیتی A

در ادامه مهمترین ویژگی های نوع A شخصیت بیان شده است:

  • شخصیت نوع A در زمان بندی بسیار دقیق است. همیشه در حال دویدن هستند، عجله دارند و به ندرت استراحت می کنند. اگر کار مفیدی انجام ندهند ممکن است احساس گناه بکنند.
  • تیپ شخصیتی A همیشه به دنبال بدست آوردن است. همیشه خود را درگیر فعالیت نامرتبط بسیاری می کنند و با این وجود در انجام همه ی آن امور موفق هستند.
  • بزرگترین مشکل تیپ A استرس می باشد. آنها معمولا چند وظیفه را باهم انجام می دهند. این وظایف معمولا لیست بزرگی از برنامه هایی است که برای خود آماده کرده اند.
  • تیپ شخصیتی A همیشه به دنبال رقابل است و روحیه ی چالش برانگیزی دارند.

شخصیت شناسی تیپ B

  • شخصیت نوع B تقریبا بر خلاف نوع A می باشد. این نوع از افراد ذاتا آرام هستند و هیچ لزومی برای عجله کردن نمی بینند.
  • شخصیت نوع B هیچ مشکلی برای آرام بودن ندارد و می تواند بدون اینکه کاری انجام دهد وقت خود را سپری کند
  • نوع شخصیت B ممکن است انجام کار خود را به آخرین لحظه موکول کنند بدون اینکه استرس داشته باشند.
  • این نوع از شخصیت نیز به دنبال کسب دستاورد های خود می باشد اما از آنجایی که عجله ندارد و ضرورت زمانی برای خود تعیین نمی کند استرس کمتری داشته و در نتیجه بهتر می تواند در انجام امور خود موفق باشد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مرجعی است که بر اساس تحقیقات و علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا بتوانید به راحتی متوجه شوید و از آنها استفاده کنید. مطالب سایت نوین بینش این امکان را فراهم می کند که دید جدیدی به زندگی بدست آورید و با دنیایی علمی و نوین آشنا شوید.کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم(نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری) پس از ترجمه از زبان انگلیسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب با تضمین بازگشت وجه ارائه می شود و بدون شکل شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش می دهد.

می خواهید بیشتر بدانید؟

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد

خط شناسی یا تحلیل دستخط

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy