روانشناسی رنگ ها ( قرمز، سبز، آبی، زرد، صورتی، مشکی، سفید و بنفش)

روانشناسی رنگ ها، تاثیر رنگ ها

آیا می دانستید رنگ ها بر خلق و خوی انسان ها تاثیر می گذارند؟
آیا می دانستید پوشیدن لباس هایی با رنگ های مختلف می تواند باعث شود دیگران برداشت های متفاوت نیز از شما داشته باشند؟
آیا می دانستید که انتخاب رنگی که بر تن می کنید ویژگی های خاصی را در مورد شخصیت شما نشان می دهد؟

رنگ ها فقط برای تزئین یا برای بهتر کردن جلوه ی شما به کار نمی روند بلکه می توانند به عنوان تعیین کننده ی ویژگی های شخصیت تان نیز مورد استفاده قرار بگیرند. روانشناسی رنگ ها در کودکان نیز تاثیر دارد ومی تواند در شناخت شخصیت شان  مورد استفاده قرار بگیرد برای مثال می توانید نقاشی های کودکان را بر اساس رنگ هایی که انتخاب کرده اند تحلیل کرده و ویژگی های روانشناختی آنان را تشخیص دهید.

لیست رنگ ها و تاثیر روانشناختی آنها

در ادامه به لیستی از رنگ ها رایج و تاثیر روانشناختی آنها اشاره می شود:

روانشناسی رنگ مشکی: در روانشناسی رنگ ها، مشکی بازتاب سلطه گری و قدرت است اما می تواند در بعضی افراد نشان دهنده ی افکار شیطانی باشد. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام که چگونه بر تن کردن لباس هایی با رنگ مشکی می تواند کسانی را به خود جذب کند که عاشق افراد سلطه جو هستند. اگر اغلب در حضور افرادی که اشخاص سلطه جو را می پسندند لباس های مشکلی برتن کنید، مورد تحسین آنها قرار خواهید گرفت. رنگ مشکی همچنین می تواند نشان دهد لاغر هستید و به همین دلیل است که انتخاب این رنگ بسیار برای کسانی که تصور می کنند اضافه وزن دارند مناسب است. مشکی بازگو کننده ی استقلال نیز می باشد.

روانشناسی رنگ قرمز: قرمز یک رنگ اغوا کننده می باشد که بازتاب انرژی، قدرت، و استقامت است. قرمز رنگی است که بسیار چشم را به خود جذب می کند و اگر قصد جلب توجه داشته باشید می تواند بسیار مفید باشد. رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و سرعت تنفس می شود زیرا سیستم عصبی را تحریک می کند به همین دلیل استفاده ی بیش از اندازه از آن می تواند باعث ایجاد احساس خشم شود.

روانشناسی رنگ آبی: ایستادن در یک اتاق آبی می تواند باعث شود احساس آرامی داشته باشید اما اگر بیش از اندازه استفاده شود می تواند نشان دهنده ی افسردگی نیز باشد. وقتی رنگ آبی بر تن دارید دیگران این برداشت را از شما می کنند که قابل اطمینان و وفادار هستید. به شدت توصیه می شود که هنگام مصاحبه های شغلی رنگ آبی بر تن داشته باشید زیرا باعث می شود مصاحبه کننده به صورت ناخودآگاه بیشتر به شما اعتماد کند.

روانشناسی رنگ سفید: سفید بازگو کننده ی بیگناهی و معصومیت است. به دلیل نشان دادن همین ویژگی های است که لباس عروس نیز همیشه به رنگ سفید می باشد.

روانشناسی رنگ سبز: رنگ سبز به عنوان یک رنگ آرامبخش شناخته می شود. سبز می تواند شما را بسیار آرام و آسوده کند. رنگ سبز می تواند باعث دید بهتر شود و به همین دلیل است که بسیاری از کارخانه های دیوار های خود را به رنگ سبز در می آورند. ماندن در اتقاق سبز رنگ یا گشتن در یک وی سایت سبز می تواند بسیار آرامبخش باشد.

روانشناسی رنگ زرد: زرد یک رنگ خشمگین است. حتی بعضی رستوران ها بیرون بر ( رستوران هایی که جایی برای نشستن ندارند) از تاثیر آشفته کننده ی این رنگ استفاده می کنند تا از توقف بی جای مشتری ها در رستوران جلوگیری کنند زیرا به فضای بیشتری برای مشتری های جدید نیاز دارند ( نگاه کنید به روانشناسی رنگ در رستوران). دقیقا مثل رنگ قرمز، رنگ زرد نیز می تواند باعث جلب توجه شده، ضربان قلب را بیشتر کرده و باعث افزایش متابولیسم شود. بیشتر افرادی که رنگ زرد بر تن دارند خوشبین هستند.

روانشناسی رنگ بنفش: بنفش، مخلوطی از رنگ قرمز و آبی است. بنفش انرژی و شادابی رنگ قرمز را با تاثیر آرامبخش آبی ترکیب می کند. لباس های بنفش بازتاب وقار، ثروت و سلطه جویی است.

روانشناسی رنگ صورتی: رنگ صورتی نشان دهنده ی معصومیت و مهربانی است. وقتی می خواهید از شخصی برای پیدا کردن یک آدرس سوال بپرسید، افرادی را انتخاب کنید که لباس های صورتی یا سفید بر تن دارند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوتشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی برای کتاب را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دلایل عاشق شدن انسان ها ( بر اساس روانشناسی عشق)

چگونه می توانیم دیگران را مطیع خود کنیم

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

تشخیص شخیت و افکار دیگران از طریق حرکات دست و زبان بدن

شناخت شخصیت از طریق ویژگی های چهره ( چهره خوانی)

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy