چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

چرا باید دیگران را متقاعد کنید شما را باور کنند؟

متقاعد کردن دیگران می تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد. دوراقع اگر بتوانید هر فردی را با توجه به منافعی که خواهد داشت به انجام کاری مطابق با میل خود متقاعد کنید در بسیاری از مسائل خیلی زود پیشرفت خواهید کرد. متقاعد کردن در روابط عاشقانه نیز شما را یاری خواهد کرد. اگر بتوانید همسر یا معشوقه تان متقاعد کنید که فردی بی همتا هستید علاقه اش به شما چندین برابر شده و پایداری رابطه تان بیش از پیش تضمین خواهد شد.

متقاعد کردن یعنی چه

متقاعد کردن یک فرد یعنی بتوانید باور او را نسبت به مسئله ای تغییر داده یا ذهن را برای پذیرش باوری جدید آماده کنید.

البته معمولا اولین تلاش برای این کار تلاش موفقیت آمیزی نخواهد بود اما خبر خوب این است که تکنیک های مشخصی وجود دارد که با مطالعه ی آن ها می توانید شانس خود را برای متقاعد کردن دیگران افزایش دهید.

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

در ادامه به گام هایی برای متقاعد کردن دیگران اشاره کرده ام که با عبور از این مراحل به شیوه ی درست می توانید هر فردی را متقاعد کنید موضوع مورد نظر شما را باور کند:

جلب اعتماد: اولین و مهم ترین قدم در متقاعد کردن دیگران جلب اعتماد آن ها نسبت به خود است. مگر ممکن است فردی که هیچ شناخت و اعتمادی نسبت به شما نداشته باشد حرف شما را باور کند؟

خوب و دقیق به طرف مقابل گوش بدهید: گوش دادن به طرف مقابل باعث می شود شناخت خوبی نسبت به افکار، عقاید و باورهای او پیدا کنید. این شناخت به شما نشان می دهد تا چه حد می توانید برای متقاعد کردن او پیشروی کنید.

سعی کنید با طرف مقابلتان ارتباط دوستانه برقرار کنید: یکی از راه های جلب اعتماد برقراری ارتباط دوستانه است. همچنین ارتباط دوستانه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد فرصت بیشتری برای صحبت کردن با طرف مقابل خود به دست آورده و مسائل را راحت تر با او در میان بگذارید.

با احترام حرف بزنید: حتی اگر علی رغم تلاش بی وقفه شما بازهم طرف مقابلتان حاضر به تغییرعقاید خود و یا پذیرش افکار جدید نشد بازهم احترام او را حفظ کنید. احترام باعث تاثیرگذاری شما در طرف مقابل شده و باعث می شود به صحبت های شما فکر کند.

حقیقت را بگویید: دروغ گفتن فقط تا زمانی طرف مقابل را متقاعد می کند که با واقعیت پی نبرده باشد و اگر واقعیت برای او مشخص شود بعد از آن هیچ وقت حرف های شما را باور نمی کند . در نتیجه سعی کنید با بیان  حقایق برای متقاعد کردن او تلاش کنید.

ایده و اعتقاد خود را باور داشته باشید: تا زمانی که خود شما به باورها و اعتقاداتتان ایمان نداشته باشید دیگران هیچ وقت اعتقادات شما را باور نمی کنند. به اعتقادات خود اطمینان کرده و در هر شرایطی خیلی محترمانه از آن ها دفاع کنید در نتیجه می توانید دیگران را نسبت به آن ها متقاعد کنید.

پیگیر باشید: از تکنیک تکرار استفاده کنید. تکرار هرچیزی ضمیر ناخودآگاه را برای باور به آن برنامه ریزی می کند. می توانید از این تکنیک برای متقاعد کردن دیگران استفاده کنید.

 

در کنار این مراحل زبان بدن، بیان واضح و دقیق، اعتماد به نفس، شجاعت و جسارت و تصدیق نظرات طرف مقابل می توانند نقش موثری در متقاعد کردن او داشته باشند.

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه خود یا دیگران را برنامه ریزی کرد

تکنیک های عملی برای جذب کردن دیگران

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

دلایل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

معرفی کتاب

1555 - Copy