ان ال پی، ایجاد همدلی

استفاده از تکنیک همگامی در ان ال پی

آیا تا کنون به کشور دیگری سفر کرده اید که مردمش با زبانی دیگر صحبت کنند اما ناگهان متوجه شوید شخصی به زبان شما صحبت می کند؟

چه احساسی پیدا خواهید کرد؟ احساسی می کنید او را می شناسید و با وی راحت خواهید بود درست است؟

بدون شک احساس راحتی با وی خواهید داشت و ممکن است حتی به دوستانی نزدیک تبدیل شوید. دلیل این که چنین احساسی را تجربه می کنیده این است که بین شما همدلی یا همگامی (rapport) ایجاد شده است. ایجاد احساس همدلی نقش مهمی در ایجاد احساس عشق بین زوجین نیز بازی می کند.

مفهوم همگامی بر اساس برنامه ریزی عصبی کلامی ( ان ال پی)

ایجاد همگامی یک تکنیک در ان ال پی ( برنامه ریزی عصبی کلامی) است که باعث می شود دیگران احساس کنند بین آن ها و شما شباهت هایی وجود دارد، ( مثل همان احساسی که هنگام ملاقات با هم وطن خود در کشوری خارجی ممکن است داشته باشید)

ایجاد همگامی به این شکل است که کاری کنید طرف مقابلتان احساس کند چیزی بین او و شما مشترک است. در نتیجه در برخورد با شما احساس راحتی داشته باشد.

چگونه در ملاقات های کوتاه همگامی ایجاد کنیم

اما چگونه می توان با فردی در کمتر از 15 دقیقه یعنی در یک ملاقات کوتاه همدلی یا همگامی ایجاد کرد

در حقیقت قرار نیست در سطح خودآگاه همدلی ایجاد کنید بلکه قرار است در سطح ناخودآگاه این احساس ایجاد شود.

فقط کافی است ضمیر ناخودآگاه وی را متقاعد کنید که بین شما و آن شخص یک چیز مشترک وجود دارد. حدس بزنید این چیز مشترک چیست؟ این اشتراک می تواند مربوط به زبان بدن و تن صدایی باشد که استفاده می کنید. وقتی زبان بدن شخص مقابل خود را تقلید کنید، وی به صورت ناخودآگاه احساس می کند شما نیز مثل او هستید و در نتیجه باعث ایجاد احساس همدلی در وی خواهید شد: یعنی احساس می کند شما را از قبل می شناخته و با شما راحت تر برخورد خواهد کرد.

البته نباید به صورت اتفاقی این تقلید صورت بگیرد چون ممکنه است سطح خودآگاه متوجه ی حرکات شما شود اما در عوض می توانید قدم به قدم بر اساس اصول زیر پیش برید.

  • به ژست و طرز بدن وی توجه کنید، سپس سعی کنید حالت بدن خود را به وی نزدیک کنید اما نه 100% ( عکس اول در پایین صفحه)
  • چند لحظه بعد حرکت را کامل کنید و دقیقا در همان موقعیتی قرار بگیرید که طرف مقابلتان قرار دارد ( عکس دوم و سوم)
  • این احتمال وجود دارد که آن شخص یک حرکت جدید انجام بدهد. چند لحظه صبر کنید و سپس مراحل قبل را مجدد تکرار کنید
  • غیر از تقلید در ژست و حالت وی، باید از تن صدا و سرعت سخن گفتن وی نیز تقلید کنید
  • پس از اینکه کمی از وی تقلید کردید، یک حالت متفاوت به خود بگیرید و توجه کنید که آیا به صورت ناخودآگاه او هم از شما تقلید می کند یا خیر. اگر این اتفاق رخ داد پس فرایند ایجاد همدلی موفقیت آمیز بوده است.

Untitled

Untitled

Untitled

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا فقط شباهت ها باعث ایجاد احساس علاقه می شود

چه کار کنیم که مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

اصول متقاعد سازی دیگران چیست

چگونه می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

چگونه می توانیم به ضمیر ناخودآگاه دیگران نفوذ کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy