دلسردی در ازدواج

دلسردی در ازدواج

من به خوبی درک می کنم که تبدیل شدن امید به ناامیدی و سرخوردگی چه احساسی دارد.

دلسرد شدن از ازدواجی که معنای زیادی برای شما داشته است می تواند بسیار ناامید کننده باشد و احساسات بدی برای تان به همراه بیاورد و من کاملا از این مسئله آگاه هستم.

اگر به دلیل شکست در تلاش برای جذب کردن فرد مورد علاقه تان  یا جدایی از همسر خود از عشق و رابطه ی عاطفی دلسرد و نا امید شده اید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

دلسردی در زنان و مردان به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

فکر می کنید علت دلسردی زنان و مردان از عشق و ازدواج چه چیزی می تواند باشد؟

علت دلسرد شدن شما از ازدواج این است که تا کنون سرشار از اعتماد به نفس بوده اید، خودتان را شایسته و سزاوار این رابطه می دیدید و انتظارات خوبی از رابطه تان داشته اید اما این انتظارات تبدیل به شکست و ناامیدی شده اند.

به طور خلاصه دلسردی از رابطه تنها یک دلیل محکم دارد: شما قوی هستید!

به این فکر کنید که از پایداری رابطه و یا جذب کردن فرد مورد علاقه تان اطمینان نداشته باشید در این صورت هیچ وقت دلسردی و ناامیدی به سراغ شما نمی آید. تنها افراد با اعتماد به نفسی که از رابطه ی خود اطمینان کامل داشته باشند دلسردی و نا امیدی را تجربه می کنند.

چگونه با دلسردی و نا امیدی در عشق و روابط عاطفی مقابله کنید

درکنار تقویت اعتماد به نفس و خوش بینی لازم است  توانایی مبارزه با ناامیدی و سرخوردگی از عشق و ازدواج را نیز در خود پرورش دهید. روش های زیر می توانند تا حدودی در ابن باره شما را یاری کنند:

  1. همسر شما منحصر به فرد نیست: یکی از مشهور ترین باورهای رایج اشتباه در میان مردم این است که تصور می کنند شریک عشقی شان “منحصر به فرد” بوده و هیچ فرد دیگری مانند او نیست. اگر دانش خود را حیطه ی “روانشناسی عشق” افزایش دهید متوجه خواهید شد که چیزی به نام “منحصر به فرد بودن” در روابط عاطفی وجود ندارد. درواقع افراد زیادی وجود دارند که می توانند از همه نظر از شریک عشقی شما بهتر به نظر برسند و شما باید آن ها را پیدا کنید. ضمیر ناخودآگاه شما معیارهایی برای انتخاب شریک عاطفی در خود ثبت کرده است و هنگامی که با فردی مطابق با این معیارها رو به رو شوید عاشق او خواهید شد. اگر بعد از جدایی با معشوق قبلی تان هنوز با فرد دیگری ملاقات نکرده اید به این معنی نیست که او منحصر به فرد بوده و هیچ کس نمی تواند جای او را بگیرد. تنها مسئله در این مورد این است که شما هنوز با شخص مناسبی رو به رو نشده اید و کافی است کمی صبر و تحمل به خرج دهید. در مقاله ی “تاثیر رسانه ها بر بهبودی پس از جدایی” در مورد اثرات مخرب رسانه ها بر باور های شما توضیح دادم. باورهای محدود کننده ای مانند منحصر به فرد بودن را که رسانه ها به شما منتقل می کنند از ذهنتان دور بریزید و خواهید دید در مدت زمان کمی معشوق قبلی خود را به دست فراموشی می سپارید.
  2. دلبستگی بهبودی شما را به تعویق می اندازد: هرچه بیشتر به معشوق قبلی خود دلبستگی نشان دهید رهایی از نا امیدی و سرخوردگی پس از جدایی برایتان دشوار تر خواهد بود. دلبستگی با امید داشتن و مرور خاطرات به وجود می آید. البته منظور من این نیست که به از “برگرداندن عشق از دست رفته ی خود” ناامید شوید درواقع باید اطمینان پیدا کنید که آیا امیدی به بازگشت رابطه تان هست یا نه. اگر امیدی به بازگشت رابطه وجود نداشت سعی کنید خیلی زود از دلبستگی به این رابطه رها شوید. ( نگاه کنید به مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق)
  3. به آینده فکر کنید: فکر می کنید ۱۰ سال دیگر این رابطه چه تاثیری در زندگی شما دارد؟ مسلما هیچ تاثیری نخواهد داشت! تنها چیزی که از این رابطه برای شما می ماند خاطراتی است که در آن تجربه کرده اید. به محض اینکه از دلبستگی به رابطه رها شوید خیلی زود بهبودی خود را به دست می آورید و قوی تر از گذشته به زندگی خود ادامه می دهید. این رابطه در آینده تنها به صورت یک تجربه برای شما باقی می ماند.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

نشانه های خیانت عاطفی همسر

فراموش کردن عشق نافرجام

چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنیم

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته