http://novinbinesh.com/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87-%d8%a7%d9%85/

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

نارضایتی از ازدواج

چرا عاشق فرد اشتباهی شده اید؟

آیا متوجه ویژگی هایی در او شده اید که نمی توانید با آن ویژگی ها کنار بیایید و باعث نارضایتی از ازدواجتان شده است؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردم هرکدام از ما بر اساس باورها، تجربیات گذشته و بسیاری از موارد دیگر به افراد خاصی جذب می شویم.(نگاه کتید به چرا عاشق می شویم(بر اساس روانشناسی عشق))

اکنون چه می شود اگر متوجه شوید فردی که باور داشتید برای شما مناسب است کاملا با معیارهای شما ناسازگار و مخالف بوده است؟

چه می شود اگر مجذوب شخصیتی شوید که کاملا با شما ناسازگار است؟

در چنین موردی نه فقط یک بار بلکه هربار عاشق فردی می شوید که برای شما مناسب نبوده و هیچ وقت رابطه ی رضایت بخش نخواهید داشت.( نگاه کنید به چرا باید به رابطه تان پایان دهید)

علل پشیمانی از ازدواج

اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه ممکن است قلبتان هربار در انتخاب شریک زندگی دچار مشکل شود؟

اولین اشتباه شما این است که تصور می کنید عشق قلبی است در صورتی که عشق براساس الگوی عشق شما در مغزتان شکل می گیرد.(نگاه کنید به عشق قلبی است یا فکری)

قبلا توضیح دادم که باورها، تجربیا گذشته، نحوه ی بزرگ شدنتان و بسیاری از عوامل دیگر در شکل گیری الگوی عشق شما موثر هستند. هنگامی که با فردی مطابق با موارد موجود در الگوی عشق خود رو به رو می شوید احساستتان برانگیخته شده و باور می کنید که عاشق شده اید.

چه می شود اگر الگوی عشق شما بنابر دلایلی خدشه دار شود؟

چه می شود اگر یک یا چند سطر اشتباه در الگوی عشق شما وجود داشته باشد؟

در چنین موردی تا زمانی که الگوی عشق شما اصلاح نشود به افراد اشتباهی علاقه مند می شوید.

برای درک بهتر این موضوع به این مثال ساده توجه کنید: اگر شما به اندازه ی کافی شجاع نباشید خود به خود افرادی را که آواز قدرت و شجاعت سر می دهند کنار گذاشته و رد می کنید.

در چنین موردی همواره مجذوب فردی ضعیف و بی عرضه می شوید بدون اینکه بدانید خودتان انتخاب کرده اید که اینگونه باشد و این مسئله یکی از دلایل پشیمانی بعد از ازدواج است.

درواقع اتفاقی که افتاده این است که الگوی عشق شما خدشه دار شده و باعث می شود که به شخصیتی ناسازگار و نامناسب برای شما علاقه پیدا کنید و درواقع به دلیل اینکه همیشه این الگوی عشق شماست که انتخاب می کند چه کسی را دوست داشته باشید همواره فرد اشتباهی را انتخاب می کنید.

اصلاح الگوی عشق:

برای رها شدن از این مسئله لازم است شجاعت خیلی زیادی به خرج دهید. در ابتدا لازم است بپذیرید که برداشت شما از عشق اشتباه بوده و حاصل تاثیر غلط رسانه ها می باشد.

قدم دوم این است که مشکلات الگوی عشق خود را بفهمید و سعی کنید آن ها را اصلاح کنید. اگر این مشکلات را پیدا کنید به راحتی می توانید آن ها را تغییر دهید و الگوی عشقتان را اصلاح کنید.

درواقع قسمت سخت این مسئله تغییر و اصلاح مشکلات الگوی عشق نیست بلکه پذیرفتن خدشه دار شدن الگوی عشق مشکل ترین قسمت این مسئله به شمار می رود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رابطه ی عاطفی آزار دهنده چه نشانه هایی دارد؟

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

جذب مرد مناسب برای ازدواج

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم