http://novinbinesh.com/?p=4267&preview=true

آیا دوستم دارد

آیا دوستم دارد؟

دوستم داره؟ دوستم نداره؟

از کجا بفمم عاشق شده ام ؟

چگونه بفهمیم فردی دوستمان دارد یا نه؟

مطمئن هستم این سوال ها و سوالاتی از این قبیل بسیار برای شما آشنا است. برای اینکه به پاسخ برسید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

مانند تمام مقالاتی که تا کنون در اختیارتان قرار دادم این مقاله نیز شامل توصیه هایی است که بر اساس روانشناسی و تحقیقات علمی گردآوری شده اند نه توصیه های سنتی و عرفی.

برای من تنها کمتر از ۳۰ دقیقه در ملاقات اول زمان لازم است تا متوجه شوم طرف مقابل به من علاقه دارد یا خیر. شما نیز با دنبال کردن نشانه های زیر می توانید به آسانی متوجه شوید که پسر یا دختری عاشق شما شده است یا نه:

پی بردن به عشق دیگران و ارتباط آن با ضمیر ناخودآگاه

مردم معمولا احساسات واقعی خود را ابراز نمی کنند و به جای آن احساساتی را از خود نشان می دهند که سازگار و متناسب با موقعیت فعلیشان باشد. به عنوان مثال : وقتی ظاهر یک غریبه در خیابان برای ما ناخوشایند است هیچ گاه این احساسمان را به او ابراز نمی کنیم اما ضمیر ناخودآگاه ما سیگنال هایی را ارسال می کنند که نشان می دهند ظاهر او برای ما ناخوشایند است. ( نگاه کنید به ضمیر ناخودآگاه چگونه عمل می کند)

ضمیر ناخودآگاه ما بسیار صادق است؛ یعنی همیشه سیگنال هایی را ارسال می کند که بازتاب احساسات واقعی شما هستند حتی اگر آگاهانه سعی در پنهان این احساسات داشته باشید. با درک و شناخت نشانه های ضمیر ناخودآگاه می توانید به راحتی متوجه شوید که پسر یا دختری به قصد ازدواج شما را دوست دارد یا نه حتی اگر او سعی کند خلاف آن را نشان دهد.

نشانه هایی که به شما نشان می دهند فردی به شما علاقه دارد(براساس روانشناسی عشق)

نزدیکی ناخودآگاه: ضمیر ناخودآگاه ما به شیوه ای ابتدایی فکر می کند. به همین دلیل است که هنگام تماشای یک فیلم ترسناک احساس ترس می کنیم حتی اگر در محیطی کاملا امن قرار داشته باشیم. همین مسئله برای عشق نیز اتفاق می افتد. ضمیر ناخودآگاه ما فکر می کند نزدیکی فیزیکی و جسمی باعث ایجاد نزدیکی عاطفی می شود. اگر کسی به شما علاقه داشته باشد هنگام صحبت کردن با شما سعی می کند بسیار به شما نزدیک شود. اگر شما به عقب بروید او ناخودآگاه به سمت شما قدم بر می دارد تا فاصله ی کمی بین شما قرار بگیرد.

ایجاد سازگاری خودکار: ما معمولا به صورت ناخودآگاه  بازتاب حرکات افرادی می شویم که به ما نزدیک هستند. سعی کنید رفتارتان را با دوستان نزدیک خود درنظر بگیرید و متوجه خواهید شد که بیشتر اوقات به صورت ناخودآگاه نوع برخورد شما بازتابی از رفتارهای یکدیگر است. این مسئله فقط با دوستان نزدیک و کسانی که به آن ها علاقه دارید اتفاق می افتد. اگر فردی با وجود شناخت بسیار ناچیز از شما منعکس کننده و بازتابی از رفتارتان شود می توانید بفهمید که او شما را دوست دارد و عاشق شما شده است.(نگاه کنید به آیا شباهت ها همدیگر را جذب می کنند)

رفتار نوک پاها و کفش ها : هنگامی که فردی به شخص خاصی علاقه دارد به صورت ناخودآگاه تلاش می کند او را در مسیر دید خود قرار دهد. این موضوع باعث می شود که پاهای او همیشه به سمت طرف مقابل  حرکت کنند. به طور ناخودآگاه ذهن شما تصور می کند تا زمانی که نوک پاهایتان به سمتی اشاره کند راحت تر می توانید به آن سمت بروید. مثلا اگر در یک مصاحبه ی کاری به شدت دچار استرس شده باشید و واقعا مایل باشید  آن مکان را ترک کنید نوک کفش شما به سمت در خروجی متمایل می شود.

لبخند طولانی مدت: لبخند های ساختگی  به سرعت  کمرنگ شده و محو می شوند اما اگر کسی برای مدت طولانی به شما لبخند بزند به طور واضح معنی آن این است که به شما علاقه پیدا کرده است.

نشانه های زبان بدن: زبان بدن توسط ضمیر ناخودآگاه شما کنترل می شود. حتی اگر پسر یا دختری وانمود کند که هیچ علاقه ای به شما ندارد زبان بدن او دستش را رو می کند که آیا واقعا شما را دوست دارد یا نه. نشانه هایی مانند حرکت دادن موها، مضطرب بودن در کنار شما و بزرگ شدن مردمک چشمش هنگامی که به شما نگاه می کند به این معنی است که این فرد به شما علاقه دارد. ( نگاه کنید به نشانه های زبان بدن)

فیلتر نکردن چیزی که باید فیلتر شود: ذهن ما در هر ثانیه ۲ میلیارد بیت اطلاعات دریافت می کند. مثلا همین الان که مشغول خواندن این مقاله هستید از سایز صفحه ی نمایش شما گرفته تا صدای تیک تیک ساعت به صورت اطلاعات وارد ذهن شما می شوند. اگر همه ی این اطلاعات توسط ضمیر ناخودآگاه شما پردازش شود ذهن شما از هم متلاشی می شود، به همین دلیل بیشتر این اطلاعات توسط ذهن شما فیلتر شده و تنها ۷ بیت اطلاعات در ثانیه وارد ذهن شما می شود. بنابراین ما هیچ گاه به تغییرات ظاهری کوچک فردی توجه نمی کنیم مگر اینکه به او علاقه داشته باشیم. اگر پسر یا دختری شما را دوست داشته باشد کوچکترین تغییرات ممکن در ظاهر شما توجه او را جلب می کند و این اطلاعات توسط ذهن او فیلتر نمی شوند

هشدار!

این اطلاعات تنها برای کسانی هستند که به رابطه ی جدی و با هدف ازدواج فکر می کنند. این وبسایت برای دوستیابی طراحی نشده است. من مسئول آسیب زدن به دیگران براساس این اطلاعات و سوءاستفاده از آن ها نخواهم بود. هدف از این وبسایت تنها کمک به مردم برای درک بیشتر خودشان است نه استفاده های نادرست افراد سودجو.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

عشق واقعی چیست

چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم