http://novinbinesh.com/?p=4260&preview=true

روش های تاثیرگذار برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

در مقاله ی اگر این نشانه ها را در همسر خود می بینید، دیگر به شما علاقه ای ندارد نشانه های عدم علاقه ی زن و مرد به همسر خود را مورد به مورد شرح دادم. همانطور که در این مقاله اشاره کردم عادت های بد و رفتارهای نادرست و تکرار مداوم آن ها در رابطه ی عاطفی باعث دلسرد شدن طرف مقابل شده و پس از مدتی علاقه اش را به همسر خود از دست می دهد.

البته یکی دیگر از رایج ترین دلایل از دست دادن علاقه نسبت به همسر انتخاب نادرست نیز می باشد. در ابتدای زندگی هیجانات عاطفی باعث می شود فرد متوجه انتخاب نادرست نشود اما با گذشت زمان این هیجانات ناپدید شده و فرد متوجه می شود که شریک زندگی او با معیارهایش سازگار نبوده و در نتیجه علاقه اش را به او از دست خواهد داد. همچنین بسیاری از افراد زمانی تصمیم به ازدواج می گیرند که هیچ شناختی نسبت به خود و معیارهایشان نداشته و در نتیجه بعد از مدتی علاقه آن ها نسبت به رابطه ی عاطفی و همسرشان از بین خواهد رفت.(نگاه کنید به از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم)

در چنین مواردی هر فرد می تواند با توجه به نشانه های مشخصی که قبلا به آن اشاره کرده ام متوجه عدم علاقه ی همسرش شده و خبر خوب این است که معمولا می توان با دنبال کردن راهکارهایی به شکل درست این علاقه ی از دست رفته را به زندگی مشترک بازگردانده و عشق و محبت را افزایش داد.

راه های جذب همسر و برگرداندن عشق و علاقه ی او به زندگی مشترک

نشانه های از بین رفتن علاقه در واقع رفتارهایی از جانب طرف مقابل خواهد بود که احتمالا برای شما بسیار آزار دهنده بوده و باعث می شود اعتماد به نفس  خود را از دست بدهید. در چنین شرایطی باید با دنبال کردن راهکارهای زیر تلاش کنید شعله های عشق و علاقه را دوباره در همسرتان روشن کرده و مانع از دست رفتن زندگی مشترکتان شوید: (نگاه کنید به عواملی که باعث بازگشت عشق می شود)

از نزدیکی بیش از حد به  او خودداری کنید

این مورد از راه های جذب همسر و برگرداندن عشق زمانی که نشانه های عدم علاقه به تازگی در او دیده شده باشد بسیار کارآمد خواهد بود. سعی کنید به جای نزدیکی بیش از حد و به قول معروف ناز کشیدن کمی از او دور شوید. در این شرایط نبود شما باعث ایجاد حس دلتنگی در او شده و به احتمال زیاد متوجه می شود که هنوز به حضور شما در زندگی خود احتیاج دارد و ممکن است محبت او نسبت به شما حتی بیشتر از قبل افزایش پیدا کند.

ویژگی ها و خصوصیاتی که برای او جذاب و یا ناپسند است را پیدا کنید

یک لیست از تمام خصوصیات اخلاقی را که برای همسرتان جذاب و یا ناپسند است تهیه کنید. سعی کنید خصوصیات اخلاقی مورد پسند را از خصوصیات اخلاقی ناپسند او جدا کنید. سپس مورد به مورد هر دو لیست را بررسی کرده و اگر هرکدام از موارد را در خود یافت کردید آن را علامت بزنید. بعد از آن بررسی کنید کدام دسته از خصوصیات در شما بیشتر است؟ خصوصیات اخلاقی مورد پسند او یا خصوصیاتی که برای او ناپسند به شمار می رود؟ اگر متوجه شدید رفتار شما به سمت دسته ی دوم یعنی خصوصیات اخلاقی ناپسند متمایل است باید کمی رفتار خود را تغییر دهید زیرا علت از بین رفتن علاقه ی همسرتان دقیقا همینجاست و اگر به رفتارتان ادامه دهید رابطه تان دچار مشکل جدی خواهد شد.

فعالیت های دو نفره و تفریح با همسرتان را افزایش دهید

همانطور که قبلا توضیح دادم یکی از راه های افزایش محبت بین زن و شوهر سرگرمی و تفریح در کنار یکدیگر است.(نگاه کنید به افزایش محبت بین زن و شوهر) اگر احساس کردید همسرتان نسبت به شما دلسرد شده سعی کنید سرگرمی های دو نفره و فعالیت های مشترکتان را افزایش دهید. لازم نیست کار خاص و فوق العاده ای انجام دهید. می توانید از او خواهش کنید همراه شما آشپزی کند. همین فعالیت های دو نفره ی ساده باعث می شود جسم و ذهن هر دو شما به سطحی از آرامش رسیده و با وجود این آرامش متوجه می شوید که هنوز هم به یکدیگر علاقه داشته و می توانید در کنار هم زندگی شادی را تحربه کنید.

یک ارتباط مناسب ایجاد کنید

در مورد نگرانی ها و احساسات خود با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید دلیل دلسرد شدنش از زندگی مشترکتان را برای شما شرح دهد. خیلی مهم است که در این مورد بسیار آرام و خونسرد برخورد کرده و از هرگونه دعوا و مشاجره پرهیز کنید زیرا بحث و دعوا فقط باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد. سعی کنید با لحنی مهربان و در شرایطی مناسب از او بخواهید اگر مسئله ی ناراحت کننده ای پیش آمده است آن را برای شما شرح دهد. این کار باعث می شود اگر اشتباهی از جانب شما سر زده باشد متوجه اشتباه خود شده و برای جبران آن اقدام کنید، همچنین این فرصت را در اختیار همسرتان می گذارد تا احساساتش را بازگو کرده و همین موضوع ناراحتی او را تا حد زیادی از بین می برد در نتیجه می تواند در شرایط روحی مناسب تری در مورد علاقه اش به شما تصمیم گیری کند.

به ظاهر خود توجه کنید!

این مسئله به خصوص در خانم ها بسیار حائز اهمیت است. به زیبایی صورت و اندام خود اهمیت بدهید زیرا همانطور که در مقاله ی تاثیر زیبایی در ازدواج توضیح داده ام اولین مرحله ی گرایش و جذابیت، جذابیت های ظاهری می باشد. بعض افراد به اشتباه تصور می کنند بعد از ازدواج جذابیت های ظاهری دیگر اهمیتی ندارد اما حقیقت کاملا خلاف این تصور است، در واقع بعد از ازدواج لازم است خیلی بیشتر از قبل به جذابیت های ظاهری خود اهمیت دهید در نتیجه تلاش کنید همواره زیبایی ظاهر و اندام خود را حفظ کنید.(نگاه کنید به اهمیت جذابیت ظاهری در ازدواج)

اگر به این نکات توجه کرده و به شکل صحیحی آن ها را در رابطه ی عاطفی و زندگی مشترک خود اجرا کنید می توانید تا حد زیادی مانع از دست رفتن علاقه همسرتان نسبت خود شده و اگر احساس کردید همسرتان از رابطه با شما دلسرد شده است می توانید با پیروی کردن از این موارد علاقه و محبت  او را بازگردانید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

دوره های آنلاین: بهبود رابطه

آشتی بعد از جدایی

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

تست احتمال بازگشت به رابطه 

نشانه خیانت مردان

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید