تشخیص شخصیت بر اساس موسیقی

تشخیص شخصیت بر اساس موسیقی

موسیقی مورد علاقه ی افراد معمولا با خلق و خوی آن ها ارتباط مستقیم دارد. یعنی علاقه به سبک خاصی از موسیقی می تواند تا حدودی بیانگر ویژگی های شخصیتی شما باشد. درواقع می توان گفت افراد از طریق گوش دادن به ترانه های مورد علاقه شان به نوعی با شخصیت واقعی و درونی شان ارتباط برقرار می کنند و همین موضوع باعث می شود با شنیدن آن ترانه احساس خوشایندی داشته باشند.

محققان دانشگاه کمبریج طی مطالعاتی نشان داده اند که براساس سلیقه ی افراد در انتخاب سبک موسیقی می توان درباره ی شخصیت، ارزش ها ، طبقه بندی اجتماعی و نژاد آن ها قضاوت کرد.

سبک های مختلف موسیقی و شخصیت مربوط به هرکدام

در ادامه قصد دارم با معرفی سبک های مختلفی از موسیقی ویژگی های شخصیتی علاقه مندان به هرکدام از آن ها شرح دهم.

در این مقاله 4 سبک از موسیقی شامل موسیقی راک و هوی متال، کلاسیک(جاز و سنتی)، رپ(سول و الکترونیکی)، پاپ و شخصیت مربوط به هر کدام را برای شما توضیح خواهم داد.

  1. راک و هوی متال: علاقه مندان به این سبک از موسیقی معمولا از شخصیتی سرکش و خودخواه برخوردارند. از دیگر ویژگی های این افراد سخت کوشی، استقامت، شجاعت، کنجکاوی، هوش بالا و انرژی فراوان می باشد. همچنین محققان اعلام کرده اند که این افراد معمولا احساسات ناپایداری دارند و مسئولیت پذیری در خصوصیات اخلاقی ان ها جایی ندارد.
  2.  کلاسیک(جاز و سنتی): این دسته از افراد باهوش، خلاق و متفکر هستند. آن ها معمولا درونگرا بوده اما از عزت نفس بالایی برخوردار می باشند. این افراد به طور کل به پشتوانه ی هوش بالای شان در زندگی موفق و مسئول هستند. همچنین این افراد صلح دوست و آزادی خواه بوده و از روحیه ی دوستانه و خونگرمی بهره برده اند.
  3.  رپ(سول و الکترونیکی): طرفداران موسیقی رپ تناسب اندام خوب و بدنی سالم دارند اما نسبت به شخصیت طرفداران دیگر سبک های موسیقی خشونت طلب و پرخاشگر هستند. همچنین این افراد معمولا پر انرژی، پر صحبت، و مخالف ایده های محافظه کار می باشند.
  4.  پاپ: از ویژگی های شخصیتی علاقه مندان به سبک پاپ می توان به روحیه ای بشاش، تفکری غیر متعارف و هنرمند بودن آن ها اشاره کرد. این افراد از کمک کردن به دیگران لذت می برند و شخصیتی ساده و بدون پیچیدگی دارند. آن ها اجتماعی، اهل گشت و گذار و برون گرا می باشند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

 

همچنین اگر فردی چندین سبک موسیقی را به طور همزمان دوست داشته باشد می توان گفت ویژگی های شخصیتی او ترکیبی از ویژگی های شخصیتی مربوط به هرکدام از سبک های موسیقی مورد علاقه اش می باشد.

حمایت ترانه ها از اعتقادات شما

افراد معمولا به ترانه هایی علاقه دارند که اعتقاداتشان را بازگو می کند. مثلا اگر اعتقاد به صلح و پایان جنگ و خشونت داشته باشید ترانه های مورد علاقه شما نیز معمولا در مورد همین مسائل می باشد.

همچنین افسردگی باعث می شود ترانه های غم انگیز گوش کنید و اگر شخصیت رمانتیکی داشته باشید تمایل شما به سوی ترانه های عاشقانه خواهد بود.

توصیه:

به عنوان حسن ختام توصیه ی من به شما  این است که در انتخاب سبک موسیقی و ترانه ی مورد علاقه ی خود دقت کنید زیرا موسیقی و متن آن می تواند ضمیر ناخودآگاه شما را برنامه ریزی کرده و باور های نادرستی را در ذهن شما پرورش دهد.

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مکانی است که می توانید مطالب کاربردی و موثری را پیدا کنید که بر اساس تحقیقات و علوم روانشناسی نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم(نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری) پس از ترجمه از زبان انگلیسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب بدون شکل شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

شناخت شخصیت از طریق پیشانی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy