شخصیت شناسی از طریق پیشانی

علم شخصیت شناسی نشان داده است که اگر از نیمرخ و با دقت به پیشانی افراد توجه کنید می توانید تا حدودی شخصیت و نوع تفکر آن ها را حدس بزنید. البته این موضوع به هوش افراد مربوط نیست و فقط طرز فکر افراد را تا حدودی برای شما مشخص می کند.

به طور کلی سه نوع پیشانی در افراد مختلف وجود دارد:

پیشانی بیرون زده: نشانه ی تخیل‌گرایی  و ابتکار در زندگی شخصی  و کار است. این افراد از خلاقیت خوبی در کارهایشان برخوردارند. همچنین معمولا از چارچوب و قوانین دوری می کنند و علاقه ای به آن ندارند. افرادی با پیشانی گرد و بیرون زده عاشق هنر هستند و اغلب استعداد خوبی هم در کارهای هنری دارند.

پیشانی که به سمت عقب شیب دارد: نشانه ی حافظه قوی و واکنش سریع است. این افراد معمولا در کارهایشان خیلی عجولانه تصمیم می گیرند. آن ها معمولا دوست دارند همه چیز را خیلی سریع متوجه شوند و از صبر کردن بیزارند. اگر دقت کنید بازیکنان حرفه ای فوتبال و والیبال اغلب پیشانی های شیب دار دارند.

پیشانی صاف: نشانه ی تصمیم‌گیری تحلیلی و شخصیتی پذیرای عقاید جدید و متفاوت است. این افراد تحلیلی و گام به گام به همه چیز فکر می کنند. در نگاه اول این افراد کم هوش به نظر می رسند اما واقعیت این است که بسیاری از آن ها بسیار باهوش و نکته سنج هستند. چنین افرادی هنگام رو به رو شدن با مسائل ناگهانی ممکن است در مدیریت آن دچار مشکل شوند زیرا قادر به تصمیم گیری سریع نبوده و باید همه ی موارد را به صورت نکته به نکته بررسی کنند در نتیجه در مدیریت مشکلات و بحران ها این افراد معمولا کندتر از دیگران عمل می کنند.

همچنین وجود چین و چروک و خطوط محتلف روی پیشانی نشان می دهد که این افراد به سرعت دچار هیجان زدگی  و آشفتگی می شوند.

توجه کنید که اگر پیشانی فردی ترکیبی از دو یا چند نوع پیشانی را داشته باشد به احتمال زیاد شخصیت او از ویژگی های هر دو یا چند نوع پیشانی را در کنار هم برخوردار است.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مکانی است که می توانید مطالب کاربردی و موثری را پیدا کنید که بر اساس تحقیقات و علوم روانشناسی نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم(نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری) پس از ترجمه از زبان انگلیسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب بدون شکل شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

شخصیت شناسی از طریق اندازه ی لب ها ( چهره خوانی لب)

شخصیت شناسی از طریق فاصله ی بین چشم ها تا ابرو

شخصیت شناسی از طریق شکل و اندازه ی بینی

یادگیری چهره خوانی

چگونه خود و دیگران را بشناسیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق خود کنم

چگونه با علم شخصیت شناسی دیگران را عاشق خود کنیم

معرفی کتاب

1555 - Copy