چطور عشق را فراموش کنیم

چطور عشق را فراموش کنیم

در یکی از دوره های بهبود و فراموش کردن شکست عشقی که پیشتر برگزار کرده بودیم فردی موضوع جالبی را مطرح کرد. او در مورد عشق گذشته ی خود این چنین گفت:” نمی توانم او را فراموش کنم، هیچ کس به اندازه ی او مرا درک و خوشحال نمی کند. هرجایی که می روم و هر ترانه ای که گوش می کنم او را به یادم می آورد. حتی وقتی در آینه به چشمانم نگاه می کنم به یاد او می افتم. تصور می کنم این سرنوشت من است که با این درد و رنج زندگی کنم. همه چیز، گذشته با او را به یادم می آورد و فکر نمی کنم بتوانم عشق او را فراموش کنم!”

اما در مدت کوتاهی توانستیم اشتباهی را که باعث این تصورات و افکار نادرست او شده بود به طور واضح برایش شرح دهیم. اگر شما هم با چنین مسئله ای مواجه هستید این مقاله به بهبودی تان کمک خواهد کرد.

چگونه شکست عشقی را تحمل کنید

همانطور که قبلا نیز توضیح داده ام یکی از مهم ترین موانع شما در فراموش کردن معشوق گذشته ی خود و تحمل کردن شکست عشقی از جانب او، افسانه ها و موهوماتی هستند که از طریق رسانه ها در ذهن شما نقش بسته اند. اگر اطلاعات خود را درباره ی روانشناسی عشق افزایش دهید خواهید دید که به راحتی و تنها در مدتی اندک می توانید معشوق قبلی و شکست عشقی با او را فراموش کنید.

مشکلی که درباره ی فرد اشاره شده در قسمت قبل وجود داشت نیز همین مسئله بود. باورهای نادرستی که رسانه های مختلف در ذهن او ایجاد کرده بود باعث شده بود این تصور را به دست آورد که هیچ گاه نمی تواند از افسردگی پس از شکست عشقی رهایی پیدا کند. هنگامی که حقیقت را در این باره درک کرد به راحتی توانست با شکست عشقی خود رو به رو شده و آن را شکست دهد.(نگاه کنید به به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید)

اما سوال اینجاست که دلیل این یادآوری های ذهنی هنگامی که در مکان هایی خاص قرار می گیرید و یا هنگام گوش دادن به یک ترانه ی قدیمی چه می تواند باشد؟

وقتی دو رویداد متفاوت در ذهن شما به طور همزمان به یکدیگر متصل شوند، اتفاق افتادن یکی از آن ها، باعث به یاد آوردن رویداد دیگر می شود.

درواقع  وقتی با معشوق خود وارد کافه یا رستورانی شوید قرار گرفتن در آن مکان و در کنار معشوق دو رویدادی است که به طور همزمان اتفاق می افتد و به یکدیگر متصل می شوند درنتیجه بعدها هرگاه وارد آن کافه یا رستوران بشوید عشق قبلی خود را به یاد می آورید. همین اتفاق برای گوش دادن به یک ترانه ی خاص نیز می افتد.

همه چیز عشق قبلی ام را یادآوری می کند، چگونه او را فراموش کنم؟

فراموش کردن یک نفر و شکست عشقی از جانب او بسیار آسان است. اگر گوش دادن به یک ترانه ی خاص معشوق قبلی تان را به شما یادآوری می کند باید آن ترانه را بدون حضور او یا فکر کردن درباره ی او گوش بدهید و با این روش اثر آن را تضعیف کنید.

در حقیقت با این کار اتصال همزمانی را که بین آن ترانه ی خاص و حضور معشوقتان به وجود آمده است از بین می برید و بعد از مدتی متوجه می شوید که هنگام گوش دادن به آن ترانه هیچ احساسی نسبت به عشق قبلی خود نخواهید داشت.

بنابراین اگر بخواهید فردی را فراموش کنید لازم است بدون اینکه به او فکر کنید به زندگی عادی خود ادامه دهید. همانطور که متوجه شدید توصیه می کنم به مکان هایی که با یکدیگر در آن بودید بروید و آهنگ هایی را که با یکدیگر گوش کرده اید گوش کنید با این تفاوت که سعی کنید هنگام انجام این کارها به هیچ عنوان به او فکر نکنید و به تدریج اتصال را از بین ببرید. دوری کردن از مکان ها یا ترانه های مشترکتان هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و باید با آن رو به رو شوید.

با از بین بردن این اتصالات فراموش کردن عشق قبلی و تحمل شکست عشقی به تدریج برای شما خیلی آسان تر از قبل خواهد شد. همچنین اگر اطلاعات خود را درباره ی روانشناسی عشق افزایش دهید فراموش کردن عشق های بی هدف و بی سرانجام مانند عشق های یک طرفه برای شما امکان پذیر می شود. ناامیدی و درماندگی ویژگی هایی نیست که با شما متولد شده باشد. با کمی مطالعه و تمرین می توانید این ویژگی های منفی را از خود دور کرده و کنترل زندگی تان را به دست بگیرید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

با شکست عشقی چه باید کرد؟

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

فراموش کردن عشق در چند روز

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته