بعد از شکست عشقی چه کنیم

بعد از شکست عشقی چه کنیم

بعد از جدایی چه کنم؟

این مرد همه چیز من است! بعد از جدایی از او زندگی ام بی معنا خواهد شد.

من هیچ چیز به جز بودن در کنار عشقم نمی خواهم.

از وقتی جدا شده ایم آرامش زندگی ام از بین رفته است.

این ها جملات روزانه ی یک دختر نا امید پس از جدایی است!

عشق در زندگی نقش مهم و تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. اما به جمله ی اول توجه کنید:” این مرد همه چیز من است”! اگر این مسئله به یک باور در ذهن شما تبدیل شود بعد از جدایی و از دست دادن او بنابر هر دلیلی دیگر هیچ چیز از شما باقی نخواهد ماند. یکی از اصلی ترین نشانه های یک رابطه ی ناسالم این است که شریک عاطفی خود را در مرکز زندگی خود قرار داده و همه ی چیزهای دیگری را که قبل از آشنایی تان با آن ها سر و کار داشتید دور بریزید.

بعضی افراد پس از ایجاد یک رابطه ی عاطفی ارتباط خود را با دوستانشان قطع می کنند. این افراد فقط به احساسات نسبت به معشوقشان در زندگی مشترک اهمیت می دهند و همه ی احساسات و تجربه های خوب خود با دوستانشان را به طور کامل فراموش می کنند.

اگر بعد ها به هر دلیلی رابطه ی شما مسیر ناهمواری را پیش گرفته و دچار مشکل شود متوجه می شوید همه  گذشته ی خوب خود را فدای رابطه ای کرده اید که به زودی پایان می پذیرد.

در این مرحله ممکن است تصمیم بگیرید دوباره با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. اما چون روزی آن ها را کنار گذاشته اید به احتمال زیاد از جانب آن ها پذیرفته نخواهید شد در این صورت رنج و عذاب زیادی را متحمل می شوید زیرا زندگی اجتماعی خود را برای رابطه ای از دست داده اید که آینده ای برای شما ندارد.

افسردگی پس از شکست عشقی

اگر رابطه ی عاطفی به هر دلیلی به پایان برسد شخص به شدت افسرده شده و زندگی برایش بی معنا می شود. نه به دلیل اینکه شریک عشقی اش فردی بی نقص و فوق العاده بوده تنها به این دلیل که این فرد همه چیز در زندگی شما بوده است.

وقتی همه ی سرگرمی ها، دوستان و لذت هایتان را برای رابطه با معشوق خود از دست بدهید بعد از جدایی خواهید دید هیچ چیز دیگری در زندگی شما وجود ندارد. پس برای مقابله با شکست عشقی  هیچ کس را “همه چیز زندگی خود ” قرار ندهید زیرا اگر روزی رابطه تان تمام شود درواقع همه ی زندگی خود را از دست داده اید!(نگاه کنید به دلایل افسردگی پس از جدایی)

راهنمایی هایی برای تجربه ی یک رابطه ی سالم

برای تجربه ی یک رابطه ی سالم باید شریک عاطفی خود را مهم ترین قسمت زندگی خود قرار دهید نه همه چیز زندگی تان!

درروابط سالم هر دو طرف باید در کنار زندگی شخصی شان با یکدیگر هم گام باشند. در نتیجه دوستان قدیمی و سرگرمی های خود را حفظ کرده و سبک زندگی تان را تغییر ندهید.

با عمل کردن به این توصیه ها اگر روزی به هر دلیلی رابطه ی عاطفی شما به پایان برسد همه چیز برای شما تمام نشده و خیلی زود بهبودی خود را به دست می آورید.

در واقع شما می توانید به جای از بین بردن زندگی اجتماعی شریک زندگی خود را به دوستانتان معرفی کرده و این فرصت را به او بدهید تا در فعالیت های شما شریک شود. این کار صمیمیت را افزایش داده و در عین حال رابطه ای سالم برای شما به ارمغان می آورد.(نگاه کنید به چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با شکست عشقی چه باید کرد؟

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته