تداوم عشق بعد از ازدواج

تداوم عشق بعد از ازدواج

بسیار با یکدیگر تفاهم داشتیم و همدیگر را دوست داشتیم اما بعد از ازدواج رابطه مان رو به سردی رفته است!
من بارها و بارها با این جمله رو به رو شده ام. بسیاری از زوج ها پس از آنکه مدتی از زندگی مشترکشان می گذرد احساس می کنند رابطه شان نسبت به روزهای اول زندگی مشترکشان کمی سردترشده و به دنبال راه حلی برای پایدار ماندن عشقشان هستند.
ابتدا لازم است این نکته را به شما یادآور شوم که عشق مراحل مختلفی دارد. مرحله ی اول عشق شور و اشتیاق و هیجان بوده و پس از مدتی این شور و هیجان جای خودش را به رابطه ای منطقی تر می دهد. اینجاست که ممکن است احساس کنید رابطه تان سرد شده و طرف مقابل دیگر شما را دوست ندارد و یا اینکه شما علاقه تان را نسبت به او از دست داده اید.
اما اینطور نیست. درواقع می توان گفت احساس شما نسبت به یکدیگر شکل منطقی تری به خود گرفته است و کاهش این شور و هیجان اولیه امری کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر بوده و برای همه ی زوج ها اتفاق خواهد افتاد.
اما در مورد تداوم عشق بعد از ازدواج و ایجاد شور و هیجان در زندگی مترک راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به رایج ترین آن ها اشاره می کنم:

دوستت دارم! این جمله معجزه می کند:
دوستت دارم یک جمله ی معجزه آساست، آن را از همسرتان دریغ نکنید. همین یک جمله ی ساده تمام لحظات رمانتیک و تمام دوستت دارم های گذشته را در ذهن طرف مقابلتان تداعی کرده و باعث می شود همه ی چیزهای خوبی که درمورد شما وجود دارد از ذهنش عبور کند. اینجاست که متوجه می شود او نیز چقدر شما را دوست دارد و این احساس به جود آمده جرقه ای برای شعله ور شدن آتش عشق بین شما خواهد بود.

ازیکدیگر فاصله نگیرید:
در مقاله ی فعالیت هایی که باعث افزایش عشق بین همسران می شود توضیح دادم که انجام کارهای دونفره ی ساده می تواند صیمیت بین شما و همسرتان را چندین برابر کند. در نتیجه تلاش کنید زمان عمده ای از روز را در کنار همسرتان سپری کنید و به هیچ عنوان از او فاصله نگیرید.

شنونده ی خوبی باشید:
یکی از مهم ترین دلایل افراد برای تشکیل خانواده و ازدواج به اشتراک گذاشتن احساسات و دریافت حمایت از جانب طرف مقابلشان می باشد. در نتیجه اگر این نیاز را در همسرتان ارضا نکنید ممکن است علاقه اش را به مرور نسبت به شما از دست دهد. شنونده ی خوبی باشید. به درد و دل ها و احساسات همسرتان توجه کرده و به او اطمینان دهید درهر شرایطی از او حمایت خواهید کرد.

انعطاف پذیر باشید:
تشکیل زندگی مشترک با فردی که در شرایط و با روحیات متفاوتی از شما بزرگ شده است قطعا نیازمند کمی از خود گذشتن و فداکاری هایی خواهد بود. باید در زندگی مشترک با همسرتان کمی انعطاف پذیر و فداکار باشید و سعی کنید تا حد امکان از مشاجره و تشنج در رابطه تان جلوگیری کنید. مشاجره ی بیش ازحد رابطه را به سردی کشانده و ممکن است باعث از بین رفتن احترام بین شما شود درنتیجه با کمی انعطاف پذیری از این مشاجره های بیش از حد دوری کرده و تداوم عشق در زندگی مشترکتان را تضمین کنید.
کلید اصلی تداوم عشق در زندگی مشترک این است که از نظر احساسی سخاوتمند باشید و هرگز خساست به خرج ندهید.یعنی شما بدون هیچ گونه قید و شرطی آزادانه عشق، محبت و قدردانی و تشکر خود را به همسرتان ابراز کرده و نشان دهید در همه ی لحظات زندگی پشتیبان و وفادار او خواهید بود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد

عشق قلبی است یا عقلی

نقش علاقه در ازدواج