نقش علاقه در ازدواج

نقش علاقه در ازدواج

ازدواج اتحادی مقدس بین زن و مرد با تفاوت های فردی و روحیات متفاوت است. لحظه ای که زن و مرد برای پیوند ازدواج به یکدیگر تعهد می دهند ادامه ی زندگی آن ها در قالب یک زوج واحد و آغاز می شود. عشق و علاقه به عنوان نیروی محرکه ی این آغاز پر ماجرا به شمار می رود.

ازدواج بدون عشق مانند جسم بدون خون است. درواقع می توان گفت عشق مایه ی حیات ازدواج بوده و به آن روح می بخشد. البته برای یک ازدواج موفق عشق همه چیز نیست اما ادامه ی زندگی در کنار مرد یا زن دیگر در قالب یک زوج بدون عشق امکان پذیر نخواهد بود. علاوه بر این، زن و شوهر نیز باید درک کنند که عشق یک عمل ارادی بوده و از اندیشه بیرون می آید.

در مرحله دوم، زوج ها باید مفهوم عشق و ازدواج را به صورت واقعی درک کنند. وقتی که مردم از عشق حرف می زنند، فقط به احساسات فکر می کنند، گرچه احساسات بخشی از عشق است اما عشق عمیق تر و قوی تر از احساسات است.

 

عشق قبل از ازدواج خوب است یا نه

در مقاله ی عشق قبل از ازدواج خوب است یا نه توضیح دادم که عشق آتشین قبل از ازدواج مانع تبدیل رابطه به ازدواج می شود. البته دوست داشتن و علاقه ی اولیه پیش از ازدواج نه تنها بد نیست بلکه لازمه ی ازدواج می باشد اما عشق آتشین قبل از ازدواج به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

آیا عشق بعد از ازدواج بوجود می آید؟

قطعا همه ی شما با فردی ازدواج خواهید کرد که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهتان سازگار باشد. بعد از ازدواج صمیمیت بین شما و همسرتان و چندین برابر شده و در نتیجه این تطابق معیارها بیشتر از پیش خودش را نشان داده و حتی ممکن است به مرور زمان هم شما و هم همسرتان با موارد بیشتری از الگوی عشق یکدیگر مطابقت نشان دهید. در نتیجه عشق بعد از ازدواج ( در صورت انتخاب درست همسر) به شکل درست خود ایجاد شده و به زندگی مشترک و ازدواج شما جان می بخشد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

فکر می کنید او به شما علاقه دارد؟

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

عشق قلبی است یا عقلی

ترس از عاشقی