نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

عاشق شخصی شدن فردی که به زیبایی چهره اهمیت می دهد

آیا ظاهر در رابطه مهم است؟ آیا زیبایی چهره در ازدواج اهمیت دارد؟ آیا مردان و زنان در انتخاب شریک زندگی خود به ظاهر وی توجه می کنند؟ این ها سوال هایی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد به خصوص اگر عاشق شده اید و شخص مورد نظرتان به زیبایی چهره اهمیت می دهد و خود نیز تصور می کنید چهره ی خوبی ندارید. پس این مطلب را تا انتها به دقت بخوانید.

قبل ازاینکه به شما بگویم که آیا انسان ها به زیبایی چهره اهمیت می دهند اجازه دهید مطمئن شویم که مشکلتان بد پنداری درونی ((self image problem )) یا تصوری بدی که از خود دارید نیست. پد پنداری درونی یا داشتن تصور غلت در مورد خود یک اختلال شخصیت است که باعث می شود شخصی فکر کند جذاب نیست با وجود اینکه جذاب است.

اگر شک دارید که چنین مشکلی دارید یا خیر پس اول این مقاله را مطالعه کنید: چگونه تصورات غلط در مورد خود ( بد پنداری درونی) را بشناسیم.

بر اساس علم برنامه ریزی عصبی کلامی ،بعضی افراد نظام تجسمی دیداری دارند ( نگاهی کنید به نظام های تجسمی در برنامه ریزی عصبی کلامی). چنین افرادی بیشتر به ظاهر اهمیت می دهند و معمولا فرایند تصمیم گیری آنان از این حقیقت ناشی می شد که زیبایی بسیار مهم است.

آنها حتی ممکن است از مصرف بعضی غذا ها پرهیز کنند فقط به دلیل اینکه ظاهر خوبی ندارد. همچنین ممکن است تلفن همراه یا ماشین خود را بر اساس ظاهرش انتخاب کنند نه کیفیت یا دیگر ویژگی ها.

چه اشخاص دیگری به ظاهر اهمیت می دهند

بعضی محققین اعتقاد دارند انسان ها عاشق کسانی می شوند که به جذابی خودشان باشند و باید گفت بله، این ادعا تا حدودی درست است. اما تنها وقتی بتوانید جذابیت را معنی کنید می توانید مفهوم این جمله را متوجه شوید.

برای یک شخص خاص جذابیت ممکن است یک موفقیت مالی باشد، برای شخص دیگری این جذابیت مهربانی است در حالی که در شخص سوم جذابیت می تواند بلوند بودن مو باشد.

مطمئن باشید انسان ها مثل هم نیستند و اتفاقا باید گفت ظاهر برای بیشتر کسانی که خود جذاب هستند، به اندازه ی دیگر ویژگی های جذاب نیست زیرا بخشی از طبیعت انسان به دنبال جبران کمبود های خود است. البته ممکنه شخصی واقعا زیبا و جذاب باشد ولی همچنان به دلیل تصور غلطی که از خود دارد به کسانی که فکر می کند زیبا و جذاب هستند علاقه مند شود.

چگونه باید با افرادی که ظاهر زیبا برایشان اهمیت دارد برخورد کنید

کار های بسیاری است که می توانید در مقابل کسانی که دارای نظام تجسمی دیداری هستند انجام دهید. به صورت خلاصه به چند مورد آن آشاره می کنیم. اول از همه باید لباس هایی انتخاب کنید که شما را خوب نشان دهند و همیشه به ظاهر و مرتب بودن خود اهمیت دهید.

اگر روزی مجبور شدید لباس های نا مرتب به تن کنید یا نتوانستید خود را خوب نشان دهید پس بهتر است از وی دوری کنید.

چنین دور کردنی ممکن است به نظر ضروری نباشد اما وقتی از نقطه نظر روانشناسی به قضیه نگاه کنید اتفاقا بسیار پراهمیت و ضروری است. چنین شخصی ممکن است نظرش را در مورد چیزی تغییر دهد آن هم تنها به دلیل اینکه آن چیز ظاهر خوبی نداشته است و بسیار ضروری است که هنگام برخورد با چنین فردی در بهترین حالت خود باشید.

 در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم همیشه توضیح داده شده است که چگونه با ارزش گذاری برای خود و برنامه ریزی ضمیر ناخوداگاه می توانید باور به زیبا بودن خود را به دیگران انتقال دهید.

روانشناسی افرادی که به ظاهر اهمیت می دهند.

کسانی که تصور غلطی در مورد ظاهر خود دارند ممکن است بیشتر از دیگران به ظاهر اهمیت دهند. کسانی که به دنبال توجه هستند نیز، ظاهر را در اولویت بالایی قرار می دهند به خصوص وقتی به دنبال یک شریک برای شروع یک رابطه می باشند ( اگرچه استثنا هم وجود دارد).

کسانی که مغرور هستند نیز ممکن است به زیبایی ظاهر یا چهره اهمیت بدهند زیرا تصور می کنند لیاقت بهترین ها را دارند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وب سایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات سطح پایینی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم چهره ی جذابی داشته باشم

روانشناسی جذابیت ظاهر

چگونه یک فرد زشت می تواند یک فرد زیبا را عاشق خود کند

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy