چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

چگونه تصورات غلطمان را در مورد خود حل کنیم

ایجاد باورهای محدود کننده و نادرست در افراد ریشه در سرگذشت و تجربیات کودکی آن ها دارد. در دانش ان ال پی راه های بسیار زیادی برای شناسایی باورهای محدود کننده و خارج کردن آن ها وجود دارد که در این مقاله 4 مرحله از آن ها را به طور مختصر برای شما شرح خواهم داد:

مرحله ی اول

  • باورهایتان را روی کاغذ بیاورید: مانند یک کارآگاه کنجکاو، باورهای محدود کننده و تصورات اشتباه خود را دنبال کرده و آن ها را کشف کنید. سپس همه ی این تصورات را به همراه شدت آن ها و احساساتی که به شما القا می کنند روی کاغذ بنویسید. این مرحله در واقع شناسیایی باورهای محدود کننده می باشد که بسیار مهم است.

مرحله ی دوم

  • این تصورات تنها باورهای شماست: خودتان را متقاعد کنید که این تصورات حقیقت نیستند و فقط باورهای غلط ذهنی شکل گرفته در شما هستند. این مرحله اغلب سخت ترین گام برای افراد در از بین بردن باورهای محدود کننده است. درواقع شما تنها دو گزینه پیش روی خود دارید: یا باورهایتان را تا زمان مرگ حفظ کنید و یا اینکه آن ها را برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان از خود دور کنید. این شما هستید که انتخاب می کنید چه راهی را پیش خواهید گرفت.(همچنین نگاه کنید به تاثیر باور در موفقیت)

مرحله ی سوم

  • برای به دست آوردن باورهای جدید تلاش کنید: از تصوراتی که اکنون در ذهن خود دارید برای هم تراز کردن آن ها با آنچه که می خواهید کمک بگیرید. به این مثال ها توجه کنید: ” مشکلات مالی من در گذشته باعث شده که کاملا برای مدیریت چنین مشکلاتی آمادگی پیدا کنم” یا “رابطه ی ناسالم باعث شد تا متوجه شوم در انتخاب شریک زندگی چه مواردی را باید در نظر بگیرم”.

مرحله ی دوم و سوم برای از بین بردن باورهای محدود کننده و جایگزینی راه طولانی و سختی خواهد بود اما کاملا امکان پذیر بوده و تنها کمی اراده ی شما را طلب می کند.

مرحله ی چهارم

  • کارهای متفاوتی انجام دهید: در مسیر تغییر باورهای محدود کننده کارهایی انجام دهید که درستی باورهای جدیدتان را ثابت کنند. اگر به خوردن غذای سالم اعتقاد پیدا کرده اید، هنگام خرید چه چیزی در سبد خریدتان قرار می دهید؟ اعمال شما باید با باورهایتان کاملا هم تراز باشند. اگر از برداشتن گام های مبتنی بر اعتقاد جدید خود اجتناب کنید، هنوز در حال پیروی از باورهای قبلی خود هستید. حتی کوچکترین گام، به شما کمک می کند تا تصمیم جدید خود را بدون محدودیت تثبیت کنید. اولین گام های شما لازم نیست که کامل باشند، فقط کافی است کمی به سمت باورهای جدید خود قدم بردارید.(همچنین نگاه کنید به 5 راهکار ساده برای رسیدن به خود باوری)

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا به راحتی متوجه شوید و این اطلاعات را به کار بگیرید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم

آشنایی با ضمیر ناخودآگاه

ناهماهنگی شناختی و تغییر نگرش

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

چرا بعضی بی احساس هستند

11باور غلط که بعد از کات کردن باعث اشتباه بیشتر می شود

معرفی کتاب

1555 - Copy