آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود

چگونه دعا بر روی مغز تاثیر می گذارد

نکته ی مهم: این مقاله هیچ ارتباطی با مذهب یا اعتقاد مذهبی خاصی ندارد و بیشتر چگونگی عملکرد دعا را از لحاظ روانشناسی توضیح می دهد بدون در نظر گرفت اعتقادهای شما.

آیا دعا کردن تاثیری دارد، آیا می توان با دعا کردن به موفقیت رسید، وزن کم کرد یا نمرات بهتری بدست آورد؟

قبلا از اینکه پاسخ به این سوال ها باید به چند نکته ی مهم در مورد کارکرد ذهن اشاره کنیم.

وقتی شخصی اعتقاد خود را برای رسیدن به اهدافش از دست بدهد، نسبت به آن هدف احساس بی تفاوتی می کند و در بعضی شرایط در نتیجه ی بی تفاوتی، امور خود را به تعویق می اندازد.

به عبارت دیگر، وقتی شخصی امید خود را به اهدافش از دست بدهد، نسبت به برنامه های خود بی تفاوت شده و سپس امور خود را به تعویق می اندازد

اکنون اگر شخصی شروع به دعا کردن کند به صورت خودکار این باور در وی ایجاد می شود که امیدش از دست نرفته است. مقدار امیدی که هر فرد بدست می آورد مرتبط با قدرت باورش می باشد. امید، می تواند نقش سوخت موتور انسان را بازی کند و باعث شود احتمال موفقیت بیشتر شود.

دعا کردن در مقابل خود تاییدی

در مقاله ی قبلی خود به نام خود تاییدی چه فوایدی دارد، خود تاییدی را به دو نوع تقسیم بندی کردم.

اولین نوع خود تاییدی وقتی است که شخصی چیزی را که باور نمی کند طوطی وار فقط تکرار کند؛ در نتیجه باعث می شود ذهنش این نوع خود تاییدی را نوعی خود فریبی برداشت کند که نتیجه ی آن ایجاد احساسات منفی بیشتراست. با گفتن جمله ی ” من هر روز با اعتماد به نفس تر می شوم” باعث بدتر شدن وضعیت خود می شوید چرا که ضمیر ناخودآگاه شما صد ها دلیل به شما ارائه می کند که نشان دهد هنوز با اعتماد به نفس نشده اید.

نوع دوم خود تاییدی موردی است که ذهن آن را بپذیرد و در نتیجه باعث شود شخص با انرژی بیشتری به سمت اهداف سوق داده شود. برای مثال، تایید خود با جمله ی ” من تلاشم را ادامه می دهم تا موفق شوم” بسیار منطقی تر می باشد و ذهن صحت آن را بیشتر می پذیرد.

اکنون دعا کردن را می توانیم در نوع دوم قرار دهیم زیرا باعث می شود امید بیشتری برای هدف خود پیدا کنید و در نتیجه انگیزه ی بیشتری پیدا خواهید کرد. در مقاله ی قبل خود به نام چگونه کلمات می توانید ذهن و زندگی شما را تغییر دهند توضیح دادم که غیر از دعا کردن استفاده از کلماتی خاص نیز می تواند بر وضعیت احساسی و ساختار ذهن شما تاثیر بگذارد.

دعا کردن می تواند به عنوان نوعی خود تاییدی در نظر گرفته شد که به شما کمک می کند اعتقادات خود را در مورد توانایی های تان بهبود داده و در نتیجه شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود

در همه ی داستان هایی که در مورد انسان های موفق گفته شده یک نکته ی مشترک وجود دارد و آن یک باور قوی نسبت به خود است بدون توجه به افرادی که تلاش کردند آنان را ناامید کنند.

به عبارت دیگر، اگر منبعی قابل اطمینان پیدا کنید که باعث ایجاد باوری محکم و استوار شود، حتما به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. در حقیقت دعا می تواند نقش همان منبع معتبر را بازی کند که با ایجاد امید و انگیزه در شما باعث می شود قدرت بیشتری برای موفقیت بدست آورید و در نتیجه به اهداف خود دست پیدا کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی برای کتاب را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

معجزه واقعی برای بازگشت معشوق

چگونه می توان شخصیت دیگران را از نوع راه رفتنشان تشخیص داد

چگونه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم

چگونه متوجه شویم شخصی ما را برای ازدواج می خواهد

دعای بازگشت معشوق در سه روز – اختصاصی

چگونه می توان با استفاده از ترفند هایی ساده هر شخصی را عاشق خود کرد.

معرفی کتاب

1555 - Copy