موفقیت و زمان

چرا هنوز موفق نشده ام؟

چندبار شایستگی و لیاقت خود را زیر سوال برده اید چون هنوز موفق نیستید؟

آیا همیشه خود را با دوستانتان که به اهداف بیشتری رسیده اند مقایسه می کنید؟

آیا معتقدید تا کنون باید موفق می شدید و دیگر دیر شده است؟

در این مقاله نمی خواهم با عباراتی نظیر اینکه موفقیت زمان می برد یا برای رسیدن به موفقیت باید بارها شکست بخورید به این سوالات پاسخ دهم زیرا در مقالات قبلی ام درباره ی موفقیت بارها به این موارد اشاره کرده ام. (نگاه کنید به موفقیت آسان نیست)

در عوض می خواهم در مورد اشتباهاتی که باعث به تاخیر افتادن موفقیت و در مواردی جلوگیری از رسیدن به آن می شود صحبت کنم.

تله ی شغل خوب با درآمد بالا

اولین اشتباه مردم این است که در تله ی یک شغل خوب با درآمد بالا گرفتار می شوند، شغلی که به آن ها اجازه نمی دهد برای بلند پروازی های خود کاری انجام دهند. از آنجایی که این افراد می توانند با درآمد خود نیازهای مالی شان را برطرف کنند اهداف بلند مدت خود را فراموش می کنند و چند سال بعد حتی به خواسته هایشان نزدیک هم نیستند.

اگر شغلی داشته باشید که درآمد خوبی دارد ممکن است احساس نیاز نکنید اما چند سال بعد متوجه می شوید که در زندگی هیچ پیشرفتی نکرده اید و دوستانتان در این مدت به اهداف خود رسیده اند. (نگاه کنید به اهمیت انتخاب شغل مناسب)

من این را تله ی شغل خوب با درآمد بالا می نامم.

خودم این کار را انجام می دهم!

بعضی مردم شجاع هستند و کسب و کار خودشان را راه اندازی می کنند اما اشتباهشان اینجاست که وظایف مختلف را به افراد مختلف محول نمی کنند و می گویند: “خودم بهتر این کار را انجام می دهم”

البته که هر کارآفرینی کارها را بهتر از افراد تازه استخدام شده انجام می دهد اما این را بدانید که بدون تقسیم کار و افزایش تولید با استفاده از کارمندان مختلف کسب و کار شما رشد نخواهد کرد.

تصور کنید یک کارخانه راه اندازی کرده اید و تنها خودتان در خط مونتاژ کار می کنید. اگر همه ی کارها بر عهده ی یک نفر باشد چگونه کسب و کار شما رشد می کند؟ باید برای تولید بیشتر از افراد بیشتری استفاده کرده و وظایف را بین آن ها تقسیم کنید.

شروع کار بعد از تکمیل تحصیلات

این اشتباهی بود که من نیز انجام دادم. اولین بار وقتی به شروع یک کسب و کار فکر کردم 23 ساله بودم. تنها تمرکز من تکمیل دانشگاه بود و اعتقاد داشتم هیچ کس نباید قبل از تکمیل تحصیلات خود کار کند.

بعد ها میلیونر ها و میلیاردر هایی را دیدم که 25 سال سن داشتند و وقتی در مورد آن ها مطالعه کردم متوجه شدم آن ها هنگام تحصیل پروژه های کوچکی داشته و روی آن ها کار می کردند. (نگاه کنید به چگونه در نوجوانی پولدار شویم)

تله ی تجربه

این دامی است که تقریبا همه ی مردم در ان گرفتار می شوند. اکثر افراد ادعا می کنند می خواهند قبل از شروع کسب و کار خود چند سال کار کنند تا تجربه به دست آورند.

مشکل این کار نحوه ی اجرای آن است. بیشتر مردم چنان در شغل فعلی خود گرفتار می شوند که دیگر وقتی برای فکر کردن در مورد کسب و کار خود برایشان نمی ماند.

اگر افراد در مورد موضوع تجربه جدی باشد و این مسئله برایشان نوعی بهانه نباشد شغلی ساده انتخاب می کنند تا زمان کافی برای فکر کردن در مورد کسب و کار و فرصت های تجاری مختلف در اختیار داشته باشند. (نگاه کنید به کسب تجربه در زندگی)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست