از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

آیا زمان ازدواج شما فرا رسیده است؟

یکی از رایج ترین سوالات افراد پیرامون زمان مناسب برای ازدواج کردن است. سوالاتی مانند:”اختلاف سن مناسب برای ازدواج چیست ؟” یا ” سن مناسب ازدواج از نظر روانشناسان چیست؟”.

به همین دلیل تصمیم گرفتم در این مقاله توضیح دهم چگونه می توانید از شرایط مناسب ازدواج مطمئن شوید. یکی از دلایلی که بیشتر ازدواج ها با شکست روبه رو می شوند این است که افراد در انتخاب شریک زندگی خود دچار اشتباه شده و بعد ها به اشتباهشان پی می برند.(نگاه کنید به چرا باید به رابطه تان پایان دهید)

برای داشتن یک ازدواج موفق باید از همان ابتدا از انتخاب فرد اشتباه پرهیز کنید. سوالی که پیش می آید این است که چگونه انتخاب اشتباه و و زمان مناسب ازدواج به یکدیگر مرتبط هستند؟

در این مقاله قصد دارم به این پرسش پاسخ دهم.

چه زمانی برای ازدواج آماده هستیم؟

دو مورد مهم وجود دارد که برای یک انتخاب درست باید آنها را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر وقتی به این دو مورد برسید پس بلوغ فکری لازم برای ازدواج را دارید. مورد اول این است که کاملا خودتان را درک کنید. ممکن است فکر کنید که درک خودتان چگونه در ازدواج با شخص مناسب موثر است اما هنگامی که به اهمیت خودتان پی ببرید متوجه خواهید شد که نادیده گرفتن  آن یک اشتباه بسیار بزرگ است.(نگاه کنید به چگونه خود را بشناسیم)

دختری را در نظر بگیرید که آزادی برای او اهمیت بسیاری دارد و از این حقیقت آگاه نیست. او هرگاه مدت طولانی پشت میز کارش باشد یا درگیر برنامه ی ثابتی شود احساس ناراحتی و نارضایتی می کند بدون اینکه حتی دلیلش را بداند.

فرض کنید که او هیچ گاه از این واقعیت (اهمیت دادن به آزادی) آگاه نشود و با شخصی ازدواج کند که  محدودیت و تنگنا در زندگی اش ایجاد می کند. در چنین موردی او دیگر نمی تواند به این ازدواج ادامه داده و ناراحتی وجودش را فرا می گیرد در حالی که حتی دلیل این موضوع را نمی داند.

این مثال یک موضوع بسیار ساده بود. در زندگی واقعی تنها یک عامل نیست که ازدواج را دچار مشکل می کند بلکه چندین عامل در کنار یکدیگر قرار گرفته و باعث می شوند فردی که هیچ شناختی از خود ندارد قادر به درک اتفاقات پبرامون خود و دلایل ناراحتی اش نباشد. پس به این نتیجه می رسیم که آگاهی و دانش از خود و نیازهای مان نشان دهنده ی بلوغ فکری و آمادگی ما برای ازدواج است.

بعد از درک خود چه باید کرد

بعد از اینکه به سطح رضایت بخشی از درک خودتان رسیدید این مسئله به شما کمک می کند آماده ی ازدواج شوید چون دقیقا می دانید فرد مورد نظرتان باید چه ویژگی هایی داشته باشد. دقیقا همان فرد مورد نظرتان را پیدا کنید. پس مورد دوم انتخاب صحیح بر اساس نیازهایی است که طی شناخت خود بدست آورده ایم. به یاد داشته باشید با به دست آوردن درک درستی از اتفاقات پیرامونتان بی دلیل احساساتی نخواهید شد زیرا نسبت به نیازهایتان آگاه هستید و تنها عاشق فردی می شوید که دقیقا مطابق خواسته هایتان باشد.

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردم هر فردی معیار های ناخودآگاهی دارد که نوع شخصیت مورد علاقه اش را تعیین می کنند ( نگاه کنید به چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم)

تنها زمانی می توانید انتخاب درستی داشته باشید که معیار های ناخودآگاهتان را بشناسید.

پس زمان مناسب برای ازدواج وابسته به سن شما نیست.

زمانی می توانید ازدواج موفقی داشته باشید که فرد مناسب و مطابق با معیارهای ناخودآگاهتان را پیدا کنید و بتوانیم خودتان را به درستی بشناسید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید بزرگترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش بزرگترین مرجع اختصاصی در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

درمان ترس از ازدواج

چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

ارتباط صمیمی با همسر