تعبیر خواب ها و رویا ها بر اساس روانشناسی

نوین بینش مرجعی کامل از منابعی است  که به شما می آموزد چگونه با خود و دیگران روابط موفقی برقرار کنید. یکی از نکاتی که در برقراری این ارتباط به خصوص ارتباط با خود موثر است تحلیل رویا می باشد. تعبیر رویا در روانشناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که روانشناسان بزرگی همچون یونگ و فروید بسیار در مورد آن سخن گفته اند.

رویاهایمان را بشناسیم

فهمیدن و درک رویا می تواند به ما کمک کند تا مسیر صحیح را در میان مشکلات کاری، روابط اجتماعی، کشف توانایی های بلقوه و رشد شخصیتمان پیدا کنیم. رویاهای ما می توانند راهنمای ما باشند زیرا می توانند نقاط ضعف و قوت و خلق و خوی ما را به طور کامل نشان دهند.

رویاها، ما را به خاطرات و نیاز های پنهانمان پیوند می دهند. رویا باعث می شوند یک بینش و شناخت نوین نسبت به خود بدست آوریم.

نقش رویاها در از بین بردن احساسات منفی

تعبیر خواب رویا بر اساس روانشناسی به ما می گوید در خواب می توانید با بخشی از خود در ارتباط باشید که در بیداری شاید هرگز نتوانید. بر اساس تعبیر رویا در روانشناسی، بیشتر شخصیت هایی که در خواب مشاهده می کنید معمولا نماد بخش هایی از ذهن خود شما هستند. اگر ضمیر ناخودآگاه را مثل یک کودک در درون خود تصور کنیم، در خواب می توانید با این کودک ارتباط برقرار کنید و نیازهایش را متوجه شوید تا بتوانید در بیداری آنها را برطرف کنید. در نتیجه وقتی کودک درون خود را آرام نگه دارید به آرامش بیشتری خواهید رسید و احساسات منفی را از خود دور می کنید.

به عبارت دیگر ضمیر ناخودآگاه از طریق رویاها و تصاویری که به ما در خواب نشان می دهند سعی می کنند نیازها و خواسته­ های مان را به ما نشان دهند و ما را به خودمان بیشتر نزدیک کنند. می توانید نیازها، ترس ها،نگرانی ها، کمبود ها، نقطه های ضعف و هر احساس دیگری که در خود خفه کردید را در خواب ببینید؛ هر احساسی که ممکن است در بخشی از ذهنتان پنهان شده باشد و در حال رشد باشد. ( نگاه کنید به نیروی هدایت کننده شهودی در ناخودآگاه – کشف و تقویت حس ششم)

پیمودن مسیر پر پیج و خم زندگی و رسیدن به اهدافمان نیازمند شناخت دقیق نیازها و خواسته های پنهان ضمیر ناخودآگاه مان است که نقش سوخت را برای ما بازی می کند. با شناخت این کمبود ها می توانیم به شناخت و معرفت بیشتری در رابطه با خود برسیم. ( نگاه کنید به نمونه ی تحلیل یک رویا و تاثیر آن در شناخت نیاز درونی)

نقش رویاها در پیش بینی آینده

همانطور که تعبیر رویا در روانشناسی می گوید ضمیر ناخودآگاه انسان متوجه ی مواردی می شود که ضمیر ناخودآگاه هرگز نمی شود. این نکات ریز را با استدلال های خود در خواب به ما نشان می دهد و باعث می شود درک و بینش بهتری از وقایع اطرف خود داشته باشیم.

برای مثال فرض کنید هر روز به ملاقات دوست خود می روید. دوست شما به خاطر یک بیماری، زیر چشمانش هر روز سیاه تر و سیاه تر می شود. اما به دلیل اینکه این تغییر رنگ بسیار آرام و آهسته صورت می گیرد شما به صورت خودآگاه متوجه این موضوع نمی شوید اما ضمیر ناخودآگاه متوجه شده و در خواب به شما نشان می دهد که دوست شما هیچ چشمی ندارد. سپس فردا که از خواب بیدار شدید و به ملاقات وی رفتید متوجه می شوید که دوستتان چشم خود را به خاطر بیماری که داشته است بسته است.

ضمیر ناخودآگاه از اتفاقاتی که در روز رخ می دهد نتیجه گیری هایی می کند و سپس آن نتیجه گیری ها را در خواب به شما نشان می دهد. گاهی این نتیجه گیری ها کاملا دقیق می باشد و این تصور ایجاد می شود که ما می توانیم آینده را پیش بینی کنیم.

البته اگر بتوان رویاها را به درستی تفسیر کرد هر گونه تصویر و نتیجه گیری که از طریق رویا به ما ارسال شود می تواند در پیدا کردن مسیر آینده رهگشا باشد. در حقیقت رویاها با تشبیه ها و تصاویر خود به ما بهترین موقعیت ها را برای بهره بردن از توانایی ها بالقوه مان نشان می دهند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین بینش کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت وبلاگ دیگری وجود ندارند غیر از اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صحفه ی اول ( خانه) مشاهده کنید. همه مطالب این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده ی سایت صورت گرفته و کاملا در زندگی واقعی موثر می باشد. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی را به شما باز می گرداند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

تحلیل رویای سقوط از ارتفاع

چگونه خود یا دیگران را بشناسیم

چگونه با حرف زدن بر دیگران تاثیر بگذاریم

ناهماهنگی شناختی و تغییر نگرش

آشنایی با توانایی های ذهن

نیروی هدایت پنهان در ضمیر ناخودآگاه – واقعیت قانون جذب

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم