آشتی بعد از جدایی

آشتی بعد از جدایی

همانطور که در مطلب قبل به نام ۴ حرکت آسان برای برگرداندن عشق توضیح دادم، اولین قدم برای آشتی بعد از جدایی پرهیز از اشتباهاتی است که می تواند باعث افزایش پیغام های منفی یا نشانه های منفی در ضمیر ناخودآگاه شود.

در این مطلب به اقدامات بعدی اشاره خواهم کرد که می تواند به شما در آشتی بعد از جدایی چه با همسر سابق و چه با فردی که قصد ازدواج با او را داشتید، کمک کند.

ارزیابی مثبت و منفی در جدایی

اولین اقدام شما برای بهبود رابطه مدیریت جدایی است. مدیریت جدایی یعنی چطور نسبت به موقعیت جدایی واکنش نشان می دهید. واکنش شما زمانی است که پایان رابطه اعلام می شود و پس از آن می تواند نقش بسیار مهمی در آشتی بعد از جدایی داشته باشد. اما باید بدانید وقتی فردی تصمیم به جدایی می گیرد احتمالا باعث شده اید که در ضمیر ناخودآگاه وی بین شما و احساسات منفی پیوستگی ایجاد شود.

در واقع از آنجایی که احساسات به صورت ارادی کنترل نمی شود پس کنترل آن دست ضمیر ناخودآگاه است. به همین دلیل اگر قصدتان آشتی بعد از جدایی است باید به جای در نظر گرفتن ضمیر خودآگاه و متقاعد کردن وی، تمرکزتان روی ایجاد احساسات مثبت در ضمیر ناخودآگاه باشد.

احساسات مثبت در ضمیر ناخودآگاه در اثر انباشتگی نشانه های مثبت شکل می گیرد. هرچقدر نشانه هایی که بین آن ها و احساس مثبت پیوستگی وجود دارد بیشتر باشد، احساسات نهایی مرتبط با آن نیز بیشتر تقویت می شود. در حال حاضر نشانه های منفی که منجر به تقویت ارزیابی منفی شده تقویت و انباشته شده است.

پس اکنون هدف شما باید این باشد که اولا جلوی افزایش نشانه های منفی مرتبط با خود را بگیرید و دوما نشانه های مثبت را افزایش دهید. برای مثال اشتباهاتی که قبلا در مطلب قبلی به آن اشاره کردم از جمله مواردی بود که باعث افزایش نشانه های منفی مرتبط با شما می شدند.

البته وقتی در حال تلاش برای آشتی بعد از جدایی هستید نمی توانید توقع داشته باشید بلافاصله رفتار و اقدامات شما باعث از بین رفتن ارزیابی های انباشته شده منفی قبلی شود اما مهم این است که تمرکز خود را روی افزایش سیگنال های مثبت یا احساسات مثبت مرتبط با خود کنید. مهم نیست چقدر طرف مقابل نسبت به تصمیم خود مطمئن است، زیرا هرچقدر هم که از تصمیم جدایی خود مطمئن باشد این تصمیم بر اساس احساسات منفی می باشد که به مرور زمان انباشته شده است.

در نتیجه اگر احساسات وی تغییر کند پس تصمیم وی نیز تغییر می کند. به همین دلیل است که باید هم از اشتباهاتی که منجر به افزایش ارزیابی منفی می شود پرهیز کنید و هم همزمان روی افزایش ارزیابی مثبت تمرکز کنید.(نگاه کنید به مقاله ۱۱ باور غلط که بعد از کات کردن باعث اشتباهات بیشتر می شود)

ایجاد ارزیابی مثبت پس از جدایی

هوشمندانه تر این است که قبل از شروع یک رابطه عاطفی و یا حداقل وقتی یک رابطه عاطفی را آغاز می کنیم برای یادگیری نشانه های تاثیر گذار در ارزیابی مثبت ضمیر ناخودآگاه که منجر به احساسات مثبت می شود اطلاعات بدست آورده و مهارت های ارتباطی لازم را بدست بیاورید. در نتیجه دیگر احتمال اینکه رابطه شما به جدایی یا طلاق منجر شود بسیار کم خواهد شد و نیازی به آشتی بعد از جدایی یا پس از طلاق نخواهید داشت.

به هر حال اگر قبلا با این مهارت ها آشنا نشده اید همچنان اقداماتی است که می تواند به افزایش نشانه ها و ارزیابی مثبت در ضمیر ناخودآگاه برای ایجاد احساسات مثبت کمک کند و باعث آشتی بعد از جدایی یا طلاق شود. اما این اقدامات به صبر، حوصله و خونسردی نیاز دارد و مهمتر از همه قدرت و اعتماد به نفس.

وقتی پایان جدایی اعلام می شود پاسخ شما باید به صورتی باشد که باعث مخالفت طرف مقابل نشود زیرا مخالفت وی می تواند باعث مرور ویژگی های منفی رابطه و در نتیجه تقویت ارزیابی منفی شود. شما می توانید در حالی که با وی موافقت می کنید حتی اگر درخواست جدایی می کند، پیغام های تقویت کننده ارزیابی مثبت را نیز ارسال کنید. برای مثال وقتی می گویید من می پذیرم که تو دیگر مثل سابق عاشق من نیستی باعث می شوید اولا وی دیگر نیازی به اثبات چیزی به شما نداشته باشد و دوما باعث فعال شدن نشانه های مثبت مرتبط با عشق می شوید. زیرا برای ضمیر ناخودآگاه فرق ندارد که شما از چه فعلی استفاده می کنید، در هر صورت پیغام ها و نشانه ها و احساسات مرتبط با کلمات را فعال می کند.

برای مثال اگر من به شما بگویم به فیل صورتی بالای درخت فکر نکنید اولین چیزی که به ذهن شما می رسد دقیقا یک فیل صورتی بالای درخت است. دلیل این موضوع این است که ضمیر ناخودآگاه قدرت پردازش منفی ندارد و پیغام مرتبط با هر چیزی که با آن مواجه شود را فعال می کند. به همین دلیل است که شما می توانید همزمان که با طرف مقابل موافقت می کنید، سیگنال ها یا پیغام های مثبت مرتبط را نیز ارسال کنید.(همچنین نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

پیام های آشتی جویانه پس از جدایی

نه فقط زمانی که پایان رابطه اعلام می شود بلکه پس از آن نیز می توانید پیام های هوشمندانه ای ارسال کنید که منجر به افزایش ارزیابی و احساسات مثبت در طرف مقابل می شود و در نتیجه منجر به آشتی و بازگشت وی به ارتباط با شما خواهد شد. همچنین در صورتی که دیدار بعد از جدایی صورت بگیرد نیز می توانید از این فرصت برای تقویت سیگنال ها و ارزیابی مثبت استفاده کنید.

البته باید دقت کنید که پیام های شما حتما طبق بازه های زمانی مشخص باشد و بین هر پیام فاصله ای را در نظر بگیرید. فاصله مناسب بین ارسال هر پیام باعث می شود سیگنال ها یا نشانه های مثبت جدید با پیغام های مثبت قبلی انباشته شده و در نتیجه پیغام یا احساس مرتبط نهایی تقویت می شود. همچنین می توانید بدون اینکه هیچ پیام یا تماسی برقرار کنید از تکنیک های تاثیرگذاری از راه دور استفاده کنید که در کتاب بازگشت به عشق و ازدواج توضیح داده ام.

به هر حال نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که تصمیمات و انتخاب های ما بسیاری اوقات تحت تاثیر امیال، احساسات و پیغام های ناخودآگاهی است که خود از آن خبر نداریم و هر گونه تغییر در این احساسات یا پیغام های پنهان می تواند تصمیمات را نیز تغییر دهد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

نوین بینش یک وبسایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. کتاب بازگشت به عشق و ازدواج نوشته شاهین زند با تضمین بازگشت وجه برای اولین بار در نوین بینش منتشر شده است. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در پیج اینستاگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینشصفحه اینستاگرام شاهین زند

بیشتر بخوانید:

چرا مرد عاشق دوری می کند؟

تست احتمال بازگشت به رابطه

چگونه دلبری کنیم؟

چرا بازگشت به رابطه پس از جدایی ساده است اما کافی نیست

معجزه واقعی برای بازگشت معشوق

دوره بازگشت به رابطه پس از جدایی به همراه پشتیبانی

۸ روش منحصر به فرد در متقاعد کردن دیگران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *