در انتخاب بین دو خواستگار همزمان دو دل مانده ام

در انتخاب بین دو خواستگار همزمان دو دل مانده ام

دو خواستگار همزمان دارم و از هردو آن ها خوشم آمده است!

شاید این عنوان برای بعضی از افراد عجیب و کمی خنده دار به نظر برسد اما بهتر است بدانید که این مسئله بین دخترها بسیار رایج شده است و من پیام های زیادی در این باره از مراجعه کننده ها دریافت می کنم. اگر همزمان به دو فرد متفاوت علاقه پیدا کرده و در انتخاب یکی از آن ها ناتوان باشید به احتمال زیاد دچار سردرگمی و شرمساری خواهید شد.

اما جای نگرانی نیست! موارد زیر تصویر واضح و روشنی از احساسات شما در این مسئله به شما خواهند داد. پس با من همراه باشید.

چرا در انتخاب فرد مورد علاقه تان دچار تردید می شوید؟

اگر عشق شما به فردی ناشی از اعتیاد عاطفی ( یعنی عشق براساس اعتیاد به عشق نه بر اساس علاقه به طرف مقابل) شکل گرفته باشد می توان گفت این فرد سازگاری و مطابقت خوبی با معیارهای شما نخواهد داشت.

تحت تاثیر اعتیاد عاطفی بسیاری از معیارهای مهم به صورت ناخواسته فراموش می شوند در نتیجه پس از مدتی خود را در رابطه ی عاطفی با کسی میبینید که هیچ علاقه ای نسبت به او احساس نمی کنید.

اگر در این زمان با فردی رو به رو شوید که با معیارهای ضمیر ناخوداگاه شما مطابقت و سازگاری دلخواه و مورد نظرتان را نشان دهد به احتمال خیلی زیاد به او علاقه مند شده و در نتیجه تصور می کنید همزمان عاشق دو نفر شده اید.

درواقع می توان گفت اعتیاد عاطفی برای مدتی چشم شما را کور می کند و باعث می شود به فردی علاقه پیدا کنید که به ندرت با معیارهایتان سازگار است.

البته اعتیاد عاطفی تنها دلیل علاقه ی همزمان به دو فرد متفاوت و سردرگمی بین آن ها نیست. ممکن است بین دو مورد از افرادی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهند هر دو با معیارهایتان مطابقت نشان داده و به همین دلیل تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آن ها برای شما دشوار خواهد بود.

تا زمانی که شناخت شما نسبت به این دو فرد یک آشنایی ساده و کوتاه باشد علاقه مند شدن به هر دو آن ها چیز عجیبی نخواهد بود اما وقتی خوب آن ها را بشناسید متوجه خواهید شد که یکی از آن ها سازگاری و مطابقت بیشتری با شما نشان می دهد.

اگر با وجود شناخت کافی از هردو، بازهم در تصمیم گیری برای انتخاب یکی از آن ها خود را ناتوان و سردرگم یافتید بهتر است این سوال را از خود بپرسید که به کدام یک واقعا علاقه دارید؟

زیرا در این مورد ممکن است با این تصور که به هر دو آن ها علاقه مند هستید خودتان را گول بزنید اما در حقیقت یکی از آن هاست که واقعا شما را به خود جذب کرده و علاقه به دیگری ناشی از اعتیاد عاطفی می باشد.(نگاه کنید به ترک اعتیاد به عشق)

سردرگمی و نابسامانی ذهنی دشمن شماست!

اگر بین دو مورد از خواستگار های خود دچار سردرگمی شوید به احتمال زیاد هیچ کدام برای شما مورد قبول نخواهند بود. ممکن است با بعضی از معیارهایتان مطابقت نشان دهند اما احتمالا این موارد برای انتخاب آن ها به عنوان همسر آینده کافی نیستند.

فرض  کنید 100 مورد در الگوی عشق شما وجود داشته باشد. در چنین موردی اگر فردی با مثلا 65 مورد از آن ها مطابقت نشان دهد به او علاقه مند خواهید شد. اکنون تصور کنید دو خواستگار هم زمان برای شما وجود دارد که یکی از آن ها با 65 مورد از معیارهایتان و دیگری با 68 مورد از آن ها سازگار است. انتخاب بین این دو نفر در چنین شرایطی بسیار دشوار خواهد بود.

راه حل چیست؟

برای حل این مسئله شما باشد منتظر فردی باشید که سازگاری و مطابقت بیشتری با معیارهایتان نشان دهد؛ مثلا کسی که با 90 مورد در الگوی عشقتان همخوانی داشته باشد. در این مورد اگر فرد دیگری را ملاقات کنید که با 95 مورد از موارد الگوی عشقتان مطابقت نشان داد تفاوت زیادی برای شما نخواهد داشت اما اگر کسی را که با 65 مورد مطابقت نشان دهد انتخاب کنید و بعد از آن با فردی رو به رو شوید که با 95 مورد مطابق است، زندگیتان کمی دچار مشکل خواهد شد.

چرا عاشق می شویم؟

برای درک بهتر مطالب بالا لازم است این نکته را یادآور شوم که بر اساس روانشناسی عشق تجربیات گذشته ی هر فرد لیستی از موارد مهمی که باید در شریک زندگی آینده اش وجود داشته باشد در ذهن او ایجاد می کند. این لیست الگوی عشق ضمیر ناخودآگاه نام دارد.(نگاه کنید به چرا عاشق می شویم(بر اساس روانشناسی عشق))

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج

راه هایی برای جذب خواستگار

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

جذب مرد مناسب برای ازدواج