شناخت شخصیت دیگران

شناخت شخصیت دیگران

برخلاف آنچه که تصور می کنید شناخت شخصیت دیگران به راحتی و تنها با درنظر گرفتن چندین اصل ساده در رفتار آن ها امکان پذیر است. اگر بتوانید کارها و فعالیت های روزمره ی کوچکی را که معمولا از دید دیگران پنهان می ماند در طرف مقابل خود در نظر بگیرید شخصیت و ویژگی های رفتاری او تا حدودی برای شما آشکار خواهد شد.

شناخت شخصیت دیگران با در نظر گرفتن رفتارها

رفتارهای ساده ی روزمره افراد می توانند بازتاب بسیار خوبی از شخصیت آن ها باشند. به مثال های زیر توجه کنید:

فردی را در نظر بگیرید که پرش از ارتفاع با چتر نجات از تفریحات مورد علاقه اش باشد. درواقع وجود این علاقه در این فرد نشان می دهد که او هیچ ترسی از ریسک و خطر کردن ندارد حتی اگر خطر امنیت جانی او را تهدید کند. چنین فردی می تواند در زندگی تصمیمات بزرگ و مهمی بگیرد زیرا او شجاعت زیادی دارد و به راحتی می تواند موقعیت جدیدی را برای خود رقم بزند.

در مقابل فردی را در نظر بگیرید که همیشه از یک فروشگاه خاص خرید می کند. او همچنین وسایل مورد نیاز خود را از بین محصولاتی انتخاب می کند که تاکنون از آن ها استفاده می کرده و هیچ محصول جدید را امتحان نمی کند. این رفتار او نشان می دهد که این فرد نسبت به تغییرات مقاوم بوده و از آن ها می ترسد. چنین فردی به سختی می تواند خود را با موقعیت جدید سازگار کند.

همانطور که می بینید در نظر گرفتن رفتارهای روزمره و علایق دیگران به شما کمک می کند تا حدود زیادی در مورد شخصیت آن ها آگاهی پیدا کنید.

اهمیت شناخت شخصیت دیگران

شناخت شخصیت دیگران به شما کمک می کند با توجه به در نظر گرفتن ویژگی های رفتاری در هر فرد بتوانید ارتباط موثرتری با او بر قرار کنید. همچنین اگر شناخت خوبی نسبت به شخصیت دیگران داشته باشید تفاوت های او را با دیگران بهتر درک خواهید کرد و در نتیجه رفتار منحصر به فردی از خود نشان می دهید. این رفتار منحصر به فرد باعث جلوگیری از ایجاد کشمکش ها خواهد شد و ارتباط لذت بخش تری را با دیگران برای شما رقم می زند.

به طور کلی می توان گفت شناخت شخصیت دیگران به شما کمک می کند مورد قبول دیگران بوده و تاثیر مثبتی در ارتباط با آن ها داشته باشید.

تاثیر شخصیت شناسی در عاشق کردن

شخصیت شناسی نه تنها باعث بهبود روابط می شود بلکه نقش مهمی در عاشق کردن دیگران ایفا می کند. همانطور که در مقاله ی “روانشناسی عشق” توضیح دادم  در ضمیر ناخودآگاه هر فرد با توجه به نیازهای ارضا نشده ی او معیارهایی برای انتخاب شریک زندگی آینده اش شکل می گیرد. با شناخت این نیازها و ارضای آن ها می توان هر فردی را عاشق خود کرد.

برای اینکه شخصی را عاشق خود کنید باید ترس ها و نیازهای او را بشناسید و به او نشان دهید که در برطرف کردن نیازها و رو به رو شدن با ترس هایش در کنار او هستید.

فرض کنید فردی در کودکی از کمبود محبت رنج برده باشد. به احتمال زیاد محبت به یکی از نیازهای او تبدیل می شود. با شناخت شخصیت این فرد می توان به این نیاز پی برد و اگر بتوانید به شرط ثابت بودن موارد دیگر به او محبت کرده و نیازهایش را برطرف کنید به سادگی عاشق شما خواهد شد.

نویسنده: فاروق رضوان مترجم: شاهین زند

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

بله می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصیت دیگران را تحلیل کنم

شناخت شخصیت از طریق راه رفتن

شناخت شخصیت دیگران از طریق زبان بدن

شناخت شخصیت از طرق کف دست

چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy