چرا دلتنگ میشویم

چرا دلتنگ میشویم

چرا ناگهان دلتنگ یک فرد خاص می شویم

تا کنون پیش آمده ناگهان دلتنگ فردی شوید که مدت ها پیش با او در ارتباط بوده اید؟

یا احساس کنید نیاز دارید با فردی تماس برقرار کنید که مدت ها با او تماسی نداشته اید؟

یکی از مهم ترین عواملی که ما انسان ها را به انجام کاری ترغیب می کند نیازهایمان است. اگر احساس تشنگی کنید ترغیب می شوید که آب بنوشید یا اگر احساس گرسنگی کنید ترغیب می شوید که غذا بخورید. اما آیا اگر تشنه باشید و یک لیوان بزرگ آب بنوشید دیگر هیچ وقت احساس تشنگی نخواهید کرد؟

البته که بازهم احساس تشنگی به سراغ شما می آید. زیرا نیاز شما موقتا برطرف شده است. نیازهای دیگری مانند نیازهای فیزیکی وجود دارند که باید به طور مداوم ارضا شوند. این نیازها نیازهای روانی نام دارند.

نیاز های روانی در طول زمان و حتی در طول یک روز تغییر می کنند. این تغییرات به دلایل بسیار زیادی رخ می دهند. در این مقاله بخشی از آن ها را برای شما شرح می دهم.

احساسات: احساسات می توانند نیازهای روانی شما را تغییر دهند. مثلا اگر ناگهان احساس تنهایی کردید نیاز به برقراری تماس با یک دوست پیدا خواهید کرد.

انگیزه ها: انگیزه ها مغز شما را در جهت برآوره کردن نیازهایتان هدایت می کند. مثلا اگر احساس کسلی و بی حوصلگی کنید مغزتان تلاش می کند تا شما را در جهت انجام یک فعالیت جدید ترغیب و تشویق کند. این نوع فعالیت مغز باعث می شود که شما برای تجربه ی فعالیتی جدید و متفاوت دلتنگ فردی خاص شوید.

تجربیات: تجربیات جدید نیز می توانند باعث ایجاد تغییر ناگهانی در نیازهای روانی شما شوند.

ناگهان یک شخص ذهنم را درگیر می کند

دلیل اینکه ناگهان در لحظه ای خاص دلتنگ یک شخص خاص می شوید این است که در آن لحظه احساس نیازی وجود شما را فرا گرفته که تنها همان شخص توانایی برآورده کردن آن را داشته است.

دوستی را در نظر بگیرید که بسیار پرشور و شوخ طبع بوده است. اگر مدت ها او را ملاقات نکنید و احساس بدی به شما دست دهد به احتمال زیاد دلتنگ او خواهید شد.

پیشتر هم توضیح دادم که اگر شخصی باعث شود به وجود آمدن تجربه ی بدی در زندگی شما شود بعد از آن از همه ی افرادی که حتی به این فرد شباهت ظاهری داشته باشند دوری خواهید کرد.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم تغییر در نیاز ها تنها بر اثر تغییر موقعیت صورت نمی گیرد بلکه افکار، حساسیت ها و احساسات شما نیز می تواند باعث تغییر نیازهایتان شود.

این بدان معنی است که فکر کردن به یک موقعیت یا مسئله ی خاص باعث می شود که نسبت به فردی خاص احساس دلتنگی کنید. درواقع این احساس دلتنگی شما به این دلیل نیست که او منحصر به فرد یا نیمه ی گمشده ی شما بوده بلکه این نیازهایتان است که باعث ایجاد این دلتنگی شده است. تا زمانی که نتوانید راه دیگری برای ارضای نیازهایتان پیدا کنید دلتنگ این فرد خواهید بود.

به عبارت دیگر اگر بتوانید نیازهایتان را از راه دیگری برآورده کنید دیگر دلتنگ نمی شوید و با او تماس برقرار نمی کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی

فراموش کردن عشق نافرجام