آیا عشق کافی است

همانطور که در مقالات قبلی توضیح داده ام عاشق شدن دیگران تحت تاثیر الگوی عشق آنان می باشد؛ الگویی که بر اساس تجربیات متفاوت فرد در مراحل مختلف زندگی دستخوش تغییر می گردد.

ولی آیا می­دانید برخی از مردم شرطی بسیار عجیب در الگوی عشقشان دارند که حتما باید در کنار سایر شروط تحقق یابد؟ شرطشان این است که به خاطر زخمم عاشقم باش؛ وگرنه عاشقت نخواهم بود. عجیب به نظر می آید، اینطور نیست؟

آیا می شود فردی به نظرمان خوب باشد ولی به وی بی اعتنا باشیم چون نوع احساس عشقی که از وی دریافت می کنیم مورد پسندمان نیست؟

نگران نباشید، در ادامه همه چیز را به روشنی برایتان توضیح می دهم.

 

چرا عشق کافی نیست

برخلاف فیلم ها و کتاب های عاشقانه ای که احتمالا تا کنون مشاهده یا مطالعه کرده اید، احساس عشق به تنهایی نمی تواند کافی باشد. شیدا و سارا هر دو مجردند. شیدا همیشه تصور می کرد که جذاب نیست و هیچگاه از وضع ظاهری­اش راضی نبود اما سارا مشکل دیگری داشت؛ او در حالی که بسیار جذاب بود و به این موضوع نیز آگاهی داشت همیشه از خود می پرسید آیا ارزش او چیزی فراتر از ظاهر فیزیکی اش است یا خیر.

هر دو زخم های احساسی داشتند و چون این زخم ها برایشان فاجعه وار بود الگوی عشق­شان را به گونه ای تغییر دادند که فقط به دنبال عشق نبودند؛ بلکه به دنبال نوعی عشق بودند که به التیام زخم هایشان نیز کمک می کرد.

همه چیز برای شیدا عشق نبود، بلکه می خواست کسی عاشقش شود که ظاهرش ­برای او زیبا باشد. از طرف دیگر سارا کسی را که فقط به خاطر ظاهر عاشقش بود نمی پذیرفت و به دنبال مردی بود که او را به خاطر همان چیزی که هست بخواهد. (برای مطالعات بیشتر مراجعه کنید به: چگونه کسی که به ما علاقه ای ندارد را جذب خود کنیم)

از نظر شیدا مردی جذاب خواهد بود که از همان ابتدا به او علاقه مند باشد نه پس از شناخت بیشتر. البته خودش نمی دانست که منظورش عشق در نگاه اول است.

بر خلاف شیدا، سارا به مردی علاقه مند می شود که ابتدا به عنوان دوست به او نزدیک شود و پس از شناخت بیشتر علاقه اش را ابراز کند؛ فردی که بدون شناخت به او ابراز علاقه کند برای او جذابیتی نخواهد داشت.

عشق و زخم های روانی

در کتابم به نام “چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم” اشاره کردم هدف برخی افراد تنها این نیست که کسی عشقش را به آن ها ابراز کند؛ بلکه آن ها می خواهند فرد به گونه ای عاشقشان شود که مرهمی برای زخم های کهنه­شان باشد.

بر اساس این اطلاعات، اگر به سارا علاقه مندید باید راه مشخصی را پی بگیرید و اگر به شیدا علاقه دارید باید استراتژی خودتان را کاملا تغییر دهید.

همانطور که همیشه اشاره کرده ام شناخت شخصیت هر فرد، کلیدی است برای عاشق کردن وی و حال که این واقعیات را می دانید مطمئن هستم متوجه اهمیت شناخت شخصیت افراد شده اید و این موضوع برایتان روشن شده است.

عشق مانند دو قطعه ­ی پازل می ماند که باید مناسب یکدیگر باشند؛ پس اگر می خواهید هر دو قطعه با هم جور در بیایند، پیش از اینکه یک قطعه را به شکل تصادفی در کنار قطعه ی دیگر قرار دهید باید قطعه ی مقابل را دقیقا بشناسید.

کتاب “چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم” توسط وب سایت نوین بینش منتشر شده است؛ این کتاب به شکل قابل توجهی این احتمال را که کسی عاشقتان شود افزایش خواهد داد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. اطلاعاتی که به زبانی ساده و روان نوشته شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

عشق و برطرف کردن نیازهای روانی

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

راهنمای نهایی برای بازگرداندن عشق از دست رفته

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy