جذابیت بین فردی

جذابیت بین فردی به جذابیتی گفته می شود که بین افراد مختلف وجود داشته باشد و منجر به ایجاد یک رابطه ی عاشقانه و یا دوستی معلمولی شود. جذابیت بین فردی تنها در مورد جذابیتی که بین جنسیت ها مختلف رخ می دهد صحبت نمی کند بلکه حتی دلایلی که باعث می شود بعضی مردم با یکدیگر دوست شوند نیز بررسی می کند.

با آشنایی با مبحث جذابیت بین فردی می توانید بفهمید چرا فقط این دوستان خاص را دارید و با افراد دیگر رابطه ی دوستانه برقرار نمی کنید.

شباهت و جذابیت بین فردی

مردم به کسانی جذب می شوند که به آنها شباهت داشته باشند؛ یعنی ارزش ها، باور ها، زمینه و علایق مشترکی داشته باشند. دلیل این موضوع این است که انسان ها همیشه علاقه دارند به کسانی نزدیک شوند که در کنار آنها احساس راحتی می کنند.

اگر یکی از دوستان شما ارزشها و باور های غیر مشابهی با شما داشته باشد ممکن است وقتی در کنار او هستید احساس خوبی نداشته باشید و در نتیجه دوستی با وی جذابیتی برای تان نخواهد داشت ( نگاه کنید به آیا شباهت ها همدیگر را جذب می کنند).

شباهت ها همدیگر را جذب می کنند و این موضوع در مورد ارتباطات بین فردی نیز صدق می کند. مردم تمایل دارند کسانی را برای دوستی پیدا کنند که به آنها شبیه هستند چرا که با اشخاص آشنا احساس راحت تری دارند تا افرادی که نمی شناسند.

این موضوع توضیح می دهد که چرا وقتی زمان زیادی را هر روز با کسی می گذرانید تبدیل به دوست ما می شود ( مثلا هم اتاقی تان، یا همکارتان ). هرچه زمان بیشتری را با شخصی بگذرانید بیشتر احتمال دارد با آن شخص ارتباط دوستانه برقرار کنید.

تمایل به احساس امنیت وقتی در کنار شخصی هستید تاثیر بسزایی در انتخاب ارتباطات شما چه دوستی معمولی چه دوستی عاشقانه می گذارد.

در کتابم به نام ” چگونه دیگران را عاشق خود کنیمبه تکنیک های فروانی اشاره کرده ام که در مورد همین مباحث صحبت کرده است. مثلا با متقاعد کردن ذهن ناخودآگاه یک نفر به اینکه شباهت ها زیادی بین شما و او وجود دارد می توانید شانس عاشق کردن دیگران را افزایش دهید.

خیلی مهم است که ذهن ناخودآگاه آن شخص را متقاعد کنید و نه خودآگاه، زیرا نباید بفهمد که قصد دارید او را متقاعد به باور موضوعی کنید. اگر متوجه ی این موضوع نشود، خود به این نتیجه می رسد که به شما شبیه است که تاثیر بسیار بیشتری دارد.

جذابیت جسمانی

محققین متوجه شده اند که جذابیت جسمی نقش مهمی در روابط دوستانه بر قرار می کند؛ حتی روابط دوستانه ی کسانی که از یک جنس هستند. مردم اغلب تمایل دارند به سمت کسانی بروند که از لحاظ فیزیکی جذابیت دارند حتی اگر از یک جنس باشند.

این اتفاق به این دلیل روی می دهد که افراد خوش قیافه و بسیار جذاب با ارسال پیامی به همه می گویند که قهرمان هستند. استاندارد های زیبایی در کشور های گوناگون متفاوت است، اگرچه با توجه به جهانی شدن و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات فکر می کنم می توان استاندارهای جهانی نیز تعریف کرد ( نگاه کنید به آیا بدون زیبایی هم می توان شخصی را عاشق کرد).

کسانی که تصور منفی نسبت به خود دارند، قطعا دوستانی انتخاب می کنند که به نظر جذاب و خوش سیما باشند و حتی ممکن است از کسانی که به نظرشان ضعیف هستند دوری کنند.

نقش منفعت و ضرر در انتخاب دوست

یکی از مهمترین عواملی که ذهن شما برای پیدا کردن دوست به دنبالش می باشد مقدار منفعتی است که از آن دوست آیدتان می شود. تا به حال شده است که با شخصی که قبلا نمی شناختید ملاقات کنید و بعد از مدت کمی تصمیم بگیرید به او نزدیک تر شوید؟

دلیل این اتفاق این است که ذهن تان متوجه می شود نزدیک شدن به این شخص می تواند فواید بسیاری برایتان داشته باشد.

همین اتقاق وقتی تصمیم می گیرید به شخصی نزدیک نشوید نیز ممکن است رخ دهد. این اتفاق این بار به این دلیل است که ذهن شما متوجه می شود نزدیک شدن به این شخص ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی می باشد.  کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و یا هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

بله، می خواهم بدانم چگونه دیگران را می توان به خود جذب کرد

آیا راهی وجود دارد که بتوانیم جذاب تر شویم

می خواهم در مورد متقاعد کردن دیگران بیشتر بدانم

چگونه می توانیم بفهمیم شخصی جذب ما شده است

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy