چرا زندگی مجردی گاهی مفید است

  1. واقعیت را می بینید

 اغلب مردم برای اینکه حواسشان را پرت کنند و از مشکلات واقعی زندگی فرار کنند وارد یک رابطه می شوند. اما پس از مدتی مشکلات آنان دوباره خود را نشان می دهد چرا که هنوز حل نشده اند. چنین افرادی وقتی در یک رابطه هستند متوجه ی مشکلات اصلی خود نمی شوند و به همین دلیل نمی توانند تنها و مجرد بودن را تحمل کنند.

  1. متوجه خواهید شد واقعا چه چیزی در زندگی می خواهید

وقتی داشتن یک رابطه به یک هدف تبدیل شود اهداف دیگر زندگی خود را فراموش می کنید. در نتیجه وقتی وارد یک رابطه شدید متوجه می شوید چقدر از اهداف خود دور شده اید؛ موضوعی که می تواند بسیار ناامید کننده باشد.

  1. محکم می شوید

وقتی به تنهایی با مشکلات زندگی رو به رو شوید ورزیده تر خواهید شد، بیشتر به خود متکی می شوید و می توانید از لحاظ احساسی خود را قوی کنید.

  1. دلیل جدایی ها را بهتر درک می کنید

زمانی که وقت کافی داشته باشید که از دور به رابطه های دیگران نگاه کنید بهتر دلیل جدایی ها را درک خواهید کرد. این تجربه به شما کمک می کند رابطه ی بهتر و سالم تری ایجاد کنید؛ وقتی زمان مناسب آن فرا برسد.

  1. فرصت های بهتری پیدا خواهید کرد

کسانی که تنها بودن را نمی توانند تحمل کنند معمولاً از اولین فرصتی که بدست می آورند استفاده می کنند و رابطه ی خود را شروع می کنند؛ در نتیجه فرصت های بهتر را از دست می دهند. با صبر کردن می توانید به آنچیزی که واقعا لیاقتش را دارید برسید و شانس پیدا کردن یک شریک بهتر برای زندگی خود را از دست ندهید.

  1. به اندازه ی کافی زمان خواهید داشت

می خواهید مسافرت کنید؟ کتاب مهمی وجود دارد که می خواهید مطالعه کنید؟ می خواهید ادامه ی تحصیل دهید؟ وقتی تنها باشید وقتی آزاد بیشتری خواهید داشت که هر کاری خواستید انجام دهید بدون اینکه کسی به شما ایراد بگیرد.

  1. نیاز های واقعی خود را می شناسید

وقتی انسان ها از یک رابطه وارد یک رابطه ی دیگر می شوند نمی توانند با خودشان ارتباط درستی ایجاد کنند و در نتیجه متوجه ی نیاز های واقعی خود نمی شوند. وقتی تنها و مجرد باشید زمان کافی در اختیار دارید تا به چیزهایی که واقعا از یک رابطه می خواهید فکر کنید و شانس پیدا کردن یک فرد بهتر را در زندگی خود افزایش دهید.

نکته ی مهم

این مقاله از شما نمی خواهد مجرد باشید بلکه از شما می خواهد زمانی را برای خود تعیین کنید. اگر اعتیاد به عشق دارید ( کسانی که به عشق اعتیاد دارند و نمی توانند بدون یک رابطه زندگی خود را سپری کنند) باید استراحت کوتاهی به خود دهید و به این موضوع فکر کنید که چرا زندگی شما انقدر غیر قابل تحمل است که به کسی برای پرت کردن حواس خود نیاز دارید.

اعتقاداتی که می گویند ” زندگی بدون یک رابطه ی خوب معنی ندارد” یک مکانسیم دفاعی هستند؛ مکانیسمی که ذهن شما از آن استفاده می کند تا شما را از فکر کردن به مشکلات اصلی زندگی دور کند؛ یعنی فکر کردن به این موضوع که یک چیزی در زندگی شما درست نیست.

رابطه ها اگر به طور صحیح ایجاد نشوند مثل مواد مخدر هستند. رابطه ی سالم رابطه ای است که به شما کمک می کند بهتر شوید و خود را بهبود دهید نه رابطه ای که شما را از مشکلات اصلی دور کند. به عبارت دیگر نباید به این دلیل که نمی توانید زندگی خود را بدون شخصی سپری کنید وارد یک رابطه شوید.

دیگر نگران کم بودن فرصت های خود نباشید کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم به شما می آموزد چگونه رابطه ی خود را شروع کرده و سپس طرف مقابل خود را عاشق خود کنید. بدون توجه به ظاهر و ثروت خود شما می توانید شریک دلدادگی خود را همیشه و هر زمان انتخاب کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق است برای اطلاعات بیشتر به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید . کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

چرا تغییر کرد فکر می کردم دوستم دارم

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

راهنمایی نهایی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy