روابط دختر و پسر در اروپا

روابط دختر و پسر در اروپا

در بحث روانشناسی روابط دختر و پسر اشاره کردم که این روابط با هدف خوش گذرانی و ارضای نیازها (اهدافی به دور از ازدواج) در جوامع غربی بسیار رایج است.

از آنجایی که انتشار فیلم ها و سریال های غربی در کشور ما رواج پیدا کرده و نطر درصد زیادی از جوانان را به خود جلب کرده است لازم افکار جدیدی نسبت به این نوع روابط دربین جوانان کشور ما در حال شیوع بوده و در حال فراگیر شدن است بنابراین لازم دانستم در مورد روابط دختر و پسر در جوامع غربی توضیح دهم.

سنت و قداست ازدواج در جوامع غربی مانند جامعه ی ما که بر اساس قوانین دینی و اسلامی بنا شده است در بین مردم شکل نگرفته است. درواقع مردم در جوامع غربی کمتر زیر بار تعهد و مسولیت های ازدواج می روند. البته خوب بودن یا بد بودن این مسئله جای بحث دارد و در این مقاله نمی گنجد اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فرهنگ مردم در جوامع غربی و اروپایی با فرهنگ جامعه ی ما تفاوت چشم گیری دارد و اصلا قابل مقایسه نیست.

در ادامه این نکته را اضافه می کنم که زیر پا گذاشتن فرهنگ و ارزش های اجتماعی و پیروی از یک فرهنگ دیگر امر کاملا غیر اخلاقی و غیر قابل قبول بوده و نباید اجازه دهید فرهنگ به تصویر کشیده شده در رسانه های غربی ( چه درست و چه غلط ) شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

روابط دختر و پسر در کشورهای غربی

اجازه دهید کمی بپردازیم به روابط دختر و پسر در کشور های غربی!

نشریه آمریکایی “ایدرز دایجست” درباره ی روابط پیش از ازدواج دختران و پسران می نویسد:”هرساله ۳۵۰ هزار دختر نوجوان امریکایی در سنین ۱۵ تا ۱۹ سال دوره ی دبیرستان به سبب ارتباط های نامشروع، آبستن شده و فرزندان غیر قانونی خود را به دنیا می آورند…. این دختران با رؤیاهایی چون ازدواج با دوست پسرشان، اتمام تحصیلات، شروع یک زندگی ایده آل و دست یابی به یک شغل مناسب،‌ به این ارتباط غیر قانونی روی می آورند. اما بسیار زود پرده های سراب گونه ی این توهمات به کنار رفته و واقعیت زندگی روی خود را نشان می دهد و متأسفانه، این بیداری درست در زمانی به دست می آید که این دختران نوجوان دیگر شانسی برای برخورداری از یک زندگی سالم و ایده آل ندارند.”
این روزنامه در ادامه علت بروز این نابهنجاری‌های جنسی را روابط آزاد دختر و پسر در مدارس دانسته، طی گفتگویی با تعدادی از این دختران، به نقل از یکی از آنان می‌نویسد:
“ای کاش زمان به عقب بر می گشت! ای کاش به عنوان عضوی از خانواده در میان والدینم جای داشتم. ای کاش هنگامی که زمینه های ایجاد یک ارتباط نامشروع برایم فراهم شده بود، کمی هم به زندگی آینده ام می اندیشیدم و این گونه به پایان خط نمی رسیدم”

همانطور که ملاحظه کردید اثرات مخرب روابط نامشروع دختر و پسر در جوامع غربی نیز به چشم خورده و تبدیل به یکی از معضلات اجتماعی شده است. تنها تفاوتی که بین جامعه ی ما و جامعه ی غربی در این مسئله وجود دارد این است که پذیرفتن این موضوع در جوامع غربی کمی ساده تر بوده و این به دلیل تفاوت های فرهنگی و هنجارهای اجتماعی بین جامعه ی ما و جوامع غربی  و اروپایی می باشد.

در نتیجه فریب رسانه ها را نخورید. رسانه ها تنها به دنبال کسب درآمد و افزایش سرمایه های خود بوده و برای اینکار از موضوعاتی استفاده می کنند که برای شما جذاب به نظر برسد غافل از اینکه این مسئله ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بار بیاورد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دوستی با دختر در دانشگاه

دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

راه ها جذب پسر مورد علاقه در دانشگاه

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج