چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

چه چیزی باعث می شود دخترها و پسرها برای یکدیگر جذاب به نظر برسند؟

و چرا فردی یک شخص دیگر را بسیار خاص و جذاب می بیند؟

برخلاف باورهای رایج جذب شدن و گرایش افراد نسبت به یکدیگر مسئله ای ماورایی و غیر قابل درک نیست اما قوانین مشخصی وجود دارند که فرآیند آن را اداره می کنند. با اینکه افراد با شیوه های یکسان و مشخصی به یکدیگر جذب می شوند اما دلایل آن ها برای این گرایش کاملا متفاوت است.

در این مقاله به شما توضیح می دهم چرا دختر ها و پسرها به یکدیگر جذب شده و باهم دوست می شوند. سپس می توانید از این اطلاعات برای افزایش جذابیت های خود استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید رابطه ای صحیح است که با هدف ازدواج و به منظور آشنایی صورت بگیرد. پس اگر هدف شما آشنایی و ازدواج نیستید قطعا با آسیب های جدی رو به رو خواهید شد و بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

دلایل گرایش دخترها و پسرها به یکدیگر

جذابیت های ظاهری: اولین عاملی که افراد را به یکدیگر جذب می کند جذابیت های ظاهری آن هاست. در واقع ظاهر به تنهایی عامل جذب شدن محسوب نمی شود بلکه درگاهی برای ادامه ی آشنایی و برقراری رابطه می باشد. بیشتر پسرها در ابتدا به ظاهر یک دختر جذب شده و برای آشنایی بیشتر به سمت او می روند. بر خلاف تصورات رایج افراد حتی اگر خودشان از ظاهر بسیار خوبی برخوردار باشند اولویت یکسانی به جذابیت های ظاهری نمی دهند. هر فرد الگوی جذابیت منحصر به فردی دارد که مواردی از جمله جذابیت های ظاهری در آن جای می گیرد و این بستگی به میزان اهمیتی و ارزشی است که برای طرف مقابلش قائل شده باشد.

نزدیکی فیزیکی و جذابیت: دومین عامل گرایش افراد نسبت به یکدیگر نزدیکی فیزیکی است. تحقیقات نشان داده است مردم معمولا به کسانی جذب می شوند که اغلب آن ها را می بینند و یا در کنار آن ها زندگی می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده افراد تمایل دارند با فردی ازدواج کنند که در یک شهر زندگی کرده و نزدیک به هم باشند.

آشنایی: سومین و مهم ترین گرایش افراد به یکدیگر آشنایی است. مردم معمولا به افرادی جذب می شوند که او را بشناسند، آن ها را به یا خانواده شان بیندازد یا ویژگی های مشابه و مشترکی با آن ها داشته باشند. به همین دلیل است که نزدیکی فیزیکی جذابیت را افزایش می دهد. وقتی با فردی نزدیکی فیزیکی داشته باشید آشنایی شما با یکدیگر ببشتر شده و احتمال اینکه به او جذب شوید بیشتر خواهد بود.

فرهنگ و جذابیت: عامل دیگری که در جذب شدن دختر ها و پسرها به یکدیگر موثر واقع می شود فرهنگ است.  فرهنگی که هر فرد در معرض آن قرار می گیرد الگوی جذابیت او را تشکیل می دهد و ممکن است به ویژگی هایی اهمیت دهد که در یک فرهنگ دیگر اهمیتی نداشته باشد.

ویژگی های تکمیل کننده و جذابیت: قدرتمند ترین عامل تاثیر گذار بر گرایش افراد نسبت به یکدیگر ویژگی های تکمیل کننده است. هر فرد الگوی جذابیت خاص خود را دارد که بر اساس تجربیات گذشته اش در ذهن او شکل گرفته است. اگر موفق شوید خودتان را با الگوی جذابیت فردی تطبیق داده و به او نشان دهید تکمیل کننده ی کمبودهای او هستید به راحتی او را به خود جذب خواهید کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دوستی با دختر در دانشگاه

دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی

روابط دختر و پسر در اروپا

راه ها جذب پسر مورد علاقه در دانشگاه

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج