آیا ازدواج باعث خوشبختی می شود

چگونه همسر ایده ال پیدا کنیم؟

آیا درست است که بگوییم خوشبختی یعنی ازدواج؟

ایا درست است که بگوییم خوشبختی یعنی با عشقت ازدواج کنی؟

اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که چگونه همسر ایده ال پیدا کنیم زیرا تصور می کنید ازدواج به معنای خوشبختی است به شما توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

می خواهم همسر دلخواه خود را پیدا کنم

در حال گفت و گو با دوستم بودم که از من پرسید چگونه همسر ایده ال پیدا کنیم. این پرسش ذهن او را درگیر کرده بود زیرا به دنبال پیدا کردن همسر ایده ال بود. جمله ای که گفت اصلا عجیب نبود زیرا افراد بسیاری هستند که می خواهند همسر ایده ال خود را پیدا کنند اما وقتی وی گفت ” می خواهم با همسر ایده ال ازدواج کنم زیرا معتقدم خوشبختی یعنی ازدواج  واقعا شوکه شدم. همان لحظه بود که فهمیدم قرار است سخنرانی طولانی در مورد خوشبختی واقعی و ازدواج ارائه دهم!!

پیدا کردن عشق و همسر ایده ال کار خوبی است اما اگر می خواهید با اینکار احساس خوشحالی و خوشبختی بدست آوریدد پس باید به شما بگویم که یک جای کار در زندگی شما مشکل دارد زیرا اگر از لحاظ ذهنی در سلامت کامل باشید پس باید بدون داشتن یک رابطه نیز خوشخبت باشید و با ازدواج خوشبختی خود را به خوشبخت تر شدن ارتقا دهید.

افسانه ی بدست آوردن خوشبختی با ازدواج

بیشتر مردم نمی دانند خوشبختی به چه معنا است و از صدقه ی سر فیلم هایی که ساخته می شود، این افراد فقط یک راه حل درمانی جادویی را باور دارند که به آنها می گوید وقتی یک کار خاص مثل وارد شدن به یک رابطه یا ازدواج را انجام دهید بلافاصله به خوشبختی خواهید رسید.

بیشتر انسان ها معمولا به این دلیل به دنبال عشق و همسر دلخواه خود می گردند و می خواهند ازدواج کنند که احساس خوشحالی و خوشبختی را تجربه کنند؛ این افراد کسانی هستند که زندگی آشفته ای دارند و می خواهند با پیدا کردن یک مسکن قوی مثل رابطه ی خوب، این آشفتگی را در زندگی خود از بین ببرند.

به دلیل اینکه وقتی شخصی وارد یک رابطه ی جدید می شود، هورمون های خاصی در مغز ترشح می شود، آن شخص به مدت کوتاهی موفق می شود دردهایی را که از قبل وجود داشته است فراموش کند

پس یک رابطه در چنین موردی به عنوان یک مسکن عمل می کند که می تواند آشفتگی موجود در زندگی را از بین ببرد، اما سوال اینجاست، اگر زندگی آن شخص آشفته نبود، باز هم رسیدن به عشق را خوشبختی می دانست؟

البته که نه، اگر زندگی فردی معمولی باشد، به تنهایی نیز احساس خوب را تجربه می کند و پیدا کردن یک شریک دلدادگی باعث می شود وضعیتش بهتر شود نه اینکه درتنهایی خود وقتی فقط خودش را دارد احساس بسیار بدی را تجربه کند و با وارد شدن در یک رابطه به یک احساس خوب معمولی برسد.

مشکلاتی که در پیدا کردن همسر ایده آل و ازدواج برای خوشبختی وجود دارد

اگر هدف شما از پیدا کردن همسر دلخواه و عشق یا ازدواج بدست آوردن احساس خوشبختی باشد، بدون شک به مشکلات جدی برخواهید خورد که در اینجا به چند نمونه از انها اشاره می کنم:

  • فریب ناخودآگاه: در چنین شرایطی فرد مورد نظر تحت تاثیر تمایلات ضمیر ناخودآگاه عاشق می شود و از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه فقط متمرکز بر کمبودها و عقده های خود است و غیر منطقی عمل می کند، باعث می شود انتخاب های اشتباهی کنید. در این شرایط خودآگاه شما نیز نمی تواند واقعیت را ببیند و تحت تاثیر فشار های ناخودآگاه شروع به توجیه تصمیمات غلط ضمیر ناخودآگاه می کند ( نگاه کنبد به چگونه ناخودآگاه خود را کشف کنیم).
  • انتخاب غلط: فردی که برای خوشبختی می خواهد عشق خود را پیدا کند به دنبال معیار های اولیه است ( معیار های ضمیر ناخودآگاه) و به همین دلیل اشتباهات غلطی مرتکب می شود یا حتی بدتر، تصمیم می گیرد وقتی با شخصی رو به رو شد که اولین معیار مورد نظرش را داشت رابطه ی خود را آغاز کند
  • بیشترین آسیب را پس از جدایی متحمل می شود: همیشه در  دوره های آموزشی برای فراموش کردن شریک دلدادگی نیز گفته ام چگونه کسانی که برای درست کردن خلقیاتشان به دنبال رابطه هستند، بیشترین آسیب را پس از جدایی متحمل می شوند. دقیقا وقتی قرص مسکن خود را از دست می دهند، احساسات بسیار وحشتناکی را که قبل از شروع رابطه داشتند مجدد پیدا خواهند کرد
  • شوکه واقعیت: پس از اینکه مواد شیمیایی که در آغاز یک رابطه در مغز ترشح می شوند، شروع به محو شدن بکنند، احساسات منفی مجدد به سراغ وی باز می گردند اما بدتر این است که اکنون هیچ ایده ای برای مرحله ی بعد ندارد. به عبارت دیگر نمی داند چه کاری باید انجام دهد زیرا تا کنون فکر می کرد پیدا کردن عشق تنها را خوشحالی بوده است در نتیجه احساس درماندگی و افسردگی پیدا می کند.
  • مشکل باقی می ماند و پس از مدتی به سطح ذهن باز می گردد: از آنجایی که مشکل هرگز حل نشده است با فرار به یکی رابطه، مشکلات سر جای خود باقی می مانند و سپس به محض اینکه کوچکترین مشکلی در رابطه ایجاد شود، آن مشکل مجدد خود را نشان می دهد.

در واقع شما به دنبال همسر دلخواه، عشق یا چیزی مثل آن نیستید. خلا عاطفی که شما در پی پر کردن آن هستید کمبود هایی است که در زندگی تان وجود دارد و باعث شده است آنطور که باید خوشبختی را احساس نکنید. قبل از هر چیز سعی کنید خودتان، خودتان را خوشبخت و خوشحال کنید. به یاد داشته باشید اگر شما نتوانید خود را خوشحال و خوشبختی کنید چطور توقع دارید دیگران باور کنند می توانید خوشبخت شان کنید. به صورت خلاصه، شما می توانید هم مجرد باشید و هم خوشخبت. اگر اعتقاد دارید برای رسیدن به یک احساس خوب حتما باید ازدواج کنید پس یک مشکلی در زندگی شما وجود دارد که باید حل شود.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین سایت مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه زندگی مجردی می تواند مفید باشد

چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است یا خیر

چگونه تفاوت عشق و سوء استفاده ی عاطفی را تشخیص دهیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy