چرا پیدا کردن شریک زندگی سخت است

چرا بسیاری از مردم نمی توانند عشق خود را پیدا کنند

چرا افراد بسیاری وارد رابطه ی اشتباه می شوند؟

چرا افراد بسیاری از هم جدا می شوند؟

چرا افراد بسیاری از هم طلاق می گیرند؟ (نگاه کنید به دلایل اصلی طلاق)

بیشتر مردم راه ساده ای را برای پیدا کردن شریم زندگی شان پیش گرفته اند. آن ها با افراد دیگر ملاقات می کنند تا زمانی که یکی از آن ها احساساتشان را برانگیزد، در نتیجه تلاش می کنند او را به خود جذب کرده و با او وارد رابطه شوند.

در حالی که این راه به خصوص برای طرفداران فیلم های عاشقانه راه ایده آلی به نظر می رسد در بسیاری از موارد باعث نتایج وحشتناکی می شود.

قبلا گفتم احساسی که ما نسبت به فرد مورد علاقه ی مان داریم همیشه نمایش دقیقی از نیازهای بلند مدت ما نیست. وقتی فردی بر اساس این احساسات شریک زندگی خود را انتخاب کند در بسیاری از موارد مرتکب اشتباه می شود و رابطه به جدایی می رسد.

اشتباه متوجه نشوید، من نمی گویم احساسات خود را نادیده بگیرید، من می گویم عشق به تنهایی برای موفقیت در رابطه کافی نیست. (نگاه کنید به آیا عشق کافی است)

چرا پیدا کردن شریک زندگی سخت است

برای اینکه یک رابطه به نتیجه ی خوبی برسد ویژگی های شخصیتی هر دو طرف رابطه باید باهم سازگار باشند. هر دو طرف رابطه تفاوت های زیادی دارند و برای برقراری ارتباط بهتر باید برای هم فداکاری کنند.

ملاقات و قرار گذاشتن با طرف مقابلتان یک چیز است، زندگی کردن با او یک موضوع کاملا متفاوت خواهد بود. شیفتگی و شیدایی مراحل اولیه ی رابطه از بین می رود و دو نفر برای زندگی موفق با یکدیگر باید یک استراتژی خوب و مشخصی پیدا کنند.

مشکل بزرگ دیگر پیدا کردن شریک زندگی انتخاب اشتباه است. مثلا معتادین به عشق نمی توانند تنها بمانند و با اولین فردی که سر راهشان قرار می گیرد وارد رابطه می شوند. بعضی دیگر بر اثر فشار همسن و سال ها و یا ترس از تنهایی با فرد اشتباهی رابطه برقرار می کنند.

گروه سومی هستند که فکر می کنند نمی توان فرد بهتری پیدا کرد و با فرد اشتباهی وارد رابطه می شوند. به عبارت دیگر سطح اعتماد به نفس یک شخص تاثیر زیادی روی انتخاب شریک زندگی دارد.

خب اجازه دهید خلاصه بگویم؛ عوامل آگاهانه و ناآگاهانه ی زیادی روی انتخاب شریک زندگی تاثیر می گذارند. یک یا چندین عامل می تواند باعث انتخابی شود که کاملا اشتباه است.

گزینه های موجود

یکی از عوامل تاثیرگذار دیگر بر انتخاب شریک زندگی گزینه های موجود است. من در مورد گزینه هایی که فکر می کنید می توانید داشته باشید صحبت نمی کنم، در مورد گزینه هایی صحبت می کنم که اکنون در محل زندگی تان اختیار شما است.

فردی که در شهر کوچکی زندگی می کند نسبت به فردی که در شهر بزرگی زندگی می کند گزینه های کمتری خواهد داشت. یک فرد مشهور نسبت به یک فرد عادی گزینه های بیشتری خواهد داشت.

بزرگترین مشکل انتخاب همسر این است که بیشتر مردم به جای پیدا کردن فرد مناسب حتی با سفر کردن می خواهند از گزینه های موجود خود یک نفر را انتخاب کنند.

وقتی الگوی عشق اشتباه است

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم گفتم الگوی عشق، که لیست معیارهای ناخودآگاه شما را برای انتخاب شریک زندگی تان نگه می دارد می تواند اشتباه شود.

زنی که با یک پدر ضعیف بزرگ شده است به مردان قوی و با نفوذ جذب می شود. در این مورد ممکن است به خاطر جبران کمبود های گذشته اش ناخودآگاه وارد رابطه با مردی شود که با شخصیت او سازگار نیست.

نتیجه ی همه ی این موارد انتخاب اشتباه است

من می توانستم در مورد ده ها عامل دیگر صحبت کنم اما معتقدم موضوع واضح است. این اجبارها و بسیاری از اجبارهای دیگری که در این مقاله به آن اشاره نکردم بر انتخاب شریک زندگی شما تاثیر می گذارند و باعث انتخاب اشتباه می شوند.

دقیقا به همین دلیل انتخاب شریک زندگی سخت است.

پس راه حل چیست؟

در مورد روانشناسی عشق مطالعه کنید تا از تله ها دور باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید بزرگترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش بزرگترین مرجع اختصاصی در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم پس از ترجمه از زبان انگیلسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه مرد مناسب ازدواج را بشناسیم

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج