چرا عاشق نمی شوم

چرا نمی توانم عاشق شوم

 چرا بعضی افراد هرگز عاشق نمی شوند؟

چرا نمی توانم شخصی را عاشق خود کنم؟

چرا خودم عاشق نمی شوم؟

این ها سوالاتی است که برخی افراد از خود می پرسند و می خواهند پاسخ این سوال را دریابند که “چرا من نمی توانم عاشق شوم ” حتی وقتی شخص مقابلشان عاشقشان است.

دقیقا مثل هر رفتار عجیب و غیر معمول دیگری، ریشه یابی عامل عاشق نشدن نیز از نقطه نظر روانشناسی به ما می آموزد که به دلیل عواملی مشخص این رفتار (عاشق نشدن) کاملا منطقی هست.

در این مطلب در مورد روانشناسی عشق صحبت می کنم؛ دانشی که به شما کمک می کند بفهمید چرا عاشق نمی شوید و کسانی که عاشق نمی شوند چه دلایل پنهانی دارند.

دلایلی که باعث می شود به ندرت عاشق شوید

نبود وابستگی بیرونی

وابستگی بیرونی وقتی ایجاد می شود که شما برای بدست آوردن احساس شادی یا فرار از بد خلقی، به عوامل بیرونی مثل عاشق شدن، وابسته می شوید. وقتی شخصی برای فرار از مشکلات بد خلقی (مثل افسردگی یا بی حوصلگی) به عاشق شدن پناه ببرد دقیقا مثل این است که به مواد مخدر پناه برده است. اگر معمولا عاشق نمی شوید به این دلیل است که برای فرار از مشکلات، مثلا وقتی اتفاق بدی پیش می آید به یک رابطه ی عاشقانه پناه نمی برید. در نتیجه شما شخصی هستید که تنها وقتی عاشق می شوید که واقعا به شخص مورد نظرتان علاقه داشته باشید و این علت عاشق نشدن می باشد.

داشتن نظام تجسمی دیداری

در پاسخ به سوال “چرا من نمی توانم عاشق شوم؟” باید به این موضوع نیز اشاره کرد که طبق مطالعات صورت گرفته در مورد روانشناسی عشق، هیچ فردی عاشق هیچ فرد دیگری نمی شود مگر اینکه شخص مورد نظر طبق معیارهای خاصی باشد که در ذهن طرف مقابل وجود دارد. این معیارهای خاص، معیارهای ضمیر ناخودآگاه نام دارد. اگر شخص دیداری است یا بر اساس ظاهر قضاوت می کند (نگاه کنید به نظام های تجسمی دیداری)، به احتمال زیاد عاشق نمی شود مگر اینکه شخص مقابلش خوش قیافه باشد. البته ممکن هست افراد خوش قیافه ی بسیاری در اطرف وی وجود داشته باشد ولی با این وجود عاشقشان نشود چون معیارهای دیگری نیز برای عاشق شدن وجود دارد.

وجود معیارهای ناخودآگاه سخت گیرانه

انسان ها خود متوجه عاشق شدن شان نمی شوند. در هر صورت این عشق در انسان ها وقتی به وجود می آید که شخصی با معیارهای ناخودآگاهشان همسان باشد. اگر معیارهایتان خیلی سخت گیرانه باشند یا اگر انتظارات غیر معقولی در مورد شریک آینده ی خود داشته باشید، ممکن است به سختی فردی برایتان خوشایند و یا جذاب باشد و همین باعث عاشق نشدن شما می شود.

قدرت تنهایی:

بعضی افراد تنها نمی مانند و همیشه می خواهند با شخص دیگری باشند؛ برعکس بعضی افراد که قدرت تنهایی دارند، یعنی می توانند از تنهایی لذت ببرند به همین دلیل به ندرت عاشق می شوند. درواقع این اشخاص ترجیح می دهند در تنهایی خود سپری کنند و اوقاتشان را با کسی شریک نشوند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید پاسخ سوال “چرا من نمی توانم عاشق شوم؟” ممکن است این مورد باشد.

آخرین جمله در مورد عاشق نشدن

در مبحث کسانی که عاشق نمی شوند، باید به یاد داشته باشید هر رفتاری که داشته باشید هر چقدر هم که عجیب و غریب باشد وقتی به خودشناسی برسید برایتان کاملا قابل تفسیر می شود.

خانمی بود که معمولا عاشق مردان ضعیف می شد و دلیلش را نمی دانست اما وقتی گذشته اش تحلیل شد مشخص شد در خانه ای بزرگ شده که مادرش حرف آخر را می زده و بیشترین اقتدار را در خانه داشته است؛ در نتیجه وی با این باور رشد کرده است که بدست آوردن کنترل همسرش، تنها راهی است که می تواند خانواده ای صحیح و سالم داشته باشد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک وب سایت ساده و معمولی نیست که اطلاعات سطح پایینی در اختیار شما بگذارد بلکه مکانی است که شما را با تکنیک های موثر آشنا خواهد کرد که توسط علوم روانشناسی بدست آمده است و در قالبی مشخص، واضح و قابل فهم برایتان ارائه شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا عاشق می شویم

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه تاثیری بر عاشق شدن دارد

جلسات مشاوره برای فراموش کردن شریک دلدادگی

۵ مرحله ی عملی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy