انتقاد کردن و قانون جذب

انتقاد کردن و قانون جذب

کسب و کار جک نسبت به دیگر کسب و کارهایی که در شهرش وجود دارد بسیار بهتر است. یک روز یکی از دوستانش به اون می گوید: ” فکر می کنم نوع مدیریت خیلی خوبی نداری، در کارت به رشد و توسعه بیشتری نیاز داری”.

جک به طور کلی این دیدگاه را نادیده می گیرد و بعد از گذشت چند ماه یکی دیگر از دوستانش به او می گوید که باید شیوه ی مدیریت خود را عوض کند. جک این نصیحت را نیز مثل مورد قبل در نظر نمی گیرد.

چند سال بعد، کسب و کار جک با مشکلات مالی جدی رو به رو می شود تا حدی که به برشکست شدن نزدیک می شود. در این زمان به یاد انتقادهای دوستان خود می افتد و به این موضوع می اندیشد که شاید آنها درست می گفتند.

خوشبختانه، جک به این انتقاد ها توجهی نکرد و بر روی مشکلاتش متمرکز شد. در نتیجه بعد از مدتی شرکتش وضعیت بحرانی خود را سپری کرده و یک بار دیگر به موفقیت دست پیدا می کند. در این زمان همه ی آن نصیحت ها را یک بار دیگر فراموش می کند.

چه اتفاقی افتاده است؟؟!! چرا جک فقط وقتی دوره ی بحرانی خود را سپری می کرد به یاد نظرات دوستانش افتاد و چرا ناگهان همه چیز را وقتی کسب و کارش دوباره بهتر شد فراموش کرد؟.

ضمیر ناخودآگاه چیزی را جذب می کند که بر روی آن تمرکز کند

عملکرد ضمیر ناخودآگاه به همین صورت است. ذهن شما چیزی را به خود جذب می کند که به آن فکر کند. اگر به شکست فکر کنید، همیشه شکست هایی که تجربه کرده اید را به یاد خواهید آورد. وقتی تفکر منفی در مورد کاری که انجام داده اید داشته باشید، همیشه به یاد انتقادهایی که از شما شده است می افتید و همه ی دیدگاه های منفی که به شما گفته شده را به یاد خواهید آورد. در راهنمایی های نوین بینش توضیح داده شده است که چگونه به محض اینکه به توانایی خود شک کنید، به یاد دیدگاه های منفی می افتید که دیگران در مورد شما گفته اند. این یک مثال دیگر است که نشان می دهد انسان ها به چیزی جذب می شوند که به آن فکر کنند.

در دوره های آموزشی ی خود نیز همیشه روی این موضوع تاکید کرده ام که اگر با چنین رویدادی مواجه شدید به جای نگران شدن سعی کنید فقط این انتقادها و نظرات را بررسی کنید. لازم نیست آنها را چندان بزرگ کنید.

خوب است بدانید که اگر کاری را به مدت طولانی درست انجام داده اید ولی ناگهان به یک مشکل موقت برخورد کرده اید لزوما به این معنی نیست که مقصر این مشکل شما هستید. سعی کنید به جای اینکه مدام به انتقادهای منفی دیگران فکر کنید، دلایل واقعی آن مشکلات را پیدا کرده و برطرف کنید. حتی اگر مقصر هم بودید به این معنی نیست که آنها می دانستند. به هر حال هر کسی در زندگی به مشکلاتی بر می خورد و این به معنی درست بودن انتقادهای دگران نیست. فقط سعی کنید آن مشکل را بپذرید، تجربه کسب کنید و به فکر برطرف کردن آن باشید.

به یاد داشته باشید انسان ها به چیزی دست پیدا می کنند که بر روی آن تمرکز داشته باشند. پس اگر تمرکز شما بر روی انتقاد های دیگران باشد، انتقاد های بیشتری دریافت خواهید کرد و همه ی آنها همیشه به یادتان خواهد ماند. در عوض اگر بر تشویق های دیگران متمرکز شوید، تشویق های بیشتری را جذب می کنید و موفقیت بیشتری خواهید داشت.

استفاده از این تکنیک ها برای متقاعد کردن دیگران

با آگاهی از این اطلاعات می توانید دیگران را متقاعد کنید که ایده ها، آرزوها و یا حتی خود شما را باور کنند.

همه ی کاری که باید انجام دهید این است که مدام ایده های خود را به خورد دیگران دهید؛ حتی اگر به آنها علاقه ای نشان نمی دهند. هر زمان که نظری بدهید در ذهن ناخودآگاه دیگران ذخیره می شود و اگر زمانی با اتفاقی رو به رو شوند که باعث شود حرف شما را به یاد بیاورند، شما را باور خواهند کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

چگونه می توان ضمیر ناخودآگاه خود یا دیگران را برنامه ریزی کرد

تکنیک های عملی برای جذب کردن دیگران

چگونه کسی را که علاقه ای به ما ندارد به خود جذب کنیم

کمبود های روانی چیست و چه ارتباطی با عاشق کردن دارد

دلایل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

دلایل وابستگی ( چرا وابسته می شویم)

معرفی کتاب

1555 - Copy