دلیل علاقه به همکلاسی یا همکار چیست

آیا متوجه شده اید به افرادی که زیاد می بینید علاقه پیدا می کنید؟

آیا متوجه شده اید معمولا به افرادی که زیاد می بینید مانند همکلاسی یا همکار علاقه مند می شوید؟

حتی اگر فردی را خیلی زیاد دوست داشته باشید وقتی برای مدت خیلی طولانی او را نبینید ممکن است او را به طور کامل فراموش کنید و عاشق فرد دیگری شوید.

چرا این اتفاق می افتد؟ چه مکانیزم هایی باعث این اتفاق می شوند؟

ذهن شما به گونه ای طراحی شده است تا عاشق افرادی که زیاد می بینید مانند همکار یا همکلاسی شوید.

در سال های اولیه ی شکل گیری بشریت انسان ها در قبایل ندگی می کردند و چنین مکانیزمی به آن ها کمک می کرد با یکدیگر ازدواج کنند.

در این مقاله به چند نکته در مورد فرایند این موضوع اشاره می کنم.

  1. ذهن ما به آرامی برنامه ریزی می شود

وقتی هر روز افراد به خصوصی را ببینیم آن ها به بخش بزرگی از زندگی ما تبدیل می شوند. در نتیجه ذهن ما بیشتر به این افراد فکر می کند. دیدن این افراد و فکر کردن به آن ها ذهن را به گونه ای برنامه ریزی می کند که آن ها را دوست داشته باشیم. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

  1. آن ها جذاب تر به نظر می رسند

افرادی که زیاد می بینیم مانند همکلاسی یا همکار برای ما جذاب تر به نظر می رسند. توضیح ساده است؛ وقتی فردی را برای اولین بار می بینید ( به استثنای افرادی با ظاهر خیلی خوب ) مغز شما چهره ی او را پردازش می کند. هرچقدر ذهن بیشتر یاد بگیرد این فرد را بهتر ببیند در طول زمان برای پردازش چهره ی او انرژی کمتری صرف می کند. به عبارت دیگر هرچقدر مغر برای پردازش چهره انرژی کمتری صرف کند آن چهره جذاب تر به نظر می رسد.

  1. با این فرد آشنا می شویم

بر اساس نظریه ی مجاورت چیزهایی که در معرض دیدمان قرار دارند اغلب بیشتر آشنا به نظر می رسند زیرا ما در کنار آن ها احساس امنیت می کنیم. هرچقدر بیشتر با فردی آشنا باشید بیشتر برای شما دوست داشتنی می شود. ما در کنار دوستان صمیمی خود راحت تر هستیم زیرا در کنار آن ها احساس امنیت می کنیم.

  1. معمولا افرادی را که زیاد نمی بینیم فراموش می کنیم

وقتی کسی را دیگر نمی بینیم او را فراموش می کنیم. اما وقتی کسی را مانند همکار یا همکلاسی اغلب اوقات می بینیم ذهن دقیقا جور دیگری عمل می کند.

  1. ما اغلب در مورد آن ها صحبت می کنیم

ما معمولا در مورد افرادی که زیاد می بینیم صحبت می کنیم. خیلی معمول است در مورد افرادی که زیاد می بینید با دوستان نزدیک خود بحث کنید. قبلا گفتم معمولا نباید در مورد عشق سابقتان صحبت کنید زیرا دوباره به او دلبسته می شوید. وقتی در مورد همکلاسی و همکار خود زیاد صحبت کنید بیشتر به او وابسته می شوید و به او علاقه پیدا می کنید.

  1. ما در مورد آن ها رویاپردازی می کنیم

حتی اگر شخصی را خیلی دوست نداشته باشید اما برای بودن با او رویاپردازی کنید ضمیر ناخودآگاهتان برای عشق ورزیدن به او برنامه ریزی می شود. از آنجایی که بیشتر مردم در مورد همکار یا همکلاسی خود رویاپردازی می کنند به او علاقه مند می شوند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

چگونه جذاب تر شویم

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم