روش های کنترل ذهن دیگران

روش های کنترل ذهن دیگران

چگونه ذهن دیگران را تغییر دهیم

در طول زندگی همه ی ما در شرایطی قرار می گیریم که نیاز داریم ذهن دیگران را نسبت به مواردی تغییر دهیم.

وقتی کسی در مقابل تغییر ذهن مقاومت می کند به این معنا نیست که قصد لجبازی یا آزار شما را دارد، این مقاومت به این معناست که در سیستم اعتقادی و باورهای او چیزی وجود دارد که مانع این تغییر ذهن می شود.

برای اینکه بتوانید ذهن دیگران را تغییر دهید لازم است بدانید طرز فکر او چیست، چه باورهایی دارد و چگونه می توانید ایده ی خود را در ذهن او وارد کنید. در این مقاله توضیح می ددهم چگونه می توان این کار را انجام  داد.

راهنمای گام به گام برای تغییر ذهن دیگران

  1. قدم اول را محکم بردارید: استدلال خود را مستقیم، واضح و مختصر بیان کنید. مثلا بگویید:”کاری که شما دیروز انجام دادید کاملا اشتباه بود”.
  2. برای دفاع از خود آماده باشید: به محض اینکه با اعتقادات فردی مخالفت کنید او سعی می کند با دلایل مختلف اعتقاداتش را توضیح دهد. در این مرحله لازم است سکوت کنید و حرف هایش را در ذهن خود ثبت کنید. هم چنین بهتر است برای دفاع از خود کاملا آماده باشید زیرا در این مرحله می توانید او را تحت تاثیر قرار داده و ذهنش را به راحتی تغییر دهید.
  3. از دلایل طرف مقابلتان یکی یکی پرده بردارید: یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید انجام دهید این است که فقط دلیل اصلی را در نظر می گیرید و همه ی تلاش خود را روی آن متمرکز می کنید. در حالی که اگر تمام دلایل و استدلال هایی طرف مقابل را بشناسید و برای هر کدام از آن ها راه حلی ارائه دهید خیلی زود موفق به متقاعد کردن او خواهید شد.
  4. طبیعی است که دلایل جدیدی پدیدار شود: وقتی توانستید از همه ی استدلال های طرف مقابلتان عبور کنید او ممکن است یک یا دو دلیل و استدلال جدید برای شما بیاورد. در چنین شرایطی اصلا نا امید نشوید زیرا طرف مقابلتان دیگر دلایل اصلی خودش را از دست داده و عبور از این یک یا دو دلیل جدید بسیار آسان تر از قبل خواهد بود.
  5. پاسخ به استدلال های نهایی: با دلایل منطقی به این استدلال ها نیز پاسخ داده و فرد مورد نظرتان را متقاعد کنید آن ها اشتباه هستند.
  6. تکرار باورهای خودتان: در این مرحله ذهن طرف مقابلتان کاملا برای پذیرش باورهای جدید آماده است. بیان جملاتی مانند “نمیدانم” یا “مطمئن نیستم” نشانه ای از ورود به این مرحله است. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

 

مواردی که برای تغییر ذهن دیگران به شما کمک می کند

روند تغییر ذهن افراد ساده نیست. شما تا زمانی که دلایل قانع کننده ای نداشته باشید نمی توانید دیگران را متقاعد کنید ذهنیت آن ها اشتباه است و باید آن را تغییر دهند. برای اینکه بتوانید دیگران را قانع کنید موارد زیر را دنبال کنید:

  1. ارائه ی دلایل جامع و محکم: هرکس برای اینکه اعتقادات خود را تغییر دهد و به اعتقادات شما باور داشته باشد نیاز به دلایل و شواهد قوی و محکم دارد.(نگاه کنید به تعریف قاطعیت)
  2. اعتقادات خود را با حقایق بیان کنید: از آمار و ارقام و یافته های حقیقی و نقل قول های معتبر استفاده کنید تا قانع کننده تر به نظر برسید.
  3. تکرار: هرچه بیشتر استدلال های خود را تکرار کنید شانس شما برای متقاعد کردن فرد مورد نظرتان بیشتر خواهد شد. می توانید برای تکرار عقایدتان از یک نفر سوم نیز کمک بگیرید.(نگاه کنید به جذب افراد با ذهن)

در نهایت می توان گفت تغییر ذهنیت افراد پیرو از بین بردن موانع در سیستم اعتقادی او و تکرار مکرر ایده ها می باشد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را متقاعد کنیم

روانشناسي متقاعد كردن

راههای تسلط بر دیگران

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم

چگونه دیگران را با قدرت ذهنمان کنترل کنیم