نحوه ی برخورد با زن شکاک

نحوه ی برخورد با زن شکاک

در ازدواج و زندگی مششترک خانم ها معمولا نسبت به همسرانشان حساس تر بوده و حس مالکیت آن ها عمیق تر است. در نتیجه ممکن است با کوچکترین رفتارهایی از جانب همسر که طبق میلشان نیست نسبت به او احساس شک و بدبینی پیدا کنند. البته اگر نسبت به روش های برخورد و مقابله با این بدبینی آگاهی نداشته باشید خطر ویرانی زندگی مشترکتان را تهدید خواهد کرد.

اشکال مختلف بدبینی

بعضی افراد بدبینی را نوعی رفتار طبیعی تلقی می کنند، این درحالی است که شک و بدبینی بیش از حد و غیر منطقی یک بیماری خطرناک بوده و باعث نابودی عشق و علاقه در رابطه ی عاطفی و در نهایت جدایی خواهد شد.

به طور کلی شک و بدبینی در خانم ها به 3 شکل زیر ظاهر می شود:

  1. گروه اول افرادی هستند که شک و بدبینی شان ذاتی بوده و ریشه در سرگذشت و نحوه ی بزرگ شدنشان دارد. تشخیص این رفتار در این افراد ساده است. می توانید در دوران آشنایی قبل از ازدواج با دقت کردن به نشانه های مختلف متوجه شوید که طرف مقابلتان در دسته ی افراد بدبین قرار می گیرد یا نه.
  2. بدبینی در گروه دوم ریشه در وسواس فکری آن ها دارد. درواقع این افراد نسبت به همسر و رفتار او با جنس مخالف در میحط های مختلف درگیر نوعی وسواس فکری بوده و این وسواس فکری گاهی منجر به شک و بدبینی خواهد شد.
  3. گروه سوم به بیماری شک و بدبینی دچار هستند. این افراد با کوچکترین حرکت و نشانه ای تصور می کنند همسرشان قطعا در حال خیانت بوده و با هیچ دلیل و منطقی نمی توانند خلاف این موضوع را بپذیرند.

دلایل و ریشه های بدبینی

گاهی بدبینی ریشه در عشق و علاقه ی زیاد دارد و درواقع حساسیت بیش از حد نسبت به فرد مورد علاقه باعث ایجاد این شک و بدبینی می شود ( نگاه کنید به چگونه با زنان غرغرو، بهانه جو و ایرادگیر رفتار کنیم).

در مواردی بدبینی ریشه در سرگذشت فرد دارد. مثلا دختری که پدرش به مادرش خیانت کرده است به احتمال زیاد نسبت به همسر خود بدبین خواهد شد.

عدم شناخت کافی نسبت به همسر می تواند یکی دیگر از دلایل بدبینی باشد. به همین دلیل است که آشنایی و شناخت قبل از ازدواج به شدت توصیه می شود.

چگونه باید با بدبینی زنان برخورد کرد

  1. نسبت به انتظارات او از شما کاملا آگاه باشید: در واقع خیلی خوب است که در مقابل او قرار بگیرید و از او بخواهید انتظاراتش را خیلی واضح بیان کند و نهایت تلاشتان را برای برآورده ساختن آن ها به کار بگیرید.
  2. صادق باشید: تحت هیچ شرایطی به همسرتان دروغ نگویید. حتی اگر اشتباه و خطایی از شما سر زده است بهتر است در مورد آن با همسرتان کاملا روراست و صادق باشید.
  3. در برخورد با جنس مخالف احتیاط کنید: به هیچ عنوان حس حسادت همسرتان را بر انگیخته نکنید. زن ها نسبت به همسرانشان به شدت احساس مالکیت می کنند. به این احساس احترام گذاشته و در برخورد و رفتارتان با زنان دیگر محتاط باشید.
  4. به وعده هایتان عمل کنید: سعی کنید تا جایی که ممکن است به وعده هایتان به طور کامل عمل کنید. زیرا اگر رفتاری برخلاف این داشته باشید باعث ایجاد افکار منفی در ذهن همسرتان خواهید شد.
  5. ابراز عشق فراموش نشود: یکی از مهم ترین دلایل شک و بدبینی در همسرتان سردی و کمبود محبت از جانب شماست. ابراز عشق را فراموش نکنید. زیرا با این کار به همسرتان ثابت می کنبد هیچ کس جز او در قلبتان جایی ندارد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

خصوصیات مردان شکاک

ازدواج با مرد شکاک

همسرم شکاک است

چگونه با زنان غرغرو، بهانه جو و ایرادگیر رفتار کنیم