چگونه با گوش دادن دیگران را جذب کنیم

راز خوب گوش دادن

یکی از رفتارهایی که باعث افزایش جذابیت در افراد می شود خوب گوش دادن است. همه ی اطلاعات لازم برای کمک کردن، تاثیر گذاشتن و حتی متقاعد کردن دیگران را می توانید از این روش بدست آورید. گوش دادن باعث می شود دیگران را تشویق کنید، الهام ببخشید و اعتماد ایجاد کنید.

اگر بتوانید خوب گوش دهید به عنوان فردی دیده می شوید که درک می کند و می فهمد؛ در نتیجه طرف مقابل تان درکنار شما احساس صمیمیت و نزدیکی می کند که باعث می شود اطمینان بیشتری نسبت به شما پیدا کند. در حقیقت با گوش دادن به مردم قادر خواهید بود احترام و ارزش بیشتری برای خود ایجاد کنید. گوش دادن فقط باعث نمی شود به صورت کلی جذاب باشید بلکه عاملی است که باعث می شود بسیاری افراد عاشق شما شوند ( نگاه کنید به برطرف کردن کمبود های ناخودآگاه و عاشق کردن)

به صورت خلاصه، گوش دادن باعث می شود ارتباطات بد، اشتباهات کلی و سوء تفاهم ها از بین برود. گوش دادن سخت نیست و تنها هزینه ای که دارد اندکی وقت است.

به یاد داشته باشید گوش دادن فقط سر تکان دادن نیست. خوب گوش دادن بدین معنا نیست که به چشم طرف مقابل نگاه کنید ولی در ذهن خود آماده شوید چه بگویید. وقتی گوش می دهید باید بدانید چه حرفی گفته شده است و به طرف مقابل بفهمانید حرف او را متوجه شده اید. خوب گوش دادن به معنی کمک به افراد است برای اینکه احساس خوبی در باره ی خود و شما داشته باشند. این نوع از گوش دادن نشان از توجه شماست.

چرا بعضی افراد زیاد صحبت می کنند

خیلی ها از این موضوع شاکی هستند که طرف مقابلشان به حرف هایشان گوش نمی دهد و در نتیجه متوجه نیستند واقعا آن افراد چه می خواهند. بعضی افراد گاهی آنقدر اصرار دارند عقیده و نظر خود را به دیگران تحمیل کنند که یادشان می رود دیگران هم نیاز ها و خواسته هایی دارند. تصور آنها این است که با توضحیات طولانی و دقیق می توانند به دیگران کمک کنند.

اما در حقیقت کسانی که زیاد سخن می گویند خود محور هستند، به علایق دیگران توجه نمی کنند، غرق افکار خود می باشند و همیشه روی خود تمرکز دارند. چنین افرادی به این دلیل زیاد صحبت می کنند که دوست دارند احساس کنند فردی مهم، آگاه و مفید هستند.

مانع موفقیت در گوش دادن

بزرگترین مانع ما در شنیدن انکار است. بسیاری افراد ادعا می کنند که مشکلی با شنیدن ندارند. انسان ها همه گوش دارند و فکر می کنند می توانند گوش دهند در صورتی که آنها فقط می شنوند. شنیدن با گوش دادن متفاوت است. شنیده فقط دریافت خام اصوات و صداهایی است که به صورت مداوم در حال رد کردن آنها در ذهن خود هستیم.

منظور من این نیست که باید هر چه دیگران گفتند قبول کنیم و بپذیریم؛ خیر اتفاقا یکی از کاربرد های خوب گوش دادن در متقاعد سازی است. برای اینکه شخصی را متقاعد به قبول باور یا اعتقادی کنید اول باید با افکار و اعتقادات وی آشنا بشید و آن ها را همانطور که وی می بیند ببینید و بفهمید. برای فهمیدن نیاز دارید بپذیرید: اول هر چیزی را بپذیرید تا بفهمید و سپس اگر تصمیم داشتید رد کنید.

اگر شما نتوانید مهارت خوب گوش دادن خود را تقویت کنید به عنان فردی خود پسند، بی علاقه، خسته کننده و بدون جذبه دیده می شوید.

با افزایش مهارت شنیدن می توانیم بفهمیم دیگران چگونه فکر می کنند، چه احساسی دارند و چگونه می توان بر آنها تاثیر گذار بود. همچنین گوش دادن می تواند باعث شود دیگران از هم صحبتی با ما لذت ببریند و در نتیجه باعث افزایش قدرت جذب در ما شود.

چگونه گوش دهیم

در ادامه راهکار هایی را ارائه می کنیم که در افزایش مهارت خوب گوش دادن شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

  • همه ی توجه ی خود را معطوف به طرف مقابل خود کنید و نشان دهید که به چیز دیگری توجه ندارید
  • وانمود کنید به اندازه ی کافی برای وی وقت دارید و با تکان دادن سر او را تایید کنید.
  • پیش از هر گونه پاسخی مکث کنید و وسط حرف او نپرید؛ و سعی کنید با پرسیدن سوال هایی مکالمه ی وی را تداوم بخشید.
  • نشان دهید شنیدن سخنان وی برای تان جذاب است و سعی کنید همدلی و همگامی ایجاد کنید.
  • وقتی صحبت آنان تمام شد مجدد از آن ها سوال دیگری بپرسید و اجازه دهید باز هم صحبت کنند تا درک بهتری از نیاز ها و و خواسته های آنها داشته باشید و آنها نیز از همکلامی با شما لذت ببرند.
  • رفتار غیر کلامی یا همان زبان بدن آنها را بخوانید و تلاش کنید خود را در جایگاه فرد مقابل احساس کنید. خودتان را جای دیگران نگذارید سعی کنید دیگران بشوید.
  • پیشداوری نکنید؛ با اینکار فقط انرژی خود را تلف کرده اید. اگر خوب گوش ندهید، طرفِ مقابل کاملا متوجه خواهد شد.

کلام آخر

فقط این مطلب را نخوانید و پس از بستن صفحه ی سایت همه چیز را فراموش کنید. سعی کنید روی مطالب خوانده شده فکر کنید. به یاد داشته باشید هر گونه مهارتی طی یک شب کسب نمی شود و تمرین نیاز دارد. تاثیر مهارت گوش دادن را در جذب دست کم نگیرید.

لری کینگ از مجریان برتر رادیو و تلویزیون است که به عنوان یک شنونده ی بزرگ و معروفی شناخته می شود؛ وی می گوید ” هر روز به خود یادآوری می کنم هر آنچه من بگویم چیزی به من یاد نخواهد داد، بنابراین اگر قرار است چیزی یاد بگیرم باید این کار را با گوش دادن انجام دهم.”

دیل کارنگی می گوید مهارت گوش دادن از حیاتی ترین مهارت های زندگی است. گوش دادن به معنی درک خواسته ها، آرزوها و نیازهای افراد است؛ و در نتیجه یاد بگیریم چگونه پیام خود را به دیگران انتقال دهیم. فکر می کنیم نیاز ها و خواسته های دیگران را می دانیم اما تا وقتی با دقت و علاقه به آنها گوش ندهیم هیچگاه موفق نخواهیم بود.

بر گرفته از کتاب “قوانین کاریزما”، نوشته ی کرت دبلیو. مورتسن / ترجمه و اقتباس شاهین زند- محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه می توانم مورد تحسین دیگران قرار بگیرم

چرا همیشه در اولین ملاقات رد می شوم

چگونه از جرکت چشم ها می توان فکر دیگران را خواند

چگونه از ویژگی های چهره ی دیگران، شخصیت آنان را تشخیص دهیم

۸ تکنیک منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران

چگونه دیگران را بخندانیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy