اهمیت جذابیت ظاهر در ازدواج

اهمیت جذابیت ظاهر در ازدواج

بر اساس مطالعات صورت گرفته در مورد روانشناسی عشق انسان ها عاشق افرادی می شوند که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه شان مطابقت داشته باشند؛ معیارهایی که بر اثر تجربیات گذشته، نحوه ی بزرگ شدن و اتفاقاتی که در زندگی با آن ها رو به رو شده اند در ضمیر ناخودآگاه شان شکل گرفته است.

با این حال بسیاری از روانشناسان، امروزه در مورد واقعیت جدیدی پیرامون عشق و عاشق شدن صحبت می کنند؛ آن ها متوجه تاثیر و اهمیت زیبایی زن و مرد در ازدواج شده اند و معتقدند در ابتدای رابطه اگر جذابیت ظاهری وجود نداشته باشد عشق و در نتیجه ی آن ازدواج شکل نخواهد گرفت.

این بدان معنی است که جذاب بودن و اهمیت قیافه در ازدواج، حداقل برحسب استانداردهای فردی که در تلاش برای ازدواج با او هستید، یک عنصر مهم برای ایجاد عشق به شمار می رود و حتی اگر همه ی معیارهای خود را در طرف مقابل پیدا کنید بدون وجود جذابیت ظاهری عشق اتفاق نمی افتد.

نقش ظاهر در انتخاب همسر

عشق و ازدواج به خصوص در ابتدای رابطه بدون وجود بعضی جذابیت های ظاهری اتفاق نمی افتد.

سوال مهم اینجاست: چرا مردم تا این حد به ظاهر اهمیت می دهند؟

اهمیت مردم به ظاهر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. بعضی از این دلایل به شرح زیر است:

  • ظاهر خوب بازتابی از سلامتی است: این مسئله واضح است؛ مثلا اگر شما اندام مناسب و تناسب وزن داشته باشید به این معنی است که شما از سلامت جسمی کامل برخوردار هستید.
  • در زنان ظاهر خوب به صورت ناخودآگاه بازتابی از توانایی بچه دار شدن است: در گذشته این باور وجود داشته که اندام متناسب و ظاهر زیبا در زنان باعث به دنیا آمدن فرزندانی سالم و زیبا می شود.
  • ظاهر هر فرد می تواند نشانه ی ویژگی های شخصیتی و باورهای او باشد: مثلا ریش صورت در مردان می تواند نشانه ی اعتقادات مذهبی در آن ها باشد و مواردی از این قبیل.

در نتیجه اهمیت مردم به ظاهر دلایل مختلفی دارد و فقط به دلایل سطحی و بی مایه نیست. به این دلیل است که رابطه ی عاطفی بدون جذابیت ظاهری با دوام نخواهد بود.

چگونه سطح جذابیت ظاهری را برای ازدواج افزایش دهیم

اکنون با توجه به این توضیحات آیا می توان کسی را به خود علاقه مند کرده و با او ازدواج کرد؟

بر اساس این نظریات و بر اساس آنچه که روانشناسان به آن معتقدند تنها افرادی را می توانید عاشق خود کنید که جذب ظاهر شما شده باشند و از نظر آن ها دختر یا پسر زیبایی به نظر بیایید.

درحالی که با نظر روانشناسان موافق هستم اما با نوع دیدگاه مردم نسبت به این نظریه موافق نیستم. ممکن است فردی جمله ی بالا را بخواند و با خود بگوید که ” پس من هیچ شانسی ندارم” اما حقیقت این است که سطح جذابیت شما کاملا قابل تغییر است و شانس شما برای عاشق کردن دیگران و ازدواج با آن ها می تواند افزایش پیدا کند.

مطالعات نشان داده اند که لبخند زدن، اعتماد به نفس و جسارت می توانند جذابیت شما را افزایش دهند. هم چنین اگر فردی متوجه شود که شخص دیگری مجذوب شما شده است، جذابیت شما برای او افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق تحقیقات زن ها به مردانی جذب می شوند که متوجه شوند زنان دیگری به او جذب شده اند و تلاش می کنند او را به دست بیاورند! به طور خلاصه شما می توانید جذابیت خود را افزایش دهید که به نوبه ی خود باعث می شود افراد خاصی را به خود علاقه مند کنید حتی اگر قبلا نسبت به شما احساسی نداشته اند.(نگاه کنید به چه چیز بیش از همه زنان را به مردان جذب می کند)

جالب بودن = جذابیت

خبر خوب این است که بامزگی و جالب بودن شما می تواند دیگران را به شما جذب کند.

وقتی یک فرد را کسل کننده خطاب می کنیم به این معنی است که هیچ لحظه ی هیجان انگیزی را تا کنون با او تجربه نکرده ایم و وقتی شخصی برای ما فرد جالب و بامزه به نظر برسد به این معنی است که در حضور او لحظات هیجان انگیزی را تجربه کرده ایم.

تکنیک های بسیاری برای جذب افراد وجود دارند، سعی کنید آن ها را با تکنیک های جذاب تر شدن ترکیب کرده و به راحتی هر شخصی را عاشق خود کنید و با او ازدواج کنید.

در بسیاری از موارد توصیف جالب بودن به این معنی است که شما باعث هیجان دیگران شده ایدپس برای آن ها فردی “جذاب” یه شمار می آیید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

روانشناسی جذابیت ظاهر