شکست عشقی پایان راه نیست

کنار آمدن با جدایی

روانشناسی شکست عشقی به شما کمک می کند به طور میانگین حداکثر در مدت زمان دو هفته عشق از دست رفته ی خود را فراموش کنید. کافی است بعد از جدایی اقدامات اشتباه و نادرست را کنار بگذارید.

بیش از ده ها دلیل وجود دارد که برای فراموش کردن عشق از دست رفته تان از مانعی برای شما به حساب می آیند. اما در این مقاله قصد دارم به دو نمونه از مهم ترین و اصلی ترین آن ها اشاره کنم: 1. باور به منحصر به فرد بودن طرف مقابلتان  2. تلاش برای بازگشت او یا امید به بازگشت رابطه

او منحصر به فرد بود

بر اساس روانشناسی عشق هر فردی عاشق کسی می شود که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه او یا درواقع همان الگوی عشق مطابقت و سازگاری نشان دهد.

چیزی که بیشتر افراد نسبت به آن آگاه نیستند این است شخص مورد علاقه کسی نیست که با همه ی معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه مطابقت نشان دهد بلکه اگر فردی با 70 یا 80 درصد معیارهای مود در الگو ی عشق شما سازگار باشد به او علاقه مند خواهید شد.

درواقع هیچ کس منحصر به فرد و متفاوت نیست! اگر عاشق کسی شده اید به این دلیل است که او با 70 درصد معیارهای شما مطابقت نشان داده و اگر شخص دیگری با 75 درصد از معیارهایتان مطابق باشد عاشق او خواهید شد.

طعمه ی فریب رسانه ها نشوید! هرکدام از ما می توانیم در کنار افراد زیادی رابطه ی خوب و سالمی را تجربه کنیم و هرکس می تواند به نوعی نیمه ی گمشده ی ما باشد(نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

آشا شدن با یک فرد خاص به این معنی نیست که هیچ شخص دیگری بیرون از این رابطه منتطر شما نخواهد بود. ممکن است از خود بپرسید پس چرا تاکنون هیچ کس را مانند عشق قدیمی خود یا بهتر از او پیدا نکرده ام؟

پاسخ روشن است: یا اصلا برای پیدا کردن شخص دیگر تلاشی نکرده اید یا اینکه انتخاب مکان شما برای جستجو انتخاب درستی نبوده است. انتخاب مکان مناسب شانس شما را برای یافتن شریک عاطفی مورد نظرتان به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد. زیرا همانطور که در مقاله ی انتخاب همسر مناسب اشاره کرده ام برای پیدا کردن شخصیت مورد علاقه تان باید به مکان هایی بروید که با این نوع شخصیت سازگار باشند. مثلا اگر به دنبال فردی متعهد و مسئول باشید مهمانی های نامناسب مکان خوبی برای یافتن این فرد نخواهد بود.

تلاش برای بازگشت عشق ازدست رفته به رابطه

کمترین میزان امید به بازگشت عشق از دست رفته می تواند مانع بهبودی زنان و مردان پس از شکست عشقی و جدایی شود.

همه ی ما مدتی پس از مرگ عزیزانمان با نبود او کنار می آییم و دیر یا زود مرگ او را می پذیریم. تنها دلیل این موضوع از بین رفتن امید است؛ وقتی فردی از دنیا برود دیگر به بازگشت او امیدی نخواهیم داشت و در نتیجه مرگ او را می پذیریم.

امید دلیل اصلی احساسات ناخوشایند و ناتوانی در پذیرش و کنار آمدن با جدایی است. امید شما را به سمت گوش دادن به ترانه های غمگین، رفتن به مکان های خاطره انگیز، انتظار برای تماس او و رویاپردازی و تجسم با او بودن هدایت میکند.

امید را از بین ببریید، ترانه های غمگین را از لیست ترانه هایتان و شماره تلفن طرف مقابلتان را از لیست مخاطبین خود حذف کنید، از به یاد آوردن خاطرات و رویا پردازی درباره ی او خود داری کنید و خواهید دید که خیلی زود از افسردگی بعد از جدایی رها خواهید شد. کنار آمدن با شکست عشقی تنها در مدت چند روز با توجه به این توصیه ها برای همه ی شما امکان پذیر است.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

برای عبور از شکست عشقی این عادت ها را ترک کنید

با شکست عشقی چه باید کرد؟

چگونه بعد از شکست عشقی به زندگی خود ادامه دهیم

بایدها و نبایدهای بعد از شکست عشقی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته